Papildė kitų bendrovių parkus

Bendrovei "flyLAL" kreipusis dėl bankroto bylos iškėlimo, lėktuvai rado naujus šeimininkus. LŽ duomenimis, šiuo metu du "Avia Asset Management" lėktuvai "Boeing 737-300" ir vienas "Boeing 757-200" nuomojami Lietuvos užsakomųjų skrydžių bendrovei "flyLAL Charters", du "Boeing 737-500" išnuomoti Kazachstano oro bendrovei "SCAT Air Company", vienas "Boeing 737-300" išnuomotas Danijos oro bendrovei "Jet Time".

Šią savaitę Slovakijos skrydžių kompanija "SkyEurope Airlines" oficialiai paskelbė, kad jų parką papildys 16 metų senumo lėktuvas "Boeing 737-500". Šiuo lėktuvu nuo 2008 metų gegužės naudojosi skrydžių bendrovė "flyLAL". LŽ žiniomis, netrukus turėtų į Slovakijos sostinę Bratislavą skristi ir kitas to paties tipo lėktuvas iš "flyLAL".

Bendrovės "flyLAL" akcininkams atstovaujantis Gediminas Žiemelis LŽ patvirtino, kad didžioji dalis lėktuvų, kuriuos iki prašymo iškelti bankroto bylą naudojo "flyLAL", šiuo metu išsibarstę po visą pasaulį. "Orlaiviai jau rado naujus šeimininkus. Su kai kuriomis skrydžių bendrovėmis dar vyksta derybos. Keli lėktuvai liks Lietuvoje", - trumpai paaiškino G.Žiemelis.

Skolų nedengs?

Bendrovė "Avia Asset Management" veikia nuo 2007 metų vasario ir yra vienintelė Baltijos šalyse, Vidurio ir Rytų Europos regione ilgalaikės orlaivių nuomos paslaugas teikianti įmonė. Pagrindinė įmonės veikla - orlaivių įsigijimas ir ilgalaikė nuoma, lėktuvų parko valdymas. Ši bendrovė yra viena iš septynių bendrovės "flyLAL Group Services" valdomų įmonių.

Nors nemaža dalis "flyLAL Group" įmonių dirba pelningai, bankrutuojančios skrydžių bendrovės "flyLAL" kreditoriams tai nieko gera nežada. Mat "flyLAL" šiai įmonių grupei nepriklauso, be to, ji nevaldo jokio ilgalaikio turto. Todėl net ir pelningai kitoms oro bendrovėms lėktuvus išnuomojusi įmonė "Avia Asset Management" lėšų "flyLAL" skoloms padengti veikiausiai neskirs.

Įžvelgė nesąžiningus veiksmus

Susisiekimo ministras Eligijus Masiulis LŽ teigė, kad bendrovė "flyLAL" dar turi galimybę tęsti veiklą. "Mano nuomone, "flyLAL" savininkai turi galimybę, jei tik jie to norėtų, tęsti veiklą: licencija tik sustabdyta, ji neatimta. Vienas galimų veiklos pratęsimo būdų - įmonės restruktūrizacija, sujungiant visas "flyLAL Group" priklausančias įmones. Nemaža dalis tų įmonių pagal 2008 metų veiklos rodiklius yra pelningos. Be to, niekas neužkerta kelio ieškoti investuotojo, kuris per bankroto procesą galėtų sanuoti įmonę ir mėginti ją pastatyti ant kojų", - kalbėjo E.Masiulis.

Susisiekimo ministerijos sudaryta darbo grupė įžvelgė ir galbūt nesąžiningų veiksmų kreditorių atžvilgiu. Darbo grupės išvadose teigiama, kad įmonės vadovai rinkdavosi, su kuriais kreditoriais jiems atsiskaityti, tačiau būdavo pasirenkami ne tie kreditoriai, kuriems skolos būdavo seniausios ar didžiausios. 2008 metų pabaigoje įmonės akcininkai, dengdami nuostolius, pervesdavo pinigus į "flyLAL", o ši - kitoms "flyLAL Group" įmonėms, priklausančioms tiems patiems savininkams. "Taigi įmonės savininkai didindavo skolą, o per kitą įmonę tuos pinigus pasiimdavo", - pridūrė E.Masiulis.

LŽ primena, kad reguliariųjų skrydžių bendrovė "flyLAL" veiklą nutraukė šių metų sausio viduryje. Dėl didelių skolų buvo sustabdytas oro vežėjo pažymėjimo galiojimas ir licencija, baiminantis, kad įmonė finansiškai nepajėgi užtikrinti skrydžių saugos.