Tiesa, “Porsche” klasikinių modelių 911 ir “Boxster” pardavimai sumažėjo, tačiau gamintojas surado netikėtą, kol kas pasiteisinantį būdą, kaip išvengt bendro prekybos ir pelno nuosmukio: visiškai naujo modelio “Cayenne” dėka praeitų finansinių metų pelnas išaugo net 22%, iki 565 mln. eurų.

Naujasis modelis savo išvaizda neturi nieko bendro su 911 ar “Boxster” sportiniais automobiliais, nes “Cayenne” yra visureigis. Taigi, “Porsche” pradėjo tolti nuo savo sportinių šaknų. Vadovai teigia, kad tokie radikalūs sprendimai priimti atsižvelgiant į kintančią rinkos padėtį ir norą ir ateityje išlikti nepriklausomu gamintoju.

Šiaurės Amerika ir Vokietija, kurios yra pagrindinės “Porsche” rinkos, turi ekonominių problemų, todėl, siekdamas išvengti nuosmukio, gamintojas nusprendė padidinti pardavimus, išplėsdamas savo modelių gamą. Tai kol kas pasiteisina, nors konkurentai tokį žingsnį vertina skeptiškai.

Manoma, kad, nusprendęs gaminti visureigį, “Porsche” rizikuoja sugadinti savo išskirtinių sportinių automobilių gamintojo įvaizdį. Markė gali netekti savo išskirtinumo vartotojų akyse. “Aston Martin” generalinis direktorius Ulrichas Bezas teigė, kad “Porsche” nebėra sportinių automobilių markė, nes gamina ir visureigius. Iš kitos pusės, parduodamas daugiau nei 100 tūkst. automobilių, “Porsche” netenka išskirtinio gamintojo statuso”.

Padidindamas gamybos ir pardavimų apimtis “Porsche” tampa masiniu gamintoju. Tokios strategijos nebus atsisakyta ir ateityje, nes ruošiamasi išplėsti “Cayenne” variklių gamą bei mąstoma apie šio visureigio pagrindu sukurtus naujus modelius. Taip pat svarstoma galimybė sukurti ketvirtąją platformą naujam dviejų durų keturviečiam modeliui. Taigi, “Porsche” nebijo rizikuoti savo markės įvaizdžiu ir rimtai ketina plėsti modelių gamą.

Skeptikai sako, kad “Cayenne” su nauju 3,2 l V6 250 AG varikliu dar labiau susilpnins “Porsche” markės išskirtinumą, nes vartotojai aiškiai matys, kad legendinis gamintojas naudoja tikrai neišskirtinės markės “Volkswagen” variklį, kuris taip pat suka ketvirtos kartos “Volkswagen Golf R32”, visureigio “Touareg” bei prabangaus sedano “Phaeton” ratus. Klausimas, koks skirtumas tuomet vartotojui pirkti “Cayenne” ar “Touareg”? Kol kas šis skirtumas pasireiškia tuo, kad “Touareg” V6 jėgainė sukuria 220 AG, o “Cayenne”, patobulinus variklį, – 250 AG. Tačiau jau šiais metais ir “Volkswagen” visureigis gaus tokią pat patobulintą jėgainę.

“Porsche” tvirtina, kad V6 jėgainė padės padidinti pardavimus bei sėkmingai veikti pastaruoju metu ypač konkurencinga tapusioje rinkoje. “Cayenne” su V6 varikliu Europoje kainuoja 41 tūkst. eurų (be mokesčių), o JAV, nors tai dar nėra patvirtinta oficialiai – apie 40 tūkst. dolerių. Iki šiol buvo galima rinktis tik iš dviejų variklių: standartinio V8 ir galingesnio turbininio V8.

Kol kas “Porsche” sprendimas išplėsti modelių gamą komerciškai labai pasiteisina, vis tik nereikia pamiršti, jog naujasis modelis “Cayenne” rinkoje pasirodė dar labai neseniai, todėl nuo ilgalaikių išvadų reikėtų susilaikyti. Visureigis greta sportinių 911 ir “Boxster” automobilių atrodo pakankamai įtikinamai ir neturėtų neigiamai paveikti per ilgus metus užsitarnauto išskirtinio gamintojo vardo. Kitas klausimas, kiek “Porsche”, per daug nerizikuodamas, gali sau leisti plėsti modelių gamą. Gal būt trys modeliai ir yra ta riba?