Pasak „Tokvilos“ generalinio direktoriaus Algimanto Purausko, šiuo metu „Toyota Prius“ – vienas iš pažangiausių automobilių, pradedančių naują automobilizmo erą ne tik Lietuvoje, bet ir visame pasaulyje.

Žiniasklaidoje gana plačiai aptarinėjama degalų problema, nes naftos atsargos nėra begalinės. Daug kalbama apie didžiausių pasaulio automobilių gamintojų bandymus sukurti aplinkai nekenksmingus automobilius, kurių ratus suktų kuro elementai (plačiau – “AutoVerslas” Nr. 44 Tendencija “Vandens garai iš išmetimo vamzdžio – gerai, bet kaip bus su ledu?”).

Tačiau kol kas realiausiai atrodo hibridiniai automobiliai, kuriuos varo kombinuota benzininė-elektrinė jėgainė. Vienas labiausiai komerciškai sėkmingų hibridinių automobilių – “Toyota Prius”. JAV per pirmus vienuolika šių metų mėnesių parduotą 20,6 tūkst. vnt. “Prius, o tai yra 12,4% daugiau nei atitinkamu 2002 m. laikotarpiu (18,3 tūkst. vnt.). Tačiau didžiausias Japonijos automobilių gamintojas neapsiriboja šiais pasiekimais ir jau 2004 m. pradžioje prekyboje pasirodys naujos kartos patobulintas “Prius”.

Pagrindinė hibridinių automobilių problema – didelė kaina. Pigiausias būsimas “Opel Vectra” hečbeko dydžio “Prius” kainuos panašiai kaip galingesnis ir ekonomiškesnis dyzelinis “Volkswagen Passat”. Taigi, abejotina ar vidutinis vartotojas mokės daugiau vien dėl to, kad galėtų didžiuotis važinėdamas kol kas dar labai retai keliuose sutinkamu hibridiniu automobiliu, arba kad jo automobilis mažiau terštų aplinką.

Antros kartos “Prius” techninės charakteristikos jau beveik nenusileidžia šios klasės turbodyzeliniams automobiliams: iki 100 km/val. įsibėgėjama per 10,9 sekundės, maksimalus greitis – 170 km/val.

Daug didesnis dėmesys skirtas elektrinei automobilio jėgainės daliai. Elektrinis naujojo “Prius” variklis išvysto 67 AG galingumą, t.y. maždaug tiek pat kiek ir dauguma benzininių mini automobilių. Norint galima persijungti tik į elektrinio variklio rėžimą. Įprastai elektrinis variklis atlieka visą darbą pajudant iš vietos bei didinant greitį. Benzininė 1,5 l 76 AG jėgainė “įsikiša” staigiai didinant greitį, taip pat atlieka generatoriaus elektriniam varikliui vaidmenį mažinant greitį arba stabdant.

Ne tik hidridinio variklio dėka pavyksta sutaupyti degalus. Kiekvienas naujojo “Prius” komponentas praėjo griežtą svorio mažinimo programą. Naudojama daug aliuminio, lengvo plieno ir kitų medžiagų, kurių pagalba pavyko sumažinti automobilio svorį 140 kg. “Prius” bus ir vienas aptakiausių serijiniu būdu gaminamų automobilių pasaulyje. Didelis aptakumas sumažina oro pasipriešinimą. Taip pat daugybę nemažai sveriančių mechaninių jungčių pakeitė elektrinės jungtys (akceleratorius, stabdžiai, vairo stiprintuvas, automatinė pavarų dėžė).

Šitokias pastangas “Toyota” dėjo siekdama, kad “Prius” nei savo važiavimo savybėmis, nei įrangos lygmeniu nesiskirtų nuo įprastinių šios klasės automobilių. Todėl naujasis “Prius” yra didesnis nei dabartinis modelis ir pilnai atitinka šeimos automobilio reikalavimus. Užpakalinės sėdynės gali būti sulankstomos, siekiant padidinti ir taip nemažą bagažinę, t.y. net šiuo požiūriu “Prius” nenusileidžia konkurentams. Taip pat gamintojas pasiūlys ir tris įrangos lygius – T3, T4 ir “T Spirit”, kaip ir įprastuose “Toyota” automobiliuose. Visos įrangos versijos turės klimato kontrolės sistemą, elektra valdomus langus ir šoninius veidrodėlius, CD grotuvą, stabdžių antiblokavimo sistemą, stabilumo kontrolės sistemą ir aštuonias oro pagalves bei ant vairo įrengtą stereo sistemos valdymą. Taigi “Toyota” siūlo tikrai daug.

“Toyota” dizaineriai ir inžinieriai stengėsi, kad naujasis “Prius” hibridinis automobilis niekuo nesiskirtų nuo įprastų automobilių. Galima teigti, kad šis uždavinys buvo sėkmingai įvykdytas ir “Toyota” įrodė, kad ir ekologiškai švarus automobilis gali būti patrauklus ir savo dizainu bei techninėmis savybėmis. Tiesa, vienas “nedidelis” skirtumas, lyginant su įprastais, vis dar yra – už juos “Prius” bus kur kas brangesnis. “Autotoja” vadybininkas Mindaugas Kraujutis sakė, kad į Lietuvą šį tikrai įdomų modelį planuojama atvežti kovą-balandį. “Prius” kainuos apie 90 tūkst. Lt.

Debiutas:2004 m. pradžia
Klasėekologiški vidutiniai automobiliai
Konkurentai:“Honda Civic IMA”, “Opel Vectra LPG”
Varikliai:benzininis 1,5 l 76 AG ir elektrinis 500 voltų 67 AG
Išmatavimai:ilgis 445 cm, plotis 172 cm, aukštis 148 cm; bazė 270 cm
Svoris:1’301 kg