Tačiau stengiantis suaktyvinti menką paklausą vis mažesnėmis kainomis ir pelną apkarpančiomis nuolaidomis, gamintojams taip pat teks įtikinti į Šveicarijos miestą atvyksiančius investuotojus bei sektoriaus analitikus, kad vardan pardavimų jie neaukoja pelningumo.

"Nusiteikimas tikriausiai bus atsargus, - sakė "Commerzbank" analitikas Robertas Ashtonas (Robertas Eštonas). - Nerimaujama dėl pardavimų Europoje apimties. Be to, didėja nauji nuogąstavimai dėl kainų".

Dauguma automobilių gamintojų giriasi, kad vartotojus į salonus vėl privilios ir šiemetinį augimą lems daugybė naujų modelių. Vien Vokietijos milžinės šiemet turėtų pristatyti net 57 naujus modelius.

Daugelis pajamas užtikrinsiančių naujovių jau buvo pristatytos arba bus pirmąkart parodytos šiais metais. Sektoriaus ekspertai labai nori pamatyti naują "Renault" mažalitražį automobilį. Šis koncepcinis modelis sukurtas remiantis mažuoju lenktų formų "Clio".

"General Motors" priklausanti "Opel" paskelbs apie artimiausiu metu pasirodysiantį "Astra". Šis iš esmės atnaujintas modelis pernai rugsėjį buvo pristatytas Frankfurte, o parduotuvėse turėtų pasirodyti kovą. "Astra" tiesiogiai konkuruos su brangesniu "Volkswagen" modeliu "Golf".

Dėmesio turėtų sulaukti ir Prancūzijos "PSA Peugeot Citroen", kuri siekia pagyvinti nebemadingą asortimentą ir padidinti smunkančius pardavimus atnaujintu sedanu 407.

Tuo tarpu Italijos "Fiat", kuri daugybę naujų modelių pristatys norėdama ir vėl pradėti dirbti pelningai po pastaruosius dvejus metus trukusios sunkios krizės, parodys "Trepiuno" - naują koncepcinį populiariausio savo nediduko "Cinquecento" variantą. Be to, Ženevos parodoje pirmą kartą oficialiai pasirodys naujasis "Fiat Auto" vadovas Herbertas Demelis (Herbertas Demelis).

Tačiau automobilių gamintojai gali atiduoti paskutines jėgas naujiems modeliams ir nieko neuždirbti, jei nepadidės paklausa, kuriai pernai pakenkė karas Irake, menkas ekonominis augimas ir žemas vartotojų pasitikėjimo lygis.

Sausį automobilių pardavimai Europoje sumenko 1,6 proc., sužlugdydami spartaus atsigavimo viltis. Kai kurių įmonių vadovai prognozuoja, kad šiemet pardavimai Vakarų Europoje, kurios rinka atsilieka nuo atsigaunančių Jungtinių Valstijų, nepakis arba tik šiek tiek padidės.

Automobilių pramonė sukuria apie 4 proc. Europos Sąjungos bendrojo vidaus produkto (BVP). Be to, šis sektorius atspindi bendrą ekonominę padėtį, ypač vartotojų pasitikėjimą.

Dar didesnį nerimą nei pardavimų duomenys sukėlė žinia, kad didžiausia Europoje automobilių gamintoja "Volkswagen" jau siūlo nuolaidas įsigyjantiems jos naujuosius "Golf". Ši informacija paskatino nuogąstavimus, kad Europoje gali kilti į JAV panašus kainų karas, neleisiantis didinti pelno.

"Tai - ne visiška panika, tačiau akivaizdu, kad labai nerimaujama, - teigė "Kepler Equities" analitikas Patrice Solaro'as (Patrisas Solaras). - (Pardavimų) apimtis nėra didelė, kainos atrodo pavojingos, o konkurencija yra arši".

Europos automobilių sektoriaus indeksas "DJ Stoxx" šiais metais nukrito 2,3 proc. Sektoriaus rezultatai buvo vieni iš prasčiausių ir gerokai atsiliko nuo bendro 5,7 proc. rinkos augimo.

Tarsi neužtektų gana menkos paklausos ir kainų įtampos - Europos gamintojai dar turi aršiai konkuruoti su Japonijos bendrovėmis, kurios į rinką skverbiasi prieinamais ir vietiniam skoniui pritaikytais automobiliais.

Japonijos ir Pietų Korėjos gamintojai, tarp jų ir antra pagal dydį pasaulyje automobilių bendrovė "Toyota", sausį pardavimus padidino maždaug 20 proc. Japonai ir pietų korėjiečiai ketina ir toliau didinti įtaką Europos rinkoje siūlydami dyzeliniais degalais varomus automobilius.

Tuo tarpu Europos įmonės Ženevoje turėtų atsikirsti planais toliau plėstis Rytų Europoje, Kinijoje bei kitose sparčiai augančiose rinkose. Šia plėtra europiečiai siekia didinti pardavimus nepaisydami aršios konkurencijos perpildytose vidaus rinkose.

PSA parodoje pristatys naują populiariojo "Peugeot 307" variantą, kuris bus surenkamas ir parduodamas Kinijoje. Šiuo sprendimu antra pagal dydį Europoje automobilių gamintoja nori iki 2006 metų padvigubinti gamybos pajėgumą sparčiausiai pasaulyje augančioje Kinijos rinkoje.

Šaltinis
Kopijuoti, platinti, skelbti agentūros ELTA informacijas ir fotoinformacijas be raštiško agentūros ELTA sutikimo draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją