„Jeigu brangsta nafta, degalai brangsta visame pasaulyje – Amerikoje, Antarktidoje, net čiukčiai ar kiti gyventojai, kurie važinėja su sniegomobiliais moka brangiau.
Skiriasi akcizų politika. Europos Sąjungoje (ES) tokia politika, kuri brangina ir kurą -
jis dažnai brangesni nei tame pačiame Liuksemburge, Šveicarijoje ir t. t. Bet yra tam tikrų niuansų. Pavyzdžiui, (Lietuvoje) akcizas suskystintoms naftos dujoms yra didesnis negu to reikalauja Europos Sąjunga. Akcizas benzinui taip pat yra didesnis, o akcizas dyzelinui yra ties minimalia riba.

Derybose ( su ES) buvo galima kalbėti dėl terminų – per kiek laiko pasiekti tą (minimalią akcizo) ribą. Mano žiniomis, dyzelinui Finansų ministerija pakankamai optimaliai išdėliojo terminus”, - Žinių radijo laidoje „Raktas” sakė M. Palijanskas.

Bendrovės „Lukoil Baltija“ Baltijos regiono mažmeninės prekybos direktorius Romas Turlinskas sako, kad bent jau benzino kaina mūsų šalyje galėtų būti mažesnė.

„Bent jau benzino (akcizas) yra 21 proc. didesnis už ES minimumą. Mes galėjome turėti 21 proc. mažesnį akcizą. <…> Jei prisiminti visą istoriją su dyzelinu, 2008-2009 m., tai dyzelino akcizas buvo pats didžiausias Baltijos šalyse, kartu ir Lenkijoje. Valdžia nuėjo labai teisingu keliu – sumažino akcizą ir mes matyme labai gerą rezultatą. Pagal Finansų ministerijos duomenis, 2010 m. benzino (pardavimų) kritimas yra apie 25 proc., o dyzelino augo – apie 14 proc., t.y. sugrįžo vartotojas, o benzino (vartotojas) nesugrįžo, nes aplinkui yra Rusija, Baltarusija. Tai mes taip vadiname „legalia kontrabanda” – jie (žmonės –red.) įsiveža kiek reikia”, - sakė R. Turlinskas.