Preliminariais duomenimis, vasarį, palyginti su sausiu, naujų automobilių pardavimai sumažėjo 3,7 procento. Tuo tarpu per dvylika mėnesių iki vasario parduotos 2 mln. 235 tūkst. 27 transporto priemonės, arba 5,3 procento mažiau nei per tą patį laikotarpį prieš metus.

"Tai - išankstinis įspėjimas apie prastus laikus, kurie gali laukti Europos automobilių pramonės, jei išliks šiandieninis didelių naftos kainų, žemo vartotojų pasitikėjimo ir augančio nedarbo derinys", - sakė "JD-Power LMC" darbuotojas Čarlzas Jangas (Charles Young).

Pastaraisiais mėnesiais automobilių pardavimams pakenkė prastos makroekonominės sąlygos ir sumenkęs vartotojų pasitikėjimo lygis. Galimas karas Irake sumažino europiečių pasiryžimą leisti pinigus naujiems automobiliams, nepaisant gamintojų siūlomų nuolaidų.

Dauguma ekspertų sutaria, kad, net ir neužsitęsus karui Irake, Europos automobilių rinka šiemet smuks maždaug 2 procentais.

"Akivaizdu, kad pardavimams pakenkė didžiulis netikrumas, daugiausia tiesiogiai ar netiesiogiai per naftos kainas susijęs su Irako konfliktu ir sumažinęs vartotojų pasitikėjimą, - teigė "JD-Power LMC". - Po stipraus svyravimo gruodį ir sausį vasario pardavimų duomenys Europos rinkos būseną atspindi patikimiau už ankstesnių dviejų mėnesių rodiklius".

Bendrovės duomenimis, sausį automobilių pardavimai nukrito 7 procentais, tačiau šį nuosmukį daugiausia lėmė milžiniška gruodžio mėnesio paklausa, kurią paskatino įvairios prekybininkų akcijos.

"JD-Power LMC" teigimu, vasarį nuosmukis apėmė visą Europą, išskyrus Italiją, kurioje prekybą automobiliais suaktyvino kovą pasibaigsiančios prekybos akcijos.

Europos automobilių gamintojų asociacija ACEA savo pardavimų duomenis paskelbs kitą savaitę.

Šaltinis
Kopijuoti, platinti, skelbti agentūros ELTA informacijas ir fotoinformacijas be raštiško agentūros ELTA sutikimo draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją