Dar praėjusios vasaros viduryje verslininkai džiaugėsi į Nidą norinčių plaukti žmonių gausa ir kalbėjo apie planus 2011 metais šiuo maršrutu paleisti trečią laivą ir plukdyti į Nidą kasdien.

Pasak A.Eitučio, bendrovė savo planus radikaliai pakeitė dėl to, kad nesulaukė žadėtų valstybės dotacijų.

„Pajamos gautos už keleivių plukdymą padengdavo išlaidas kurui ir atlyginimams. Technikai atnaujinti nelikdavo nei lito. Žiemos sezono metu patirsime nemažai neplanuotų išlaidų, nes turėsime mokėti už laivų laikymą valstybiniame uoste. Nors prieš maršruto atidarymą Susisiekimo ministerija gražiai kalbėjo apie paramą, tačiau tai buvo tik populizmas - realiai jokios paramos nesulaukėme: mokėjome uostų mokesčius, patyrėme kitų nenumatytų išlaidų“, - neslėpdamas nusivylimo sakė „Nemuno linijos“ vadovas.

Pasak jo, kitą sezoną vėl eksploatuoti geros būklės laivus būtų komerciškai neapdairu.

„Kol laivai yra puikios būklės, geriau juos parduoti. Jei kitą vasarą ir vėl plukdytumėme keleivius į Nidą, dėl intensyvios eksploatacijos laivų vertė žymiai sumažėtų. Tad, jei atsiras tinkamas pirkėjas, „Raketas“ parduosime“, - tvirtino A.Eitutis.

„Nemuno linija“ šiuo metu turi keturis laivus, iš kurių du - atnaujinti. Teigiama, kad jų atnaujinimas kainavo 2 mln. Lt.

Per vasaros sezoną „Nemuno linija“ į Nidą nuplukdė apie 2 tūkst. keleivių. Bilietas į vieną pusę kainavo 99 Lt.

Kol kas neaiškus ir naujojo reiso Kaunas – Kulautuva likimas.

„Šią gegužę atidarytas naujas maršrutas į Kulautuvą buvo labai populiarus. Iki rugsėjo pabaigos laivas „Tolstojus“ juo perplukdė 2343 keleivius. Bet mano telefonas kaito nuo reikalavimų padaryti reisą dažnesnį. Nuo birželio mėnesio šį pageidavimą įvykdėme – į Kulautuvą laivas keleivius ėmė plukdyti du kartus per savaitę“, - sakė maršrutą eksploatavusios įmonės Vidaus vandens kelių direkcija (VVKD) vadovas Gintautas Labanauskas.

Maršruto populiarumą lėmė maža kaina: pirmyn ir atgal – tik 10 Lt. Pasak VVDK vadovo, šis reisas buvo Kauno rajono ir miesto savivaldybės dovana gyventojams.

„Išlaidas kompensavo savivaldybės. Kaip bus kitais metais – neaišku. Šio maršruto savikaina yra apie tris kartus didesnė“, - pabrėžė G.Labanauskas.

Kauno rajono meras Valerijus Makūnas dar negalėjo pasakyti, ar kitais metais maršrutas Kaunas – Kulautuva bus dotuojamas.

„Apie tai kalbėti dar ankstoka, tačiau aišku, kad bus plėtojamas keleivių plukdymas ir pramoginė laivininkystė. Pavyzdžiui, planuojama sudaryti galimybes plaukti iš Kauno į Kačerginę ir Kulautuvą irklinėmis valtimis“, - kalbėjo Kauno rajono meras.

Iki ateinančios savaitės vidurio VVKD planuoja surinkti visus Nemuno vagoje įrengtus kelio ženklus ir užbaigti laivininkystės sezoną, kuris šiais metais prasidėjo kovo pabaigoje.