Būsimojo terminalo operatorius UAB Klaipėdos keleivių ir krovinių terminalas, kurio vienas dalininkų yra Koncernas "Achemos grupė", terminalo projektavimo darbus patikėjo UAB "Projektų centras" ir UAB "Uostamiesčio projektas" konsorciumui.

Klaipėdos keleivių ir krovinių terminalo krantinių statybos rangovo konkursą Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija paskelbė rugsėjo 25 dieną, o jau rugsėjo 28-ąją projektuotojai pristatė pirmuosius būsimo Klaipėdos keleivių ir krovinių terminalo kranto dalies statinių bei teritorijos brėžinius.

"Uosto direkcija jau baigia suformuoti terminalui reikalingą žemės sklypą, dar šiemet gali paaiškėti krantinių statybos rangovas, vyksta Baltijos prospekto sankryžų projektavimo ir geležinkelio viaduko per Varnėnų gatvę rekonstrukcijos darbai, todėl metas pradėti projektuoti ir patį keleivių terminalą", - sakė Klaipėdos keleivių ir krovinių terminalo generalinis direktorius Benediktas Petrauskas.

Anot jo, atlikti darbus bus lengviau, nes planuojama statyti visiškai naują terminalą, todėl nereikia derintis prie senų statinių. Per pradinį projektavimo etapą numatomi įgyvendinti uždaviniai, kad terminalas būtų maksimaliai funkcionalus ir universalus - tenkintų ir keleivių, ir krovininio transporto poreikius.

Užduotis projektuotojams - pageidaujama, kad būtų sukurtos palankios sąlygos terminale dirbti kontroliuojančioms institucijoms: muitinei, pasienio apsaugos tarnybai, saugos kompanijai. Todėl artimiausiu metu savo pastabas turėtų pateikti muitinė ir sienos apsaugos tarnyba, terminalo apsaugą užtikrinsianti UAB "Budrus sakalas".

Pagrindinis keleivių terminalo pastatas bus trijų aukštų. Jame įsikurs keleivių įlaipinimo ir išlaipinimo salės, bilietų kasos, taip pat maitinimo įstaigos, parduotuvės, reikalingų paslaugų biurai. Planuojama, kad virš terminalo galėtų būti įrengtas viešbutis. Viso pagrindinio terminalo pastato plotas viršys 4 tūkst. kvadratinių metrų.

"Terminalo projekte numatyta, kad prie krantinių vienu metu galės švartuotis net trys laivai, todėl svarbu, kad net esant didžiausiam apkrovimui keleiviai ir krovininiai automobiliai galėtų patogiai judėti ir iš laivų, ir į laivus", - sakė B.Petrauskas.

Prie terminalo numatyta įrengti viešą automobilių stovėjimo aikštelę, taip pat skirti vietos taksi ir keleiviniam transportui. Bus įrengta ir aptverta saugoma autotransporto aikštelė.

Projektuojama ir dengta pėsčiųjų galerija nuo terminalo pastato iki krantinės, kur švartuosis laivai. Tačiau pati galerija bus statoma vėliau. Iki tol keleiviai iš terminalo į laivus bus vežami specialiu autobusu, panašiai kaip oro uostuose.