Kaunas – pirmasis Lietuvos miestas, kurio viešojo transporto stotelėse
pradėjo veikti švieslentės. Dar 2008-aisiais jos buvo įrengtos iš Europos Sąjungos fondų finansuotos elektroninio bilieto programos lėšų. O neseniai senosios švieslentės pradėtos tobulinti. Tam daugiau kaip 300 tūkst. litų kauniečiai gavo jau iš kitos europinės programos.

„Šiuo metu gyventojai pastebėjo, kad miesto centrinėje dalyje yra keičiamos švieslentės. Jos žymiai didesnės ir jose bus pateikiama ne tik viešojo transporto informacija, bet ir kita su savivaldybe ir miesto gyvenimu susijusi informacija“, – aiškino Kauno savivaldybės Transporto skyriaus vedėjas Paulius Keras.

Švieslenčių sistema veikia ir Klaipėdoje. Tuo metu Vilniuje iš 40 pagal programą turinčių veikti švieslenčių dabar informaciją teikia tik trys – dvi prie Žaliojo tilto ir viena Saulėtekyje. Tačiau žmonės ir jomis nėra patenkinti.

„Jos kartais rodo klaidingą informaciją. Kartais vieną rodo, o transportas važiuoja pagal kitokį laiką“, – teigė vilnietė.

Vilniaus savivaldybės pareigūnai sako, kad už europines lėšas – daugiau kaip 700 tūkst. litų – įsigytos švieslentės, iš viso – 40, 2009-ųjų vasarą jau buvo sukabintos, tačiau tam pasinaudota esama infrastruktūra, ir švieslentės prijungtos nuo troleibusų kontaktinio tinklo – 600 voltų. Ne taip, kaip Kaune: nuo pastovios 220 voltų srovės.

Toks sprendimas pasirodė netinkamas, nes troleibusų kontaktinio tinklo elektros srovė svyruoja, būna iškrovų, o tai švieslentes ir sugadino. Be to, jos pasirodė jautrios šalčiams.

„2010 metais, kai mus užklupo tokios žiemos ir buvo temperatūros iki minus 25 laipsnių, atsirado dar daugiau problemų. Eilė keitiklių išėjo iš rikiuotės, eilė švieslenčių. Praktiškai per visą 2010 metų pavasario–vasaros laikotarpį mes testavimais bandėme, kaip normalizuot tą situaciją“, – teigia Vilniaus savivaldybės Informacinių technologijų skyriaus vedėjas Rimvydas Jančiauskas.

Pasak pareigūnų, šiuo metu švieslentes, kaip ir Kaune, planuojama prijungti prie įprasto buitinio 220 voltų elektros tinklo, tačiau tam po žeme reikia atvesti elektros laidus. Šiuos darbus esą galima pradėti tik pavasarį.

Pasak pareigūnų, pilnu pajėgumu švieslentės sostinėje turėtų pradėti veikti vasarą.