Netenkina kelių būklė

Pasak bendrovės generalinio direktoriaus Arūno Indrašiaus, nedidelių „Isuzu Turquoise“ kainos ir kokybės santykis šiuo metu yra bene palankiausias. „Visi Europos Sąjungoje sertifikuoti autobusai yra pakankamai geri. Visuose montuojama patikima įranga, vis tobulesnės saugumo bei ekologinės sistemos. Deja, nė viena transporto priemonė neatlaiko išbandymų Lietuvos keliais. Jei autobusai būtų eksploatuojami tokiomis sąlygomis, kokioms jie yra numatyti, atnaujinti transporto priemonių parką tektų rečiau“, - sako parko vadovas.

Keleivių vežėjus ypač piktina, gausybė apvažiavimų, kurie įrengti ties remontuojamomis kelio vietomis. „Būna, kad autobusui tenka papildomai sukarti net po dešimt ir daugiau kilometrų. Ir taip – ne vieną kartą per dieną. Galbūt kelininkai, gaudami iš Europos Sąjungos milžiniškas lėšas keliams remontuoti, galėtų mums vienokiu ar kitokiu būdu kompensuoti patiriamus nuostolius?“, - retoriškai klausia A. Indrašius.

Bendradarbiauja seniai

Turkiški autobusai vilniečiams pasirodė gana patvarūs. Pirmieji „Isuzu“ autobusai „Toks” parke atsirado dar 2000-aisiais. Tačiau tuometiniai turkiški autobusai vilniečius šiek tiek nuvylė – juos pernelyg greitai „suėdė“ rūdys. Bendradarbiavimas su turkų gamintojais atsinaujino prieš trejetą metų, kuomet vilniečiai įsigijo du „Isuzu Turquoise“.

„Išsyk pastebėjome, jog turkų produkcija per šį laikotarpį gerokai patobulėjo. Kėbulas kur kas geriau apsaugotas nuo prarūdijimo, patikimesni ir kiti agregatai. Manau, jog „Isuzu“ galima pavadinti lyderiais tarp vidutinės klasės autobusų gamintojų. Japonų gaminami varikliai patikimi, be to, šios šalies atstovai, suteikę transporto priemonėms savo „brendą“, stengiasi kontroliuoti ir jų kokybę“, - sako A. Indrašius.

Vidutinės klasės – populiarūs

Lietuvoje nėra daug maršrutų, kuriais keleivius reikėtų vežti dideliais autobusais. „Be abejo, galėtume įsigyti ir prabangiausių bei prestižiškiausių vidutinės klasės „Setra“, tačiau jie – kone du kartus brangesni nei „Isuzu“. Mūsų verslas nėra itin pelningas, tad privalome skaičiuoti kiekvieną centą“, - sako A. Indrašius.

Dviejuose naujai įsigytuose autobusuose – 31 sėdima vieta. „Salone – visi patogumai, reikalingi važiuoti keleiviams netolimais atstumais. Galbūt dideli autobusai ir patogesni, jie važiuoja lygiau. Be to, trumpesniuose autobusuose mažesni tarpai tarp sėdynių, mažiau vietos bagažui susidėti. Tačiau pagrindinis jų privalumas – taupumas; „Isuzu“ šimtui kilometrų sunaudoja vos 19-20 l dyzelino“, - pasakoja A. Indrašius.

Pasak parko vadovo, mažėjant keleivių skaičiui, vidutinės klasės autobusai yra optimali išeitis vežėjams „Nedideli vidutinės klasės autobusai Lietuvos rinkoje visada atras savo nišą. Šiuo metu eksploatuojame šešis „Mercedes-Benz Sprinter“ ir šešis „Isuzu“. Jei sulauksime geresnių laikų, galbūt galėsime pateikti keleiviams ir komfortiškesnių transporto priemonių. Dabartinėje situacijoje mums labiausiai reikia darbinio arkliuko – toks ir yra „Isuzu Turquoise“, - sako A. Indrašius.

Autobusų pardavėjai savo ruožtu stengiasi siūlyti transporto priemones, atitinkančias vežėjų poreikius. „Bendradarbiaujame su keleivinio transporto įmonių vadovais jau daug metų, stengiamės pajusti, ko jiems labiausiai reikia. Mums itin malonu, kad vienas iš didžiausių Lietuvos vežėjų – bendrovė „Toks” – įsigijo jau trečią partiją „Isuzu“ autobusų. Jei šios transporto priemonės būtų nepatikimos ar nekokybiškos, vežėjams jų nebebūtume įsiūlę“, - sako bendrovės „Saločiai ir partneriai“ projektų vadovas Algimantas Petkūnas.

Pasak jo, šiuo metu vežėjams svarbiausia yra tinkamas kainos ir kokybės santykis, todėl jie renkasi vidutinės klasės transporto priemones. „Kai situacija rinkoje pagerės, galėsime pasiūlyti vežėjams ir didesnių transporto priemonių“, - žada A. Petkūnas.