Į likusias mažmeninės degalų rinkos nišas aktyviai skverbiasi mažesnieji degalinių tinklai. Dešimtį ar daugiau degalinių valdančios degalų prekybos įmonės dėsto ambicingus planus skverbtis ne tik į regionus, kurių dažnai nepasiekia stambieji rinkos dalyviai, bet ir šturmuoti didžiuosius miestus.

Visoje šalyje 10 degalinių valdančios UAB „EMSI“ direktorius Vytas Sinkevičius teigia, kad įmonė negali konkuruoti su didžiausiais degalinių tinklais, todėl stengiasi įsitvirtinti mažuose miestuose. „Savo veiklą orientuojame Vilniaus apskrityje ir mieste, turime keturias degalines sostinėje, tačiau aktyviai dirbame ir regionuose – Kaišiadoryse, Varėnoje, Pasvalyje bei Vilkaviškyje“, – įmonės pozicijas rinkoje apibūdina jis.

UAB „Hydro texaco“ vykdančioji direktorė Asta Šidlauskaitė-Verbickienė įsitikinusi, kad mažesniems degalinių tinklams norint išlikti konkurencingiems reikia rasti savo nišą rinkoje.

„Mūsų strategijos akcentas yra automatinės degalinės, – sako 18 degalinių tinklą valdančios įmonės vadovė. – Todėl mūsų konkurentė šioje srityje yra tik UAB „Neste Lietuva“, vykdanti analogišką veiklą“. Įmonės vadovė teigia, kad įmonė ir toliau vystys miestuose statomų savitarnos degalinių strategiją. „Šiuo metu Vilniuje turime atidarę 8 degalines, ateityje šis skaičius turėtų dar labiau išaugti.

Sunku pasakyti, kas mūsų klientai, tačiau į mūsų degalines nevažiuoja tie, kas nemėgsta automatinių degalinių – tai pagyvenę žmonės, nelabai pasitikintys automatinėmis degalinėmis, bei turtingi žmonės, kuriems kuro kainos nelabai rūpi“, – aiškina ji.

A. Šidlauskaitė-Verbickienė teigia, kad bendrovė ateinančiais metais planuoja atidaryti dar tris arba keturias naujas degalines. „Ateityje stengsimės kasmet atidaryti tokį skaičių degalinių, – teigia ji. – Taip tikimės išplėsti užimamos rinkos dalį“.

Mažeikių UAB „Saurida“, valdančios 14 degalinių komercijos direktorius Rolandas Grinkevičius tvirtina, kad kitąmet įmonė taip pat ketina plėsti degalinių tinklą. Bendrovės veikla iki šiol daugiausia buvo plečiama vakarų ir centrinėje Lietuvos dalyje. „Neseniai atidarėme keturioliktą degalinę, o ateityje planuojame plėstis rytų bei centrinėje Lietuvos dalyse bei didžiuosiuose miestuose, – plėtros planus pristato R. Grinkevičius. – Esame specialiai įsigiję žemės sklypus, kuriuose ruošiamės statyti degalines“.

Vilioja paslaugomis

R. Grinkevičius teigia, kad klientus bando vilioti ne tik patraukliomis degalų kainomis, bet ir dar mūsų šalyje neįprastomis paslaugomis. „Stengiamės palaikyti kuo mažesnes kainas bei siūlyti papildomas paslaugas, – sako įmonės komercijos direktorius. – Be to, šalia kai kurių degalinių esame atidarę naujus motelius, kurių klientai dažniausiai tampa ir degalinių klientais“.

„Hydro texaco“ vadovė sako, jog įmonės degalinės bendradarbiauja su plovyklų tinklu „Plaunu pats“, kur priklausomai nuo užpilto degalų kiekio vairuotojai gauna vieną arba du žetonus, už kuriuos gali automobilį plauti nemokamai. Be to, į plovyklą atvykstantys klientai dažnai pilasi degalus iš šalia esančios degalinės.

Pasak V. Sinkevičiaus, norint sėkmingai konkuruoti rinkoje jau nebeužtenka pasiūlyti vien deglų, klientams taip pat reikia plovyklos, parduotuvės ir kavinės, todėl didesnis paslaugų paketas užtikrina verslo sėkmę.

