Dar visai neseniai kinai nebuvo lepinami pasirinkimo įvairove. Tik patys turtingiausieji galėjo sau leisti įsigyti prabangų importuotą automobilį. Kinijos gatvės ilgam yra užpildytos “Volkswagen Santana” automobiliais, kurie jau du dešimtmečius nepardavinėjami Vokietijoje, bet dar ir dabar sėkmingai gaminami ir pardavinėjami Kinijoje.

“Ford Motor” veiklos direktorius Nikas Scheele 2003 m. Tokijo automobilių parodoje teigė, kad kinai nori visko, kas yra modernu, kokybiška, todėl renkasi naujus automobilius, o į padėvėtus žiūri pro pirštus. Ilgai buvę labai neturtingi ir neturintys pasirinkimo galimybės, dabar prakutę kinai renkasi prabangius automobilius, kuriais nori parodyti, kad jiems puikiai sekasi.

“Naujieji kinai”, kurių atsiranda vis daugiau, dažnai renkasi tokius automobilius, kuriems reikia atskiro vairuotojo. Tokiems automobiliams keliami ypatingi komforto reikalavimai užpakalinėse sėdynėse sėdintiems keleiviams, nes kamščiai didžiuosiuos Kinijos miestuose didžiuliai, ir kelionė užtrunka ilgokai net važiuojant nedidelį atstumą. Todėl “Volkswagen Jetta” yra prailginta net 10 centimetrų, siekiant padidinti salono erdvę. O Kinijoje gaminamas “Buick Regal” yra prabangiau įrengtas nei JAV gaminamas “Regal”. Kiniškame “Regal” variante yra netgi įdiegta elektroninė sistema, leidžianti galiniam keleiviui pastumti priekinę sėdynę, jei kojoms trūksta vietos.

PATAC, bendra “General Motors” ir “Shanghai Automotive Industry Corporation Group” (SAIC) įmonė, Detroito parodoje pristatė savo pirmąjį automobilį – koncepcinį modelį “Kunpeng CAV”. Jį sukūrė Šanchajuje įsikūrusi dizaino studija, taigi, tai – tikras kiniškas automobilis. “Kunpeng CAV” dizaino išskirtinumas – simetrija. “GM China” dizaino direktorius Džeimsas Shyras pabrėžia, kad kinams yra ypač svarbu simetrija, o agresyvumas – ne.

Tai yra turbūt vienas didžiausių JAV ir Kinijos rinkų skirtumas. Jei JAV populiariausias automobilis yra visureigis, pasižymintis kampuotomis, jėgą demonstruojančiomis formomis, tai Kinijoje šios transporto priemonės siejamos su karinės paskirties sunkvežimiais ir fermerių automobiliais, kurie Kinijos keliuose dominavo pastaruosius 70 metų.

Įdomu ir tai, kad komunistinėje Kinijoje visiškai nepopuliarūs raudonos spalvos automobiliai. Kaip sakė “Shanghai GM” gamyklos vadybininkas Tomas Wilsonas, bent pusė nuo konvejerių nuriedančių automobilių yra juodos spalvos, kuri kinams simbolizuoja prabangą, solidumą, tuo tarpu raudoni sudaro tik apie 1-2% visų pagaminamų automobilių.