„Sekundė“ jau rašė, kad visa sumaištis užvirė po to, kai miesto valdžia nusprendė pabranginti viso viešojo transporto Panevėžyje paslaugas, tačiau privačių vežėjų – 10 centų daugiau. Du Seimo nariai – J.Dautartas ir P. Luomanas – apskundė teismui tokį Savivaldybės tarybos sprendimą. Jų įsitikinimu, ir maršrutinių taksi, ir Savivaldybės įmonių autobusų bilietai turi kainuoti vienodai. Panevėžio apygardos teismo teisėjų kolegija nusprendė, kad pareiškėjai neteisūs. Privačių vežėjų išlaidų ir pajamų skaičiavimai, kuriais buvo bandoma įrodyti, kad rinkoje nėra vienodos konkurencinės sąlygos, teismui pasirodė lyg iš piršto laužti.

Teismui pakako savivaldybės skaičiavimų, kad nuspręstų, jog pernai Savivaldybės padidintos kainos Panevėžio autobusų parkui yra ekonomiškai pagrįstos. Teisingomis ir netrukdančiomis konkuruoti pripažintos ir 7 procentais didesnės privatiems maršrutiniams taksi nustatytos kainos. Teisėjai skelbia, kad privatūs vežėjai, „nardydami“ mikroautobusais gatvėmis ir stodami paimti keleivių visose vietose, kur tik leidžia eismo taisyklės, susikuria geresnes konkurencines sąlygas. Todėl Savivaldybės privatiems vežėjams nustatyti didesni keleivių vežimo tarifai nepakenks jų konkurencingumui. „Kainų skirtumas nėra esminis, todėl netrukdys konkuruoti“, – sakoma teismo sprendime.

Šis teismo sprendimas reiškia, kad liks galioti kainos, kurias praėjusių metų lapkritį 2009-iesiems nustatė miesto Taryba. Bilietas važiuoti maršrutiniu taksi kainuos 1,60 lito ir 1,90 lito. Pirma kaina perkant kioske, antra – maršrutiniame taksi. Panevėžio autobusų parko keleivių vežimo mieste paslaugos kainuoja 1,50 ir 1,80 lito.

„Sekundė“ primena, kad metų pradžioje bylą pradėjęs nagrinėti Panevėžio apygardos administracinis teismas buvo nusprendęs: kol nebus paskelbtas sprendimas byloje, privatūs vežėjai gali nepaisyti Savivaldybės tarybos sprendimo. Todėl nuo šių metų pradžios iki vasario 6 dienos privatūs vežėjai vežiojo panevėžiečius praėjusių metų kainomis – už 1 litą ir už 1,30 lito.