Atestatus sostinės taksistams išduoda Vilniaus prekybos, pramonės ir amatų rūmai (VPPAR). Be šio dokumento taksi įmonės nepriima vairuotojų į darbą.
Kaip DELFI aiškino VPPAR Mokymos skyriaus vedėja Rima Valiukevičienė, gauti atestavimo liudijimą nėra sudėtinga: vairuotojai turi mokėti eismo taisykles, žinoti taksi verslo ypatumus, taisyklingai kalbėti lietuviškai, mokėti pokalbiui su keleiviais reikalingas frazes anglų kalba, pažinti miesto istorines vietas bei objektus.
„Kvalifikacinę įskaitą sudaro 40 klausimų. Jeigu vairuotojas atsakys bent į 70 proc. jų, jis tikrai išlaikys. Iš istorinių klausimų mes, pavyzdžiui, visada klausiame, kada pirmą kartą paminėtas Lietuvos vardas“, - sakė R. Valiukevičienė.
Jos teigimu, įskaitai vairuotojus ruošia įvairūs mokymo centrai, ten ši paslauga kainuoja (savivaldybės duomenimis, iki 50 Lt – DELFI), tačiau dažniausiai žmonės ateina įskaitos laikyti pasiruošę savarankiškai.
Jeigu gauti atestatą nėra brangu ir nesudėtinga, kam tuomet jį padirbinėti?
Taksi paslaugų teikėjų asociacijos valdybos narys Robertas Brazys DELFI paaiškino, kad 2005 m. pradėjus išdavinėti atestacijos liudijimus, visa atsakomybė už įvairius prasižengimus buvo perkelta nuo įmonių vadovų ant vairuotojų pečių.
„Taksi vairuotojams tai yra drausminamoji priemonė, nes atestatas gali būti atimtas, jeigu, pavyzdžiui, vairuotojas pagaunamas už vairo neblaivus. Tai jau yra jo paties atsakomybė. Be atestato jo į darbą nepriims jokia bendrovė“, - sakė R. Brazys.
Jis patikino, kad taksi įmonės pačios nėra suiteresuotos klastoti vairuotojų atestacijos liudijimų, nes norinčiųjų dirbti sostinėje šiuo metu esą daugiau nei yra darbo vietų.
Vilniaus savivaldybė ir VPPAR sutarė pakeisti atestatų išdavimo taisykles ir nustatyti reikalavimą, kad nuo kovo 1 d. šiuose dokumentuose būtų vairuotojo nuotrauka, taip pat numatyti sankcijas už dokumento klastojimą – atestato galiojimo laiko sustabdymą vieneriems metams.