Policinės priemonės, kuriomis buvo siekiama sumažinti administracinių teisės pažeidimų, kontroliuoti transporto priemonių greitį, vyko nuo praėjusio pirmadienio iki penktadienio, pranešė Vilniaus miesto vyriausiojo policijos komisariato (VPK) spaudos tarnyba.

Praėjusią savaitę policijos generalinis komisaras Vytautas Grigaravičius nurodė Vilniaus miesto Vyriausiojo policijos komisariato (VPK) vadovui Erikui Kaliačiui atšaukti sprendimą automobilių greitį sostinės gatvėse matuoti tik specialių reidų metu.

Policijos generalinis komisaras teigia gavęs Viešosios policijos biuro Eismo priežiūros tarnybos vyresniojo komisaro Jono Blaževičiaus tarnybinį pranešimą, kuriame reiškiamas didžiulis susirūpinimas dėl padidėjusio avaringumo sostinėje.

V.Grigaravičius neneigė, kad tokį sprendimą priimti paskatino ir praėjusį pirmadienį Prezidentūroje vykęs posėdis, kuriame dalyvavę prezidento patarėjai sukritikavo nuo vasario 10 dienos galiojusią eismo priežiūros taktiką Vilniaus mieste, dėl kurios, jų manymu, padaugėjo žuvusiųjų avarijose skaičius.

Tuo tarpu eismo priežiūros taktikos pakeitimo iniciatorius Vilniaus miesto meras Artūras Zuokas BNS teigė, jog statistika manipuliuojama, o generalinio komisaro sprendimas turi politinę potekstę.

Mero teigimu, Vilniaus mieste greičio kontrolę pakėlus į viešą lygmenį, pradėjus informuoti visuomenę apie reidus, sumažėjo pareigūnų piktnaudžiavimų matuojant greitį. Padaugėjo nubaustų už greičio viršijimą vairuotojų skaičius.

Anot mero, avaringumo miesto gatvėse sumažėjimą rodo ir Vilniaus miesto VPK duomenys - nuo vasario 10-sios, kai buvo pradėtos vykdyti tik viešos greičio matavimo akcijos, iki kovo 10 dienos Vilniuje užregistruotos 48 avarijos, per tą patį 2002 metų laikotarpį buvo užregistruota 80 avarijų.

Sumažėjo ir avarijose sužalotų žmonių skaičius - šiemet per minėtąjį laikotarpį eismo nelaimėse nukentėjo 55 žmonės, pernai - 92.

Vilniaus miesto VPK pareigūnų teigimu, nors ir išaugo žuvusiųjų avarijose skaičius, dauguma avarijų kilo ne dėl viršyto greičio. 1999 - 2003 metų to paties laikotarpio - nuo vasario 10 iki kovo 17 dienos -statistika rodo, jog dėl greičio viršijimo įvykusių avarijų, kuriose žuvo žmonės, skaičius išliko panašus.