Šiuos skaičius ketvirtadienį surengtoje spaudos konferencijoje pateikęs Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) generalinis direktorius Virgaudas Puodžiukas pabrėžė, kad šalies kelių tinklo priežiūrai realiai reikėtų 1,3 mlrd. litų, o skiriama tik šiek tiek daugiau nei pusė reikiamos sumos.

Kartu Lietuvai, gerai užsirekomendavusiai kaip kvalifikuotai tarptautinės transporto finansinės paramos programos ISPA projektų bendraautorei, nuo šių metų gegužės 1 dienos pagausės ir Sanglaudos bei struktūrinių fondų parama. Tokios lėšos 2005-2007 m. valstybiniams keliams turėtų siekti po 248 mln. kasmet.

Lietuvos kelininkai iš Sanglaudos fondo lėšų planuoja rekonstruoti pagrindinius transporto koridorius, magistralinius ir europinės reikšmės kelius. Šįmet numatyta pradėti rekonstruoti labiausiai susidėvėjusius I A ir E kategorijos kelių Vilnius - Kaunas - Klaipėda, Joniškis - Šiauliai - Kaliningradas, Vilnius - Panevėžys - Šiauliai - Palanga, Vilnius - Prienai - Marijampolė, Kaunas - Prienai - Marijampolė - Vilkaviškis - Kybartai - Kaliningradas, taip pat automagistralės "Via Baltica" ruožus.

Šiemet pradedami įgyvendinti trys dideli Lietuvos vidaus - žvyrkelių asfaltavimo, rajoninių kelių stiprinimo ir saugaus eismo priemonių - projektai. Numatyta, kad šie darbai truks apie trejus metus, kainuos apie 360 mln. litų. Skirtingose šalies vietose įvairaus ilgio ruožuose bus išasfaltuota 430 km žvyrkelių, iš jų 160 km - šįmet.

Kelininkai pradės rekonstruoti Vilnius - Varėna - Gardinas, Jakai - Dovilai, Vilnius - Švenčionys - Zarasai, Plungė - Rietavas kelių ruožus.

LAKD vadovas V. Puodžiukas taip pat informavo, kad nuo šių metų šioje institucijoje įsteigta vidaus audito tarnyba. Kartu priminta, kad Valstybės kontrolė per kasmečius auditus, tarp jų ir vėliausiąjį, atliktą pernai lapkričio mėnesį, LAKD veiklos pažeidimų nenustatė.