Šių autobusų įsigijimas - projekto „Ekologiškų viešojo transporto autobusų įsigijimas Kauno mieste. I etapas“ paraiškos rengimo ir teikimo Europos Sąjungos struktūrinių fondų finansinei paramai gauti, dalis.

Planuojama iki 2011 m. liepos 1 d. pateikti Transporto investicijų direkcijai paraišką ekologiškiems autobusams įsigyti. ES lėšomis finansuojama iki 85 procentų išlaidų. Planuojamas projekto biudžetas yra 21,2 mln. litų, ES fondų lėšos - 14.9 mln. litų. Kauno miesto savivaldybė turėtų investuoti 6,2 mln. litų (su PVM). Planuojamas projekto įgyvendinimo laikotarpis – 18 mėnesių.

„Būtų neprotinga nepasinaudoti tokia galimybe, kai mums reikia investuoti tik 15 procentų bendros sumos, o visą kitą finansuoja Europos Sąjungos Sanglaudos fondai“, - sakė Kauno miesto meras Andrius Kupčinskas.

Projektas būtų įgyvendinamas kartu UAB „Kauno autobusai“. Preliminariai planuojama vieno autobuso kaina yra 740 tūkst. litų be PVM. Šiais ekologiškais autobusais būtų pakeisti šiuo metu naudojami dyzeliu varomi, 1983-1997 metais pagaminti, labiausiai aplinką teršiantys, autobusai.

Kauno miesto viešojo transporto maršrutuose kursuojantis vienas autobusas per vienerius metus vidutiniškai nurieda 60 tūkst. km, todėl skaičiuojama, kad 24 ekologiški autobusai projekto tęstinumo metu, per 5 metus, nuriedės 7,200 mln. km.

Šiuo metu UAB „Kauno autobusai“ transporto priemonių parką sudaro 186 dyzeliu varomi autobusai, iš kurių 55 yra 2004-2005 metais įsigyti „Soliaris“ markės dyzeliu varomi autobusai, atitinkantys „Euro 3“ emisijų standartus, likusi autobusų parko dalis, 137 įvairių markių autobusai yra pagaminti 1983-1997 metais, atitinkantys „Euro 0“ arba „Euro 1“ emisijų standartus.

Taršos mažinimas, naudojant CNG autobusus, sudarytų 77,35 proc., arba 110,6 tonų, mažiau į atmosferą išmetamų azoto oksidų ir 97,61 proc., arba 4,7 tonų, mažiau į atmosferą išmetamų kietųjų dalelių bei 92 proc., arba 35,3 tonų, mažiau išmetamo anglies monoksido.

Pasak savivaldybės pranešimo, maujieji autobusai užtikrintų geresnę viešojo transporto keleivių važiavimo kokybę, geresnį reguliarumą ir punktualumą, padidintų viešojo transporto patrauklumą, užtikrintų mažesnę aplinkos taršą. Taip pat sumažėtų vežėjų priklausomybė nuo vienintelės kuro rūšies.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją