„Aš manau, kad iki savaitės pabaigos reguliarūs skrydžiai turėtų būti atnaujinti iš Lietuvos oro uostų visomis kryptimis. Tai susiję ne tik su skrydžių draudimo režimo atšaukimu Europos oro uostuose, bet ir su keleivių sprendimu skristi ar ieškoti kitos transporto priemonės kelionei dėl jau pasėto netikrumo”, - kalbėjo K. Auryla.

Šiuo metu Lietuvos oro erdvė į Islandijos ugnikalnio paskleistų vulkaninių pelenų arealą vis dar patenka, tačiau dulkės orlaiviams problemų nekelia. Lėktuvų patikra vyksta pagal nustatytą procedūrą techninės priežiūros stotyse. Už ją atsakingos orlaivius eksploatuojančios aviakompanijų techninės tarnybos - vyksta detali orlaivio kompresoriaus menčių, orlaivio pilotų kabinos stiklo, oro srautų daviklių ir kitų svarbių konstrukcijų apžiūra.

Kęstutis Auryla
Pasak K. Aurylos, pirmadienį vykusioje Eurokontrolės ir Europos Komisijos telekonferencijoje konstatuota, kad šiuo metu nėra visiškai patikimų metodų nustatyti sunkiųjų vulkaninio debesies dalelių koncentraciją joms pasklidus didelėje teritorijoje.

„Naudojamas kompiuterinis modeliavimas, kaip parodė bandomieji skrydžiai, nebuvo tinkama priemonė nustatyti galima realų pavojų orlaivių skrydžiams“, - teigė CAA vadovas.

K.Aurylos teigimu, atlikus bandomuosiuose skrydžiuose dalyvavusių lėktuvų ir Lietuvos registre esančių orlaivių patikrą po skrydžių nenustatyta jokių pažeidimų, galinčių turėti įtakos skrydžių saugai.



Ateityje skraidys ir vulkanui nerimstant

Pasak CAA vadovo, skristi vulkaniniame debesyje pavojinga, tad iškart po vulkano išsiveržimo skrydžiai uždrausti visoje Vakarinės Europos oro erdvėje. Ypač arti vulkaninio debesies yra labai aukštai išmestų vulkaninio produkto dalelių, galinčių sutrukdyti reaktyvinio orlaivio variklių darbą, užkimšti įvairius oro srautų daviklius lėktuvo konstrukcijoje, sugadinti pilotų kabinos stiklą. Skrydžiai tose zonose yra draudžiami ir pilotai privalo aplenkti draudžiamą zoną, jei turi tokią galimybę.

Savaitgalį „British Airways“, „Lufthansa" ir KLM aviakompanijos įvairių tipų transporto lėktuvais be keleivių atliko bandomuosius skrydžius Europos oro erdvėje, virš Atlanto vandenyno ir netgi skrydį į Singapūrą.

Po to bandymuose dalyvavę lėktuvai atiduoti inžinerinėms tarnyboms atlikti kruopščią apžiūrą ir įvertinimą. Bandymo rezultatai buvo teigiami - lėktuvai nepatyrė jokių pažeidimų visų skrydžių metu. Pirmadienį vykusioje Europos Komisijos ir Eurokontrolės telekonferencijoje buvo konstatuota, kad ligi šiol taikytos skrydžių draudimo priemonės buvo pagrįstos ir sumažino riziką aviacijai iki absoliutaus minimumo.

Telekonferencijoje buvo pasiūlyta įgyvendinti šiuos principus: įvesti draudžiamų skrydžių zoną su nustatyta buferine zona; žemo užterštumo oro erdvėse šalys turi leisti vykdyti skrydžius keičiantis turimais duomenimis apie vulkaninių debesų plėtimąsi; neužterštose oro erdvėse neturi būti taikomi jokie ribojimai.

Šiam siūlymui pritarė ES transporto ministrai, susitarimas artimiausiu metu bus įvertintas atitinkama rezoliucija. Šios priemonės, mano K.Auryla, yra adekvačios ir pakankamos užtikrinti skrydžių saugą net ir ilgo vulkano veiklos periodo metu.

„Reikia tikėtis, kad skrydžiai bus atnaujinti didesnėje ES oro erdvėje pačiu artimiausiu metu“, - sakė K. Auryla.

Kur kreiptis informacijos

DELFI interneto konferencijos metu gauta nemažai klausimų, kur kreiptis dėl su skrydžiais susijusios informacijos.

Pasak K. Aurylos, dėl skrydžių reikėtų kreiptis į konkretaus oro uosto administraciją arba į aviakompaniją. Dėl keleivių teisių - į CAA tel. (5) 273 91 16 arba el. paštu caa@caa.lt.

Atšauktų skrydžių atveju keleiviams pagalbą teikia aviakompanijos pagal Europos Tarybos reglamento reikalavimus. Jo tekstas patalpintas CAA tinklapyje www.caa.lt.

Apie atidėtus ar nevykdomus skrydžius turi informuoti bilietą pardavusi kelionių agentūra arba aviakompanija. Norint atgauti pinigus už bilietą, būtina raštu kreiptis į aviakompaniją pateikiant bilieto kopiją bei nurodant sąskaitą, į kurią pervesti pinigus.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją