„Įprasta, kad kainos degalinėse svyruoja nuolat, kartais jos keičiasi kelis kartus tą pačią dieną. Kainos gali pasikeisti ir visame tinkle, ir kažkur lokaliai – mieste ar miesto dalyje. Štai kažkurį laiką buvo situacija, kai kuras „Neste“ tinkle kainavo keliais centais pigiau Vilniaus Žirmūnų rajone“, - sako „Neste Lietuva“ pardavimų vadovas Laimunas Tilindis.

L. Tilindžio teigimu, degalų brangimo arba pigimo Lietuvos rinkoje tendencijos priklauso nuo tarptautinių kainų pokyčių bei nuo valiutų kursų svyravimų.

„Tačiau esminis dalykas – degalus parduodančių įmonių kainodaros principai. Pagrindinis dalykas - konkurencinė aplinka, konkurentų veiksmai rinkoje - mes niekuomet nežinome, kokius veiksmus atliks konkurentai, todėl kainų pasikeitimas gali paliesti visą Lietuvą, vieną miestą ar bet kurią miesto dalį“, - aiškino „Neste Lietuva“ atstovas. Pasak jo, visuomet atidžiai stebima, kokius veiksmus atlieka konkurentai ir į tai reaguojama.

Štai lyginant kainas Lietuvoje pagal miestus, praėjusią savaitę degalų kainos Vilniuje buvo žemesnės nei kituose miestuose. Tai, sako L. Tilindis, nulėmė konkurencija.

Kainas diktuoja rinka

Bendrovės „Lukoil Baltija“ Baltijos regiono mažmeninės prekybos direktorius Romas Turlinskas aiškina, kad be didmeninės naftos kainos kiekvienos įmonės kainodarą veikia ir kiti veiksniai - pavyzdžiui, rinka, kurioje dirbama.

2009 m. pradžioje Lietuvoje licenciją verstis mažmenine ir didmenine naftos produktų prekyba turėjo 332 įmonės, šalyje veikė apie 850 degalinių. „Susiklosčiusi rinka diktuoja ir kainas tam tikrose vietovėse esančiose degalinėse. Vykdoma kainodara priskiriama prie komercinių paslapčių, todėl plačiau jos komentuoti negalime“, - teigė R. Turlinskas.

„Degalų kainos priklauso nuo keleto faktorių – pasaulinės naftos žaliavos kainos, produktų kainos pasaulinėje ir Lietuvos didmeninėje rinkoje. Todėl brangstant ar pingant degalams didmeninėje rinkoje, jų kaina atitinkamai keičiasi ir degalinėse. Kainas taip pat veikia konkurencinė aplinka mažmeninėje rinkoje“, - lakoniška buvo „Lietuva Statoil“ rinkodaros departamento direktorė Daiva Jokšienė.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją