UAB „Vilniaus autobusai“ direktoriaus eksploatacijai Rimanto Markausko teigimu, po incidento sostinės autobuse, kuris baigėsi advokato Vladimiro Žukovskio nužudymu, specialių saugumo priemonių nebus imtasi, tačiau konfliktines situacijas pastebėję vairuotojai į tai reaguos skambindami policijai.

„Dėl savo ir kitų žmonių saugumo turėtų būti aktyvesni ir keleiviai. Jei vairuotojas nepastebi, kad į autobusą ar troleibusą įlipa neblaivus, agresyvus asmuo, jie turėtų apie tai pranešti vairuotojui, o šis susisieks su pareigūnais“, - sakė vežėjų atstovas.

Patarė bėgti

Paklaustas, kaip elgtis, jei stotelėje į autobusą ar troleibusą įlipa grėsmę keliantis asmuo, R. Markauskas nelabai turėjo ką patarti. „Jeigu su peiliu, belieka atidaryti visas autobuso duris ir bėgti“, - pripažino autobusų eksploatacijos vadovas.

Paprašytas įvardyti nesaugiausius sostinės autobusų maršrutus, DELFI pašnekovas visų pirma akcentavo nesaugų metą, kai publika pradeda grįžti iš pasilinksminimų. Jis prasideda nuo maždaug 22 valandos ir tęsiasi iki viešojo transporto darbo pabaigos.

„Nesakau, kad Naujojoje Vilnioje gyvena negeri žmonės, tačiau į šį rajoną, Bukčius vežant keleivius paprastai kyla daugiausia konfliktų. Nėra rami ir Kalvarijų gatvė, ypač palei Šnipiškes“, - konstatavo R. Markauskas.

Apmėto buteliais

Vis dėlto, „Vilniaus autobusų“ direktoriaus pavaduotojo nuomone, viešėjame transporte saugumo labiausiai stinga ne keleiviams, bet patiems vairuotojams. Dėl to pastaraisiais metais parkas atnaujinamas autobusais, kuriuose sumontuotos uždaros kabinos.

Dėl agresyvių keleivių neretai dūžta ir autobusų bei troleibusų stiklai. Transporto priemones buteliais ir akmenimis apmėto ne tik išsodinti keleiviai, bet ir pakelėse besibūriuojantis jaunimas. „Taip yra buvę važiuojant Kalvarijų gatve pro Šnipiškes“, - sakė R. Markauskas.

Spręsdami, kaip padidinti personalo ir keleivių saugumą, autobusų parko vadovai išbandė ne vieną būdą.

Padėtų vaizdo kameros ir policija

„Praėjusiais metais darėme eksperimentą samdydami saugos įmonę, tačiau tai nepasiteisino, nes jos paslaugų prireikė tik kelis kartus, o mokėti reikėjo nuolat ir dar už kiekvieną iškvietimą atskirai“, - sakė autobusų parko atstovas.

Pasak jo, svarstyta galimybė viešajame transporte įrengti filmavimo kameras, tačiau šios idėjos atsisakyta dėl pinigų stygiaus. Kameroms įsigyti reikėtų kelių šimtų tūkstančių litų, o tokių pinigų savivaldybei priklausanti įmonė neturi.

„Vis dėlto, autobusai, troleibusai, jų stotelės yra vieša vieta, o už saugumą tokiose vietose atsakinga policija. Mūsų parke dirba keli šimtai vairuotojų, tačiau tik keli yra itin fiziškai stiprūs ir galėtų padaryti tvarką salone“, - sakė R. Markauskas, pabrėždamas, kad pagrindinis vairuotojo uždavinys – ne kovoti su tvarkos pažeidėjais, o be eismo įvykių vežti keleivius ir laikytis nustatyto grafiko.