Pasak "Linavos" viceprezidento Jono Grybausko, vieną didžiausių rinkų transporto sektoriuje - krovinių vežimo į Rusiją lietuviai jau prarado - vežėjų reputacija sugadinta ir krovinių jiems verslininkai nebepatiki.

J. Grybausko teigimu, "esami užsakovai atsisako mūsų paslaugų, nutraukia kontraktus ir samdo kitų šalių automobilius. Dalį rinkos prarasime visam laikui, nes gera vieta tuščia nebūna. Vietoj mūsų ateina lenkai, latviai, rumunai, bulgarai".

"Linavos" viceprezidentas apskaičiavo preliminarius vežėjų nuostolius. Esą viena prastovos diena įmonei kainuoja apie 250 eurų (862,5 lito), o per konflikto savaitę, stovint apie 300 automobilių, bendra nuostolių suma gali siekti apie 525 tūkst. eurų (1,8 mln. litų).

„Verslo žinios“ rašo, kad, pasak vežėjų, anksčiau krovinių eksportui į Maskvą užteko 5-6 dienų, o šiuo metu toks reisas gali užtrukti iki 2 savaičių, mat prie sienos kai kuriems tenka pastovėti ir 3-4 paras.

Į Rusiją savo produkciją eksportuojančios bendrovės taip pat neslepia, kad kliūčių pavyksta išvengti tik vežant prekes ne Lietuvoje registruotu transportu.

"Mūsų produkcija važiuoja rusišku transportu. Tos mašinos registruotos Kaliningrade, tad ir problemų kol kas neturime", - sako Linas Grikšas, AB "Krekenavos agrofirma" generalinis direktorius.

Pasak Remigijaus Žitkevičiaus, UAB "Vilniaus Dobilas" prezidento, nuo šeštadienio per Baltarusijos ir Rusijos pasienį vienas bendrovės sunkvežimis dar pajudėjo, tačiau Latvijoje pagyvėjimo ženklų nėra.

Prastėjančią padėtį įžvelgia ir Valdas Miliukas, tarptautinių krovinių vežėjo UAB "Evekas" generalinis direktorius. Tiesa, šios bendrovės sunkvežimiai gabena negendančius produktus. O štai maisto vežėjai jau pradeda skaičiuoti ir nuostolius. Kai kurie vežėjai šiuo metu žvalgosi į Kaliningrado vežėjų bendroves, kad šios padėtų pervežti prekes per sieną.

„Lietuvos rytas“ rašo, kad pirmadienį vakare vilkikų vairuotojai laukė iš Vilniaus atvyksiančios Susisiekimo ministerijos delegacijos. Bet didelių vilčių, kad mūsų šalies valdžios atstovai paskubins Rusijos muitininkus, neturėjo. "Tegul skrenda derėtis į Maskvą. Čia nieko negalima pakeisti. Rusijos muitininkai tik vykdo savo vadų nurodymus", - vienas per kitą aiškino nuovargio iškankinti vyrai.

Šaltinis
Kopijuoti, platinti, skelbti agentūros ELTA informacijas ir fotoinformacijas be raštiško agentūros ELTA sutikimo draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją