„Motociklams šis apribojimas seniai galioja. Dabar jaunimėlis, išsilaikęs teises, sėda į 10-12 metų senumo galingus automobilius, pavyzdžiui, BMW, kurie iš esmės yra supuvę ir tikrai nesaugūs, o galingumo turi per akis“, – DELFI sakė B. Brundza.

Jo nuomone, reikėtų atidžiau panagrinėti, kokio galingumo automobilius leisti vairuoti nepatyrusiems vairuotojams. Tačiau esą galima variantas būtų neturintiems dvejų metų vairavimo stažo drausti sėsti prie daugiau nei 100 arklio galių arba 1,6 l darbinio tūrio variklį turinčio automobilio vairo.

Stasys Brundza
„Tai būtų vidutinis automobilis, su kuriuo normaliai galima važinėti“, – teigė pašnekovas.

Jis viliasi, kad nebe pirmus metus siūloma idėja bus apsvarstyta rengiant Kelių eismo taisyklių ir kitų įstatymų pakeitimus. Tai planuojama daryti artimiausiu metu.

„Šiuo metu mes dar neturime nuomonės dėl šio siūlymo. Yra daug faktorių, kuriuos reikia įvertinti, pavyzdžiui, tokio sprendimo pasekmes ekologijai, automobilių prekybai“, – DELFI sakė Susisiekimo ministro patarėja ryšiams su visuomene Rūta Diržanauskaitė.

Šiuo metu vairuoti motociklus, kurių galia didesnė kaip 25 kW (34 AG), suteikiama teisė tik 18-mečiams, turintiems ne trumpesnį kaip dvejų metų motociklų su žemesnėmis charakteristikomis vairavimo patirtį ir reikiamą vairuotojo pažymėjimą arba sulaukusiems 21-erių ir išlaikiusiems reikiamus egzaminus.

Ateitis – ekologinis automobilio mokestis

Lietuvos vairuotojų sąjungos prezidentas Saugirdas Pukalskas DELFI sakė teigiamai vertinąs pasiūlymą vairuotojo patirtį sieti su automobilio galingumu.

„Aš manau, kad tai būtų protinga, nes jaunas ir dar nesusitupėjęs žmogus mėgsta labiau paspausti. O jeigu automobilis nebus toks galingas, ne tokios skaudžios bus ir greičio pedalo paspaudimo pasekmės“, – sakė jis.

Pašnekovo nuomone, prieš porą sugriežtinus nuobaudas už Kelių eismo taisyklių pažeidimus, Lietuvoje situacija pastaraisiais metais tik gerėja. Tačiau jis atkreipia dėmesį, kad ateityje reikės spręsti taršos problemas.

„Turbūt neišvengiamai prieisime prie to, kad reikės apmokestinti automobilius. Kuo didesnis automobilio galingumas, tuo didesnius mokesčius reikės mokėti. Jeigu mes norime mažiau teršti gamtą, mes turime važinėti mažesnio galingumo automobiliais. Nors užsienyje toks mokestis egzistuoja, Lietuvoje jis dar nesvarstomas, tačiau kažkada vis tiek turės ateiti“, – apie ateities perspektyvas kalbėjo S. Pukalskas.

Policijos duomenimis, pastaruosius porą metų Lietuvoje žūsta vis mažiau žmonių. Pernai avarijos keliuose pareikalavo 370 žmonių gyvybių, tai yra ketvirtadaliu mažiau nei 2008 m.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (2)