Bendrovė „Lukoil Baltija“ skaičiuoja, kad per maždaug tris savaites, praėjusias nuo dyzelino akcizo sumažinimo, šio kuro pardavimas išaugo daugiau nei 10 proc. Tuo tarpu pasienyje su Lenkija esančiose „Lukoil“ degalinėse dyzelino pardavimas per rugpjūtį šoktelėjo net 1,5-2 kartus.

„Galima teigti, kad tranzitinis transportas iš Lenkijos grįžta į Lietuvą. Tačiau tikroji situacija paaiškės tada, kai baigsis Lietuvos vežėjų problemos Latvijos-Rusijos pasienyje“, – atsakyme DELFI cituojamas bendrovės „Lukoil Baltija“ generalinis direktorius Ivanas Paleičikas.

Bendrovės „Ventus-Nafta“, valdančios degalinių tinklą „Orlen Lietuva“ komercijos direktorius Saulius Žilėnas DELFI sakė kol kas negalįs daryti išvadų dėl padidėjusio nuperkamo kuro kiekio.

„Iš principo stebime dyzelino pardavimo augimą degalinėse pasienyje su Lenkija, ypač pastarąsias dešimt dienų, tačiau apie konkretų augimą galėsime kalbėti antroje rugsėjo pusėje, kai galėsime palyginti bent dviejų mėnesių dyzelino pardavimą su prieš tai buvusiais. Situacija Rusijos-Latvijos pasienyje, žinoma, turėjo kažkokį poveikį nuperkamam dyzelino kiekiui, tačiau Lietuvos vežėjai, dirbantys Rytų kryptimi, Lietuvoje ir anksčiau degalų pirkdavo labai mažai, todėl tai neturėtų daryti didelės įtakos dyzelino pardavimui Lietuvoje“, – tvirtino jis.

Taip pat, pašnekovo teigimu, viena ar dvi savaitės yra pernelyg trumpas laiko tarpas, kad Lietuvos vežėjai pakeistų kuro tiekėją ir visus dyzelino pirkimus iš Lenkijos perorientuotų į Lietuvą.

„Taip pat dėl situacijos su Lietuvos rinkoje dirbančiomis prekinių kreditų rizikos draudimo bendrovėmis, kurios iš esmės nedraudžia Lietuvos vežėjų, didžioji jų dalis turi mokėjimo atidėjimus pas Lenkijos kuro tiekėjus, todėl ne visi skuba perorientuoti dyzelino pirkimus į Lietuvą“, – sakė S. Žilėnas.

Jo teigimu, artimiausiu metu dyzelino kainų skirtumas tarp Lietuvos ir kaimyninių šalių turėtų išlikti panašus.

„Dar tikrai anksti šnekėti apie apčiuopiamus rezultatus. Taip, mes pastebėjome pardavimo augimą pasienio degalinėse, tačiau dar toli gražu nėra taip, kad atsistatytų buvę skaičiai iki akcizo padidinimo. Galima manyti, kad į degalines sugrįžta lietuviai, kurie kurą anksčiau pylėsi kaimyninėse šalyse, taip pat galima manyti, kad ir užsieniečiai nebespjauna į mus ir užsipila kuro“, – DELFI sakė automatines degalines valdančios bendrovės „Neste Lietuva“ mažmeninės prekybos vadovas Ringaudas Steikūnas.

Jo teigimu, mūsų vežėjai į Lietuvoje veikiančius degalinių tinklus dar nesugrįžo, nors „teigiami poslinkiai yra“.

„Vežėjai porą savaičių stovėjo pasienyje, tai jie dar apskritai iš Rusijos nesugrįžo. Žinoma, kad eilės pasienyje paveikė mūsų verslą. Kiekvienam atstatymui yra reikalingas laikas, dar šiek tiek anksti yra kalbėti apie tai (sugrįžusius vežėjus – DELFI). Viskas griūna labai greitai, o kiekvienam atstatymui laiko reikia daugiau nei viską sugriauti. Teigiami poslinkiai yra teigiamai, bet kad matytume apčiuopiamus rezultatus dar trūksta laiko“, – sakė R. Steikūnas.

Skyrėsi 3-7ct/l

Žemės ūkio informacijos ir kaimo verslo centras, remdamasis Tarptautinės kelių transporto sąjungos duomenimis, pranešė, kad praėjusios savaitės pabaigoje litras dyzelino Lietuvos degalinėse vidutiniškai kainavo 3,12 Lt/l. Tai 3 ct mažiau nei Lenkijoje ir 7 ct – nei Latvijoje. Estijoje dyzelinas kainavo 3,34 Lt/l – bent 20 ct daugiau nei Lietuvoje.

95 markės benzinas Lietuvos degalinėse vidutiniškai kainavo 3,78 Lt/l. Lenkijoje šie degalai buvo pigesni keliais centais, tuo tarpu Latvijoje – net 30 ct. Estijoje vidutiniškai benzinas kainavo 3,56 Lt/l.

Pigiausiai dyzelinas ir benzinas Europos Sąjungoje kainavo Rumunijoje – atitinkamai 2,98 ir 3,19 Lt/l, brangiausiai – Olandijoje (benzinas –5,11 Lt/l) ir Jungtinėje Karalystėje (dyzelinas – 4,17 Lt/l).

DELFI primena, kad akcizas dyzelinui buvo sumažintas po to, kai šio kuro suvartojimas krito visą pusmetį, o šalies vežėjai dyzeliną ėmė piltis kaimyninėje Lenkijoje.

Rugpjūčio 1 d. Lietuvoje parduodamam dyzelinui imtas taikyti 274 eurų (947 litų) už 1000 litrų akcizo tarifas – tai minimalus mūsų šaliai pereinamuoju laikotarpiu Europos Sąjungos nustatytas tarifas. Nuo sausio iki liepos pabaigos šalyje galiojo 56 eurais (193 Lt) didesnis akcizas.

Dyzelino suvartojimas Lietuvoje krito apie 20 proc., o iki metų pabaigos verslininkai prognozavo maždaug trečdalio smukimą.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją