Sutarties esmė - didinti Kauno rajono ekonominį patrauklumą ir skatinti naujas investicijas bei rajono gyventojų užimtumą, verslumą, gerinti Kauno rajono pasiekiamumą tarptautiniu ir šalies mastu, gerinti sąlygas atvykstamojo turizmo srautų bei rajono gyventojų mobilumui didinti. Tai bus daroma įgyvendinant bendrosios Kauno oro uosto infrastruktūros plėtros projektus, tikslingai planuojant tolimesnes perspektyvas.

"Tai - pirma tokia sutartis tarp oro uosto ir rajono savivaldybės. Centrinė Lietuvos valdžia pakankamai daug investuoja į Kauno oro uosto pagrindines priemones. Dabar prisijungia ir rajono, kuriame mes esame, savivaldybė. Oro uostas jau šiandien duoda rajonui nemažai naudos ir dar daugiau duos besiplėsdamas. Visų pirma, ta nauda rajono žmonėms akivaizdžiausiai matoma per verslumo ir užimtumo skatinimą", - Eltai teigė Kauno oro uosto vadovas.

Skiria 2,4 mln. Lt

Kauno rajono savivaldybė oro uosto plėtrai skiria 2,4 mln. Lt. Rajono mero V. Makūno žodžiais tariant, savivaldybė, kiek tik leidžia jos galimybės, stengiasi investuoti į naujų darbo vietų kūrimą. Sparčiai veiklą plečiantis Kauno oro uostas vertas paramos, nes įrodo, kad lėšas geba panaudoti tikslingai.

Anot oro uosto vadovo A. Šliupo, sunkiausi buvo 2004-ieji, kai griežtėjo krovinių pervežimo tvarka, nutrūko dauguma skrydžių. Tačiau vėliau, užmezgus ryšius su dviem keleivių pervežimo bendrovėmis, sėkmingiausiai pradėtas plėtoti bendradarbiavimas su viena iš jų - bendrove "Ryanair".

"Jei 2004 metais skraidinome 27 tūkstančius keleivių, šiemet tikimės jų skaičių išauginti iki 800 tūkstančių. Populiariausi skrydžiai į Didžiosios Britanijos ir Vokietijos oro uostus - iš viso skraidymo krypčių dabar yra 18, o žiemą - 16", - sakė oro uosto direktorius.

Didėja ir lėktuvais iš Kauno bei į Kauną pervežamų krovinių srautai. Todėl sutarties pasirašymą Kauno oro uoste stebėjęs ūkio ministras Dainius Kreivys susilaukė ir prašymų atkreipti muitinės vadovų dėmesį į žemesnėse muitinės grandyse pernelyg ilgai užtrunkančias procedūras. Priminta apie kitų Europos oro uostų patirtį, kur muitinės tarnybos dirba kur kas operatyviau.

Kauno oro uosto plėtros planuose įrašyti orlaivių aptarnavimo angarai, bendrosios aviacijos zona, viešbutis bei kiti objektai. Galvojama ir apie klasterio steigimą. Toks klasteris, kuriamas drauge su kaimyne - Kauno laisvąja ekonomine zona, - būtų geru argumentu, nulemiant viešojo logistikos centro steigimo vietą Kauno rajone.