V. Sinkevičius neslepia, kad šiuo metu konkurencija tarp degalinių tinklų yra labai intensyvi. Konkuruoti tenka su dideliais tinklais, kurie gali vykdyti lankstesnę benzino ar dyzelinio kuro kainų politiką, siūlo daug paslaugų. „Šiuo metu plečiame teikiamų paslaugų asortimentą ir papildomai planuojame įrengti plovyklas Kaišiadoryse bei Vilkaviškyje esančiose degalinėse“, – duoda pavyzdį jis.

Direktorius tikina, kad šioje kovoje vis dažniau taiko įvairias rinkodaros akcijas, kuriomis stengiasi privilioti kuo daugiau klientų. „EMSI“ degalinėse priklausomai nuo įsipiltų degalų kiekio taikomos 7 ct arba 10 ct nuolaidos litrui degalų.

V. Sinkevičius teigia, kad gruodis itin palankus metas degalų pardavėjams, todėl papildomos akcijos beveik nereikalingos.„Švenčių karštligė tikriausiai visus verčia daugiau judėti, be to, tai ir prekybininkams palankus metas užsidirbti papildomai. Šiuo metu vežama daugiau prekių, tad ir mūsų apyvarta šokteli į viršų“, – samprotauja jis.

A. Šidlauskaitė-Verbickienė tikina, kad gruodį, nepriklausomai nuo oro ar kelių sąlygų, degalų pardavimai smarkiai išauga. „Taip buvo praėjusiais metais, taip turėtų atsitikti ir šiais, – teigia ji. – Nes gruodis yra geriausias žiemos mėnuo degalų pardavėjams“.

Akcizo nebijo

Paklausti, ar įmonių veiklai turės įtakos nuo 2004 m. padidėjęs akcizo mokestis, mažųjų degalinių tinklų savininkai vieningai teigia, kad nepriklausomai nuo to, kokia bus degalų kaina, vairuotojai kaip važiavo, taip ir važiuos. „Didelių permainų neturėtų atnešti ir kuro akcizo padidėjimas kitąmet, – spėja A. Šidlauskaitė-Verbickienė. – Aišku, mūsų pelno marža gali sumažėti, tačiau vartotojas ypatingų nuostolių neturėtų patirti, nes degalų kaina paprastai svyruoja apie 20 ct. Tiesa, kiekvienas kainų padidėjimas neigiamai veikia klientus ir jų norą piltis daugiau degalų“.

Akcizo padidėjimo nesibaimina ir „EMSI“ vadovas: „Kiekvieno mokesčio įvedimas sukelia nemažai problemų, tačiau nemanome, kad dėl to prarasime nors vieną klientą, nes žmogus geriau prasčiau pavalgys ir sės už automobilio vairo nei naudosis visuomeniniu transportu“.

Degalinių vadovai prisiminė, jog pernai jų pardavimus sumažino šalta žiema, kuomet dėl šalčiui nepritaikytų degalų daugelio vairuotojų automobiliai po šaltesnės nakties neužsivesdavo. „Mes parduodame „Mažeikių naftos“ pagamintus degalus, papildomų priedų į degalus nepilame, todėl mums ypač aktualu, kad šiais metais nepasikartotų praėjusių metų scenarijus. Girdėjome, kad mažeikiečiai pradėjo gaminti kokybiškesnius degalus, todėl panašių problemų neturėtų kilti“, – sako V. Sinkevičius.

A. Šidlauskaitė-Verbickienė teigia, jog bendrovė, kaip ir daugelis kitų kuro pardavėjų, degalus perka iš „Mažeikių naftos“, tačiau savo kuro saugyklose į juos papildomai pila specialių priedų, kurie pagerina automobilio variklio darbą žiemą.

„Tai darėme praėjusiais metais, tai darome ir šiemet, – tikina ji. – Vartotojams papildomų problemų tikrai nekils“.

„Uno-X“ degalinių tinklą valdančios bendrovės direktorei didesnė problema atrodo automatinių degalinių saugumas. „Žinome, kad degalinės patraukė ilgapirščių dėmesį, tad stengiamės nelaikyti bankomatuose didelių pinigų kiekių“, – sako ji.