1918 m. vasario 16 d. Lietuvos Tarybai paskelbus apie nepriklausomos valstybės atkūrimą, nuo pat pirmųjų dienų imta galvoti apie transporto sistemos, kaip vienos svarbiausių savarankiškos šalies ūkio šakų, steigimą. Susisiekimo ministru tuomet buvo paskirtas Martynas Yčas.

Šiuo metu susisiekimo sektoriuje dirba 90 tūkst., arba 6,2 proc. visų dirbančių šalies gyventojų. Per praėjusius metus sukurta 14,3 proc. bendrojo vidaus produkto - tai sudarė beveik 3,5 mlrd. litų. Vien pernai Susisiekimo ministerijos ir jai pavaldžių institucijų projektams įgyvendinti buvo skirta beveik 1,2 mlrd. litų.

"Ateities Lietuva - tranzito šalis", - įsitikinęs susisiekimo ministras Zigmas Balčytis. Pasak jo, į šalies transporto ir ryšių sektoriaus modernizavimą iki 2015 metų planuojama investuoti apie 20 mlrd. litų. Didžioji šių investicijų dalis Lietuvą pasieks iš Europos Sąjungos.

Pasak ministro, iki 2015 metų Lietuvoje bus sukurta moderni transporto sistema, techniniais parametrais ir teikiamų paslaugų kokybe prilygstanti Europos Sąjungos standartams.

Šiuo metu artėja prie pabaigos vienas didžiausių atkurtos Lietuvos iki šiol vykdytų transporto investicinių projektų - europinės reikšmės automagistralės "Via Baltica'' statyba. Susisiekimo ministerijos planuose - europinės reikšmės geležinkelis "Rail Baltica".

Vien tik pastarojo projekto darbų vertė šalies teritorijoje sieks 2,5 milijardo litų. Tai bus didžiausias iš kada nors Lietuvoje vykdytų investicinių projektų. Baigiamas rengti Klaipėdos valstybinio jūrų uosto plėtros iki 2015 metų planas.

"Tai padės sukurti kompleksišką kelių, geležinkelių bei jūrų uosto derinį, leisiantį sumažinti transporto kamščius, naudoti ekologiškesnį ir patogų susisiekimą traukiniais bei laivais", - teigia ministras Z.Balčytis.

Šaltinis
Kopijuoti, platinti, skelbti agentūros ELTA informacijas ir fotoinformacijas be raštiško agentūros ELTA sutikimo draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją