„Buvo apsitarta, kad taksometras turi būti prilygintas kasos aparatui ir kiekvienai piniginei operacijai būtų išduodamas kasos kvitas. Sumokėjai dvidešimt litų ir gauni čekį. Šis projektas bus dar tik siūlomas svarstymams“, – DELFI po pasitarimo Susisiekimo ministerijoje sakė Vilniaus miesto savivaldybės Komunalinio ūkio departamento Eismo organizavimo skyriaus vedėjo pavaduotojas Evaldas Matonis.

Šiuo metu kelionės kvitą taksi keleivis gali gauti tik paprašęs.

Jo teigimu, dėl šios idėjos pasitarime sutarė Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI), Transporto inspekcijos, Finansų ir Susisiekimo ministerijos, Vilniaus miesto savivaldybės specialistai.

„Žinote, iki 1997 m. maršrutiniai mikroautobusai dirbo irgi dirbo pagal tokią pačią sistema, kai rinko pinigus, tačiau neduodavo jokių bilietų. Tačiau tada Seimas ryžosi pakeisti įstatymą ir numatyti, kad kasos aparatai jiems būtų privalomi. Buvo nemažas pasipriešinimas, bet mes matome, kad dabar verslas vyksta sėkmingai, jokių didelių nusiskundimų nėra. Kodėl turi būti išskirti taksi, ten gi irgi yra tokia pati situacija“, – paklaustas, kai mano, ar pavyks įgyvendinti siūlymą, kalbėjo E. Matonis.

Paklaustas apie galimas išlaidas taksistams, pašnekovas sakė, kad kai kurie šiuo metu naudojami taksometrai atitinka planuojamus reikalavimus, tačiau prie jų dar reikėtų nusipirkti specialų spausdintuvą, kainuojantį apie 450 Lt.

Kitais vertinimais, tokie aparatai galėtų kainuoti 500-1000 Lt.

Be jau minėto siūlymo įvesti kasos aparatus, pasitarime specialistai taip pat nagrinėjo kelias galimas alternatyvas, kaip galima būtų geriau kontroliuoti taksi įmonių apskaitą: sukurti specialius VMI žurnalus, kuriuos turėtų pildyti pats taksistas, keisti įstatymus numatant maksimalius taksi paslaugų tarifus.

Padidins kainas

Taksi paslaugų teikėjų asociacijos prezidentas Robertas Brazys laikosi nuomonės, kad jeigu tokiam sprendimui būtų pritarta, iš jo naudos nebūtų.

„Tai neduotų jokios naudos. Vairuotojus net už sustojimą Gedimino prospekte baudžia, o jeigu jam sustojus dar kasos kvitus reikėtų išmušinėti! Tai yra visiška nesąmonė, niekas su mumis nesitaria“, – DELFI piktinosi jis.

Jo teigimu, kasos aparatams prilyginti taksometrai vartotojui naudos neduos.

„Galvojate, kad kainos bus vienodos? Pirmiausiai reikia pakeisti įstatymą, dabar niekas nedraudžia vežti kilometrą už ir 100 Lt, ir 50 ct. kas kontroliuos taksistus? Galbūt šalia taksisto reikės sodinti kontroliuojantį asmenį, kad žiūrėtų, ar jis išmušė čekį. Mes puikiai žinome, kokia dabar yra tvarka maršrutiniuose mikroautobusuose, garsiai apie tai turbūt nereikia šnekėti“, – kalbėjo R. Brazys.

Jeigu taksi įmonėms prireiktų investuoti į kasos aparatus, jo teigimu, iš rinkos būtų lengviau išstumti smulkieji.

„Didesnės įmonės susitvarkys, bet išnaikins visus mažesniuosius ir neliks konkurencijos, o tada tai kainos tikrai paaugs“, – prognozavo pašnekovas.

DELFI ne kartą rašė apie tai, kad dažniausiai užsienio piliečiai už taksi paslaugas Vilniuje sumoka didžiules sumas, dažniausiai skundžiamasi kelionės kaina iš Tarptautinio Vilniaus oro uosto.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)