Sutartyje numatyta, kad „Linas Agro“ dalyvauja dalinai finansuodama KLASCO grūdų terminalo plėtrą ir penkerius metus turės išimtinę teisę naudotis maždaug 40 tūkst. tonų grūdų talpinančiais silosiniais sandėliais bei vykdyti grūdų krovą per terminalą.

KLASCO teritorijoje prie krantinės Nr.4 esantis grūdų terminalas, kuris talpina 60 tūkst. tonų grūdų, bus išplėstas, pastatant šešis papildomus silosinius sandėlius, antrą vagonų iškrovos stotį ir grūdų svėrimo įrengimus. Po išplėtimo terminalas vienu metu galės talpinti apie 105 tūkst. tonų grūdų, o metiniai grūdų eksporto pajėgumai viršys 2 mln. tonų. Planuojama, kad grūdų terminalo išplėtimo darbai bus baigti 2011 m. rudenį.

„Grūdų terminalo plėtra labai svarbus įvykis visam Klaipėdos uostui. Iki šiol apie pusė Lietuvoje užaugintų grūdų buvo eksportuojama per Latvijos uostus. Pastačius naujas grūdų saugyklas, Klaipėdos uostas bus pajėgus perkrauti visą lietuvišką derlių“, – sako KLASCO generalinis direktorius Audrius Pauža.

Anot jo, grūdų terminalo pajėgumų didinimas yra dalis KLASCO investicinės programos. Per dvejus metus į kompanijos terminalų plėtrą bus investuota apie 50 mln. litų. Labai svarbu, kad išplėsto grūdų terminalo galimybės leis krauti įvairias grūdų partijas, nuo kelių tūkstančių tonų talpos mažų laivų, iki „Panamax“ tipo laivų.

„Apsisprendėme investuoti į KLASCO grūdų terminalo plėtrą, nes grūdų eksportas yra viena strateginių mūsų veiklų. Kasmet per Baltijos uostus eksportuojame daugiau nei 700 tūkstančių tonų žemės ūkio produktų, ir sezono piko metu Klaipėda nebespėja perkrauti lietuviškų grūdų, todėl pernai ir šiemet du trečdalius produkcijos krovėme Latvijos uostuose”, – sako „Linas Agro Group“ valdybos pirmininkas Darius Zubas.

Pasak jo, tendencijos rodo, kad Lietuvos grūdų eksportas augs, o kartu didės ir sandėliavimo talpų poreikis, tad dalyvavimas KLASCO grūdų terminalo plėtroje yra strateginis „Linas Agro Group“ sprendimas. „Nors nemažai produkcijos realizuojame Lietuvoje, esame tarp lietuviškų grūdų eksporto lyderių. Nuolat ieškome efektyviausių grūdų logistikos sprendimų bei būdų padidinti parduodamos produkcijos srautus, nes turime būti konkurencingi rinkoje ir pasiūlyti palankiausias sąlygas mūsų klientams žemdirbiams ir užsienio pirkėjams. Lietuvoje ir Latvijoje tik du uostai turi giliavandenes krantines ir galimybes krauti „Panamax“ tipo laivus, gabenančius iki 70 tūkst. tonų krovinių. Kadangi Lietuva užaugina dvigubai daugiau grūdų nei Latvija, nusprendėme investuoti į lietuviškos kompanijos grūdų terminalą. KLASCO yra viena stipriausių kompanijų Baltijos regione, dirbame su ja daugelį metų ir esame tuo bendradarbiavimu patenkinti ”, – sako D. Zubas.

Grūdų terminalo statybos darbams ir įrangai bus skelbiamas konkursas, kurio metu ir paaiškės tikslios investicijų į grūdų terminalo plėtrą apimtys. Statybas planuojama pradėti šią vasarą.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją