Nuo rugsėjo į nugarą nebekvėpuojant konkurentams – smulkiesiems miesto vežėjams, Savivaldybės įmonė pagaliau dirba nenuostolingai. Rugsėjį bendrovė gavo 100 tūkstančių litų daugiau nei tuo laikotarpiu praėjusiais metais.

„Mikroautobusai užėmė 10 procentų rinkos – tiek didėjo ir pajamų. Tai maždaug apie 100 tūkstančių litų per mėnesį. Taigi Autobusų parkas nebedirba nuostolingai ir mes nebranginsime bilietų“, – džiūgavo Panevėžio autobusų parko direktorius Rimantas Petukauskas.

Pagalbos nebeprašys?

Įmonės vadovas teigė, kad anksčiau buvo svarstoma galimybė nuostolį dengti branginant bilietus arba gaunant dotacijas iš Panevėžio savivaldybės biudžeto, tačiau jei reikalai judės taip gerai ir toliau, pagalbos nebereikės prašyti.


„Dabar nei to, nei to nebereikia“, – sakė įmonės vadovas.


R.Petukauskas pasakojo, kad šiemet Autobusų parkas skelbto konkurso metu pasinaudojęs bankų suteiktomis paskolomis papildomai įsigijo aštuonis naudotus autobusus. Dešimties metų senumo „Neoplan“ ir MAN autobusai, už kuriuos sumokėta apie 345 tūkstančius litų, jau rieda miesto gatvėmis.


„Nežinau, kaip baigsis teismai. Jeigu mikroautobusų neliks, mums papildomai reikės dar dviejų autobusų. Jei teismus laimės smulkieji vežėjai, tada teks vėl mažinti autobusų skaičių ir skaičiuoti nuostolius, nes anksčiau vežėjai ir susirinkdavo keleivius“, – kalbėjo R.Petukauskas.

Padaugėjo vairuotojų


Į Autobusų parką pastaraisiais mėnesiais buvo priimta dirbti apie 20 vairuotojų.
„Smulkieji vežėjai sakė, kad padidės nedarbas, tačiau kiek sumažėjo vežėjų, tiek padaugėjo autobusų vairuotojų. Mieste nedarbas neišaugo“, – tikino R.Petukauskas.
Panevėžio autobusų parkas pastaraisiais metais išgyvena ne pačius geriausius laikus. Bendrovės skolos siekia 8 milijonus litų, todėl smulkiųjų vežėjų pasitraukimas Savivaldybės įmonei išeitų į naudą. 


„Jeigu mums visi atiduotų skolas, o mes grąžintume savąsias, tada nuostoliai būtų lygūs nuliui“, – „Sekundei“ teigė Autobusų parko vadovas.


Didžiausiu Autobusų parko skolininku išlieka Panevėžio savivaldybė, ji metų pradžioje įmonei buvo skolinga 4,5 milijono litų.
R.Petukauskas teigė, kad Savivaldybėje svarstomas klausimas, kaip panaikinti Autobusų parko skolas – galbūt reikėtų jas perleisti Savivaldybei, o ši atsiskaitytų su bankais.