„Lenkija dabar virtusi sala, kur visi Europos vairuotojai gali važiuoti užsipilti kuro, o mes prarandame pinigus“, - liūdnai konstatavo komiteto pirmininkas Kęstutis Glaveckas.

Jo teigimu, Vyriausybei bus siūloma koreguoti dyzelino akcizo tarifą, tačiau ne iki buvusio lygio. Kiek gali būti prašoma sumažinti mokestį ir kiek dėl to atpigtų dyzelinas, komiteto pirmininkas trečiadienį dar negalėjo pasakyti.

Lietuvos naftos produktų prekybos įmonių asociacija teigia, kad dėl šiemet įsigaliojusių naujų akcizų tarifų labai sumažėjo degalų pardavimo apimtys Lietuvos mažmeninėje naftos produktų rinkoje.

„Aš turiu degalinę tranzitiniame kelyje ir mano pardavimai krito 50 proc. Ne tik lietuviai, bet ir latvių, estų vežėjai tonomis kurą pilasi Lenkijoje, nes Suvalkuose kuras vidutiniškai pigesnis 49 centais“, - komiteto posėdyje aiškino asociacijos prezidentas Mindaugas Palijanskas.

Asociacijos skaičiavimais, jeigu situacija nesikeis, valstybė į biudžetą nesurinks daugiau nei 162 mln. Lt akcizo ir apie 60 mln. Lt pridėtinės vertės mokesčio (PVM) pajamų.

DELFI primena, kad nuo šių metų sausio 1 dienos įsigaliojęs akcizas dyzelinui Lietuvoje siekia 1140 Lt už 1000 litrų. Tai yra gerokai daugiau nei Lenkijoje, kur akcizas dyzelinui yra 904 Lt už 1000 litrų, ir Latvijoje, kur atitinkamas akcizas siekia 946 Lt už 1000 litrų.

Benzino akcizo tarifas Lietuvoje net 21 proc. viršija minimalų ES direktyvų nustatytą tarifą. Nuo 2009 metų sausio 1 dienos už 1 tūkst. litrų benzino taikomas 1500 litų akcizas.

Trūksta konkurencijos

Finansų ministerijos sekretorė Ingrida Šimonytė komiteto posėdyje mėgino aiškinti, kad kuro kainų skirtumus Lietuvoje ir kaimyninėse šalyse lemia ne tik mokesčiai ar valiutų kursai. „Estijoje dyzelino akcizo tarifai tokie patys, kaip ir Lietuvoje, tačiau kainos skiriasi. Akivaizdu, kad dalis skirtumo Lenkijoje yra dėl zloto nuvertėjimo, tačiau vis tiek gauname keliasdešimties centų skirtumą, kurio negalime paaiškinti“, - sakė sekretorė.

„Kol Lietuvoje nebus realios konkurencijos, o „Mažeikių nafta“ valdys virš 90 proc. rinkos, ji galės elgtis taip, kaip elgtųsi bet kuris kitas pelno siekiantis verslo subjektas“, - aiškino Konkurencijos tarybos pirmininkas Rimantas Stanikūnas.

Jis ragino politikus sudaryti palankesnes sąlygas importuotojams įvežti naftos produktus per Klaipėdos terminalą, keisti kuro rezervo saugojimo tvarką.

Tokie pasiūlymai „šokiravo“ posėdyje dalyvavusį „Mažeikių naftos“ generalinį direktorių Mareką Mroczkowskį. „Jeigu ponas siūlo atleisti nuo rezervo mokesčio importuotojus, tai jis siūlo diskriminuojančias sąlygas, siūlo apsunkinti mokesčiais vietinį gamintoją. Tai prieštarauja antimonopoliniams Lietuvos ir Europos Sąjungos įstatymas“, - piktinosi įmonės vadovas.

Jis įsitikinęs, kad „Mažeikių naftos“ rinkos dalis Lietuvoje tokia didelė, nes „mūsų kainos ir aptarnavimas yra daug geresni, nei kiti gali pasiūlyti“.

M. Mroczkowskio teigimu, didžiausią įtaką produktų kainoms turi mokesčiai, o Lenkijoje kuras šiuo metu pigesnis dar ir dėl nuvertėjusio zloto.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją