“DaimlerChrysler” tiekėjai mano, jog neatsitiktinai juodi debesys renkasi virš buvusio “Daimler-Benz”, dabartinio “DaimerCrysler”, pirmininko Jurgeno Schremppo galvos: 1996 m. Schremppui tapus “Daimler-Benz” pirmininku, pasikeitė “Mercedes-Benz” automobilių gaminimo prioritetai, didesnis dėmesys pradėtas skirti ne itin kruopščiai gamybai, o didesnei kaštų kontrolei.

Pirmą kartą, naujausioje vartotojų pasitenkinimo apklausoje, kurią surengė didžiausia Vokietijos automobilinė organizacija ADAC, “Mercedes-Benz” buvo įvertintas blogiau nei amžinas konkurentas BMW. Vairuotojų įvertinimu, “Mercedes-Benz” užėmė tik 32 poziciją, o iš viso buvo vertinamos 33 markės.

Nusiskundimai naujesnių “mersų” kokybe nėra nauji. Vartotojai mano, kad dabar šios markės automobiliai nebėra tokie kokybiški, kaip pvz. buvo 1982 m. pasirodęs W190. 1984 m. pasirodę E klasės W124 modeliai susidūrė su kokybės problemomis, tačiau “mersedeso” gerbėjai pažvelgė į tai pro pirštus, tikėdami, kad gamintojas, išnaudodamas savo technologines galimybes, atsities ir vėl pradės gaminti ilgaamžiškesnius ir patikimesnius, nei konkurentai, automobilius. Deja, gamintojas nepateisina į jį dedamų vilčių.

Vis tik, kol kas vartotojai nepasitenkinimą “Mercedes-Benz” automobilių kokybe išreiškia prastai įvertindami “mersą” apklausose, tuo tarpu automobilių paklausos kokybės problemos dar neįtakoja. Išaugus pasaulinei prabangių automobilių rinkai, “Mercedes-Benz” pardavė daugiau automobilių nei konkurentai BMW, “Audi” ir “Lexus”.

Pagrindinės “Mecedes-Benz” problemos: rūdijančios E klasės durys, prastas M klasės atsparumas korozijai, turinčios defektų oro pagalvės C, E ir S klasės automobiliuose, taip pat nepatikimos elektroninės sistemos. Turint omenyje automobilių kainą, “mersai” turi labai daug kokybės problemų.

Labiausiai dėl susiklosčiusios situacijos kaltinamas dabartinis “DaimlerChrysler” generalinis direktorius J. Schremppas, anksčiau dirbęs “Daimler-Benz” pirmininku. Nes būtent atėjus Schremppui, “Mercedes-Benz” pradėjo teikti pirmenybę kaštų mažinimui, o ne siekiui pagaminti nepriekaištingus automobilius. Tai davė vaisių: naujo E klasės modelio, kurio pardavimai duoda apie pusę gamintojo pelno, gamyba kainavo net 11% mažiau nei ankstesnio automobilio. Tačiau “Mercedes-Benz” gaunamas pelnas skiriamas ne kokybės gerinimui, o kitoms “DaimlerChrysler” markėms – “Chrysler”, “Jeep” ir “Mitsubishi” – kelti.

Nors “Mercedes-Benz” kokybės problemos kol kas neįtakoja pardavimų rezultatų, tačiau, žiūrint ilgalaikėje perspektyvoje, “mersui” būtina sugrįžti prie savo ankstesnių vertybių, kai automobilis buvo su kaupu vertas už jį sumokėtų pinigų. Priešingu atveju “Mercedes-Benz” gali prarasti pirmaujančią poziciją prabangių automobilių rinkoje.