Ekspertų teigimu, Panemunės tilto būklė – kaip ir Aleksoto tilto – avarinė. Specialistai tvirtina, jog tiltus reikėtų uždaryti, nes jie kelia grėsmę žmonių gyvybei. Ypač rizikuojama, nes tiltais važiuoja ne tik lengvieji automobiliai, bet ir keleivius vežantys autobusai, troleibusai.

„Šitie tiltai tikrai jau nepatikimi. Rizikuojame visi jais važiuodami. Šiandieną mes matome žiojėjančias skyles, apibėgusius sutvirtinimus, atitarnavusią dangą. Vadinasi, jog komunalininkai tiltais visiškai nesirūpina,“ teigia Transporto ir kelių tyrimų instituto inžinierius Henrikas Kebeikis.

H.Kebeiko teigimu, jau keletą metų reguliariai atliekamo tiltų patikrinimo metu specialios komisijos išvados nesikeičia – tai reiškia, jog tiltams nieko nedaroma. Tuo tarpu pvz. Vilijampolės tiltas nuo senumo net vibruoja ir, specialistų teigimu, gali bet kada įlūžti.

Už remontą atsakingų komunalininkų teigimu, tiltai, nors ir tikrai prasti, dar tarnauti gali. „Prisiklausom mes visokių kelių direkcijos ekspertų. Jie šioje vietoje taip kalba norėdami apsidrausti. Tiltai dar turės tarnauti – kol juos uždarysime kapitaliniam remontui, reikia numatyti, kur nukreipti transporto srautus, tvirtina Kauno miesto savivaldybės Komunalinio ūkio skyriaus vedėjo pavaduotojas Zenonas Girčys.

„Mano manymu, tiltai pavojaus Kauno gyventojams nekelia jie sugriūtų, jeigu užkristų meteoritas,“ juokauja Z.Girčys.

„Visuomet ieškoma kaltų tik atsitikus nelaimei. O kol nieko neįvyksta, žmonės raminami, sakoma, jog tiltai stiprūs, geri,“ kritikuoja H.Kebeikis.

Šiemet visiems Kauno tiltams, išskyrus Aleksoto, bus atliekamas tik einamasis remontas, kaip ir kasmet. Šiems darbams, kaip ir pernai, skirti 300 tūkstančių litų. Kadangi kapitaliniam remontui būtinas projektas, Vilijampolės ir Panemunės tiltai iš pagrindų remontuojami bus tik kitais metais. Skaičiuojama, jog abiejų tiltų remontui reikėtų apie 10 mln. litų. Miestas pats tiek pinigų skirti nepajėgtų, tačiau manoma, jog dėl finansavimo galėtų kreiptis į susisiekimo ministeriją. Nors ši 2004 m. Kaunui skyrė daugiau lėšų nei anksčiau, H.Kebeikis mano, jog didesnė jų dalis turėtų būti numatoma grynai tiltų rekonstrukcijai.

Po kapitalinio remonto Vilijampolės tiltas turėtų praplatėti dviem juostomis, panašiai ir Panemunės tiltas. Neatmetama galimybė, kad tiek šalia vieno, tiek šalia kito gali atsirasti po antrą tiltą, jeigu pasirodys, kad platinti senuosius neverta. Galutinis sprendimas priklausys nuo to, kokius siūlymus pateiks projektuotojai. Iš viso Kaune ir jo rajone yra 32 tiltai. Dalies jų būklė prasta.

Po keletą metų vykusių diskusijų šią vasarą planuojama pradėti Aleksoto tilto remontą. Netrukus bus skelbiamas konkursas darbams atlikti. Remonto metu tiltą teks uždaryti, darbus atlikti planuojama per vienerius metus.

Šaltinis
Kauno radijo ir televizijos žinių tarnyba
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją