Ekspertų manymu, kol kas tai sunkiai pasiekiama, tačiau nauji rusiški automobiliai verti dėmesio bent dizaino prasme. Ateinančiais metais Rusijos automobilių gamintojai rinkai žada pasiūlyti nemažai naujovių.

Vienas iš pagrindinių 2004 m. Rusijos rinkos akordų – visureigis „GAZ-2330“, savo išvaizda primenantis garsųjį amerikietišką „Hummer“. Kaip pagrindinį šio automobilio privalumą gamintojai išskiria konstrukciją, pravažumą bei patikimumą. Teigiama, kad šis specialios paskirties automobilis yra pritaikytas pačioms ekstremaliausioms vairavimo sąlygoms bei atitinka visus šiuolaikiškam automobiliui keliamus ekonomiškumo bei ekologiškumo reikalavimus. Automobilyje įmontuotas turbodyzelinis variklis su mechanine pavarų dėže.

Beje, „GAZ“ specialistai planuoja į šį visureigį įmontuoti 6,0 l tūrio rusišką arba vakarietišką variklį. Keturiais ratais varomas visureigis užtikrina puikų važiavimą tiek asfaltuotu keliu, tiek bekele. Rusijos gamintojai pabrėžia, kad automobilyje įmontuotas, jau daugiau kaip du dešimtmečius Vakaruose naudojamas, vairo stiprintuvas. Beje, šis visureigis praėjusiais metais buvo pripažintas geriausiu specialios paskirties automobiliu.

Atgaivino „viliuką“

Dar viena naujovė, kurią visureigių gerbėjams siūlo buvusi Gorkio automobilių gamykla – „GAZ – 3120 Kombat“, savo išvaizda primenantis jau legenda tapusį sovietinį visureigį, liaudies vadinamą „viliuku“. Gamintojai teigia, kad šis automobilis skirtas pasikliaujantiems savo jėgomis bei nelinkusiems taikstytis su gamtos stichija.

Pasak „GAZ“ atstovų, tai automobilis, kuriam nėra lygių važiuojant bekele. „Kombat“ pasižymi puikiu pravažumu ir yra pajėgus įveikti 30 metrų aukščio įkalnę bei beveik metro gylio brastą. Gamintojai tokį automobilį siūlo energingam žmogui, kuriam gyvenimas be automobilio yra nepilnavertis. Beje, automobilis yra ypač efektyvus slidžiame kelyje, jo keturi varomieji ratai užtikrina stabilumą. „GAZ“ gamintojai siūlo naujovę ir komercinių automobilių mėgėjams. „GAZ-3310 Valdai“ – miesto tipo vidutinis komercinis automobilis su triviete, pasak gamintojų, šiuolaikiška kabina. Gamintojai tvirtina, kad šis automobilis yra komfortiškesnis už šiuo metu gaminamas „Gazeles“ ir „Sabalus“. Automobilyje įmontuotas 15 AG dyzelinis variklis „GAZ- 562“ su turbo įpurškimu.

Naujas „VAZ“ veidas

Nemažai naujovių savo žada pateikti „AutoVAZ“ koncernas, kuris 2004 m. automobilininkams siūlo naują „VAZ“ markės automobilių šeimą – „Kalina“. Tai automobiliai su universaliu, hečbeko ir sedano tipo kėbulais. „Kalina“ šeimos automobiliai, pasak gamintojų, pasižymi tuo, jog yra manevringesni už savo pirmtakus „Samara“. Automobilio konstruktoriai džiaugiasi, kad šis automobilis – puikus kėbulo bei salono dizaino junginys. Puikiai išnaudota vidinė erdvė leidžia automobilyje puikiai jaustis vairuotojui ir keleiviams. Gamintojai teigia, kad tai labiau miesto sąlygoms pritaikytas automobilis, o jo kėbulas atitinka šiuolaikinių europietiškų bei japoniškų automobilių dizaino tendencijas bei kokybę.

Gamintojai prognozuoja, kad didžiausio pasisekimo turėtų sulaukti „Lada 1118“ sedanas, kainuosiantis apie 5–6 tūkst. USD. Automobilyje įmontuotas 1,5 l darbinio tūrio bei 58 AG variklis, kuris automobiliui leidžia pasiekti 180 km/val. maksimalų greitį. Rusiškų automobilių gerbėjams siūlomas „Lada 1119“ universalas bei „Lada 1117“ hečbekas.

„AvtoVAZ“ direktorių tarybos pirmininkas Vladimiras Kadanikovas tikina, kad vidutinės klasės „Lada1118 Kalina“ atitiks tarptautinius standartus, o dėl mažos kainos turėtų sulaukti populiarumo ir už Rusijos ribų. Per metus planuojama pagaminti ne mažiau 220 tūkst. automobilių. Pasak V. Kadanikovo, 2005 m. rinkai bus pasiūlytas dar vienas naujas modelis – 6–9 tūkst. USD kainuosiantis VAZ-2170.

Per tris šių metų ketvirčius nuo „AvtoVAZ“ konvejerių nuriedėjo 515,8 tūkst. automobilių – dešimtadaliu mažiau nei pernai per tą patį laikotarpį.

Naujoji „Iž“ ir „UAZ“versija

Rusijos automobilių gamintojai „Iž“ nuo 2004–2005 m. planuoja pasiūlyti rinkai keturiais ratais varomą „Iž-27171 4x4“ su „pick-up“ tipo kėbulu, dar neoficialiai vadinamą „Medžiotoju“. Gamintojai teigia, kad šis automobilis universalus tuo, kad juo galima važinėti tiek asfaltu, tiek žvyrkeliu. Pastebima, kad automobilio bagažinėje galima vežti 700 kg krovinį. Pasak automobilio gamintojų, šis pravažumu pasižymintis keturiais ratais varomais universalas šimtui kilometrų suvartoja apie 9 l benzino.

„Iž“ gamintojai taip pat siūlo keturiais ratais varomą universalą „Iž-21261 Fabula“. Šis automobilis pasižymi ne tik talpia bagažine, erdviu salonu, bet ir puikiu manevringumu ir neprastensiu pravažumu nei jo brolis „Iž-27171 4x4“. Gamintojai ypač didžiuojasi šio automobilio galiniu stiklu, kuris yra pakankamai platus, todėl užtikrina gera matomumą.

Naujieną kitiems metams žada ir „UAZ“ automobilių gamintojai, kurie planuoja pristatyti „UAZ-2360“. Šis automobilis su „pick-up“ tipo kėbulu yra skirtas vežti smulkiems kroviniams įvairiais keliais ir vietovėmis. Gamintojai teigia, kad šis automobilis pasižymi didesniu komfortu bei geresniais techniniais duomenimis nei jo pirmtakai.

Per dešimt šių metų mėnesių Rusijos lengvųjų automobilių gamintojai savo gaminių pardavė 2,9 proc. daugiau nei pernai per tą patį laikotarpį – 863,2 tūkst. VAZ lengvųjų automobilių pardavimai padidėjo 0,2 proc. iki 609,8 tūkst., o GAZ – smuko 21,8 proc. iki 46,3 tūkst. Rusiškų krovininių automobilių pardavimai lyginamuoju laikotarpiu išaugo 10,5 proc.– iki 162,5 tūkst. Rusijos autobusų gamintojai lyginamuoju laikotarpiu pardavė savo produkcijos 10,2 proc. daugiau iki – 60,8 tūkst. autobusų.