Nuo rudens miesto gatvėse nebelikus keleivius vežusių privačių maršrutinių taksi, Panevėžio autobusų parkas papildomai į reisus išleido keturis, o netrukus dar skirs du tris autobusus.

„Ateina šaltasis sezonas, ir miestiečiai rengsis šilčiau, taip pat nemažai jų nebesinaudos dviračiais ir automobiliais, todėl padidėsiančiam keleivių srautui vežti reikia ir daugiau transporto priemonių“, – vakar „Panevėžio balsui“ teigė bendrovės generalinio direktoriaus pavaduotojas Alvydas Dirsė.

Padaugėjus autobusų, kai kuriuose miesto maršrutuose buvo pakeisti ir jų kursavimo grafikai. Pavyzdžiui, dešimtojo numerio autobusai jau važiuoja kas 4–5 minutes, o šešioliktojo maršruto autobusų reikia laukti nebe 12–13, o 8–9 minutes.

„Žinoma, kartais autobusai užtrunka. Dažniausiai tai atsitinka dėl automobilių kamščių, susidarančių remontuojamuose gatvių ruožuose. O jų dabar mieste ne vienas. Todėl keleiviams, nenorintiems vėluoti į darbą ar mokyklą, patariu stengtis išvažiuoti kiek anksčiau“, – sakė A. Dirsė.

Reikia didesnių autobusų

Šiuo metu Panevėžio autobusų parkas miesto maršrutams aptarnauti turi 68 autobusus, iš jų 56 veža keleivius kasdien.

„Kol miesto gatvėmis zujo vadinamieji mikriukai, mūsų autobusų talpa dažnai nebuvo visiškai išnaudojama. Kai tapome vieninteliai vežėjai, didesnių, iki šimto keleivių galinčių sutalpinti autobusų poreikis labai išaugo. Jų dabar turime 24 ir planuojame dar įsigyti“, – teigė Panevėžio autobusų parko generalinio direktoriaus pavaduotojas.

Įmonė jau kreipėsi į savo steigėją Savivaldybę dėl leidimo pirkti autobusų grįžtamosios išperkamosios nuomos būdu. Šitaip neseniai bendrovė įsigijo penkis prieš 9–10 metų pagamintus autobusus.

„Grįžtamoji išperkamoji nuoma įmonei išsprendžia apyvartinių lėšų stygiaus problemą. Mes kur nors Vokietijoje, Švedijoje ar Olandijoje nuperkame autobusus ir juos parodome bankui įsitikinti, kad nupirkta prekė yra likvidi ir paklausi. Už tai mums bankas suteikia paskolą, kurią galime grąžinti per kelerius metus. Jei tokio įsipareigojimo negalėtume įvykdyti, autobusai liktų bankui“, – aiškino A. Dirsė.

Šiuo būdu bendrovė dabar planuoja įsigyti bent tris iki 12 m ilgio didelius autobusus, ne senesnius nei dešimties metų. Generalinio direktoriaus pavaduotojo duomenimis, viena tokia transporto priemonė gali kainuoti 120–130 tūkstančių litų.

Pirks ir visiškai naujų

Paklaustas apie įmonės planus pirkti visiškai naujų autobusų, A. Dirsė teigė, jog tokiems pirkiniams ketinama pasinaudoti Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšomis. Europos bendrija penkių Lietuvos didžiųjų miestų ekologinio transporto plėtrai skyrė 80 milijonų litų.
„Iki spalio vidurio mūsų bendrovė kartu su miesto Savivaldybe turime pateikti paraišką. Manau, kad prašysime 7–10 milijonų litų“, – sakė Panevėžio autobusų parko generalinio direktoriaus pavaduotojas.

Už tokią sumą tikimasi nupirkti apie 10–12 naujutėlaičių autobusų. A. Dirsės duomenimis, dujas naudojantys tik ką pagaminti autobusai šiuo metu kainuoja apie 750 tūkstančių, hibridiniai – net 900 tūkstančių litų.