Vis garsiau ginčijantis dėl to, kaip atrodys ateities automobiliai, gamintojos rengia skambias viešųjų ryšių kampanijas, kurios išryškintų jų stipriąsias puses ir pateisintų iki šiol tam tikrai technologijai skirtas didžiules lėšas.

Praėjusį ketvirtadienį didžiausia Japonijoje automobilių gamintoja "Toyota Motor" pakvietė žurnalistus apsilankyti savo naujojo "Prius" gamybos vietoje. Šis hibridinis - ir benzinu, ir elektros energija varomas - modelis gaminamas toje pačioje surinkimo linijoje kaip ir tradiciniai masinės rinkos automobiliai.

Tačiau "General Motors" viceprezidentas tyrimams, plėtrai ir planavimui Laris Bernsas (Larry Burns) teigė, jog ilgainiui hibridinius modelius išstums kuro elementais varomi automobiliai, kurie neišmeta jokių teršalų. "General Motors" atstovas atmetė "Toyota" teiginius, esą hibridiniai modeliai rinkoje išliks net ir tuomet, kai paprasti vartotojai galės sau leisti įsigyti kuro elementais varomus automobilius. "Lenktynes būtina vertinti ilgalaikiu požiūriu, - sakė L. Bernsas (Larry Burns). - Siekiama, kad automobiliai nebebūtų aplinkos apsaugos diskusijų tema".

Hibridiniai modeliai turi elektros variklius bei akumuliatorius, kurie užtikrina papildomą pajėgumą didinant greitį ir sutaupo energiją stabdant ar parkuojantis. Tačiau šiems automobiliams būtinas ir benzinas.

"General Motors" yra investavusi maždaug 1 mlrd. JAV dolerių į tyrimus, skirtus pritaikyti kuro elementus automobilių elektros varikliams, ir nori tapti pirmąja pasaulio gamintoja, pardavusia milijoną kuro elementais varomų modelių. Amerikiečiai tikisi, kad minėtų automobilių komercinį tiekimą pavyks pradėti 2010 metais. Šis "General Motors" iškeltas tikslas yra vienas optimistiškiausių visame automobilių sektoriuje.

Japonijos "Toyota" ir "Honda Motor" tapo pirmosiomis bendrovėmis, pernai pasiūliusiomis kuro elementais varomų modelių. Tačiau šie automobiliai tik nuomojami, nes jų gamyba vis dar atsieina milijonus dolerių.

Pradėti komercinį kuro elementais varomų modelių tiekimą trukdo daugybė kliūčių, pavyzdžiui, netinkama infrastruktūra ir nepakankami saugumo standartai. Tačiau L. Bernsas (Larry Burns) mano, jog laikui bėgant sektorius privalės atsisakyti priklausomybės nuo benzino, nes ir toliau augs tokios naujos rinkos kaip Indija ar Kinija.

"Pasaulio ekonomikų - JAV, Japonijos ir Europos ar Brazilijos, Rusijos, Indijos, Kinijos ir Korėjos - augimas prilygsta energijos sunaudojimo prieaugiui", - aiškino "General Motors" viceprezidentas. Pasak jo, kadangi didžioji dalis šalių yra visiškai priklausomos nuo naftos, jos laikui bėgant nebenorės benzinu varomų automobilių.

Per kartu su Japonijos antrinėmis įmonėmis rengiamą ir savaitę truksiantį pristatymą Tokijyje "General Motors" taip pat sieks pasipuikuoti kitomis naujomis technologijomis, pavyzdžiui, sunkvežimių gamintojos "Isuzu Motors" švarių dyzelinių degalų varikliais, "Fuji Heavy Industries" tyrimais naujos kartos akumuliatorių srityje.

"General Motors", kuri Azijoje taip pat bendradarbiauja su Japonijos mažalitražių automobilių gamintoja "Suzuki Motor" ir Pietų Korėjos "Daewoo Motor", savo pirmą hibridinį modelį pasiūlys ateinančiais metais.

Šaltinis
Kopijuoti, platinti, skelbti agentūros ELTA informacijas ir fotoinformacijas be raštiško agentūros ELTA sutikimo draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją