Organizatoriai tikisi, jog pažvelgti į 265 eksponuojamus modelius iš 30 pasaulio valstybių ateis apie 700 tūkstančių lankytojų. Per savaitę iki parodos atidarymo Ženevoje buvo pristatyta apie 70 naujų modelių ir versijų, tarp kurių yra nemažai įspūdingų technologinių ir dizaino naujovių.

Ženevos paroda - populiariausias tarptautinis automobilių salonas tiek tarp automobilių gamintojų, tiek tarp stebėtojų. Tai paaiškinama labai paprastai: nors Šveicarijos paroda nusileidžia Tokijo salonui pagal lankytojų skaičių, Frankfurto - pagal plotą, o Paryžiaus - pagal trukmę, ji vyksta neutralioje, taip pat turtingiausios Europos valstybės teritorijoje, kurioje nėra pirmaujančių nacionalinių automobilių gamintojų.

Pirmoji paroda Ženevoje buvo surengta 1905 metais, o jau 1923 metais, kai visoje Šveicarijoje tebuvo 25 tūkstančiai lengvųjų automobilių, parodoje Ženevoje apsilankė 75 tūkstančiai žmonių. 1926 metais specialiai tokioms parodoms Ženevoje buvo pastatyti rūmai. Tačiau po kiek daugiau nei pusšimčio metų automobiliams rūmuose tapo pernelyg ankšta. Tuomet buvo nuspręsta pastatyti parodų kompleksą, kuriame nuo šiol ir vyksta garsioji paroda.

Pagrindinis vaidmuo parodoje atitenka liukso klasės automobiliams, kurie skirti žmonėms, norintiems ne tik išsiskirti piniginės storumu, bet taip pat vertinantiems patogumą ir išskirtinumą.

Palikę savo automobilius gana nuošaliai įrengtoje aikštelėje, lankytojai gali valandų valandas būti šalia brangiausių ir prestižiškiausių pasaulio automobilių. Šie chromu ir poliruote spindintys "automobilių pramonės perlai" įrengti ant pakylų, kurias kruopščiai rengė patyrę dizaineriai. Meistriškai išdėstytų šviestuvų šviesoje spindi naujoji "Porsche Carrera GT", tuo tarpu "Lancia" stendas kelia nuostabą įspūdinga stiklo ir vandens kombinacija.

Pigesni modeliai - tokie, kaip naujasis mini venas "Fiat Gingo", stovi ant paprasčiau įrengtų pakylų, tačiau juos supa ilgakojės gražuolės, šalia kurių puikiai atrodo net ir pats paprasčiausias automobilis. Tuo tarpu "Ferrari" arba, pavyzdžiui, "Bugatti", stendai lankytojus traukte traukia ir be gražių merginų.

Kai kuriems lankytojams net bus leista pasėdėti spindinčiuose brangiuose eksponatuose. "Keliems žmonėms galime leisti pasėdėti automobilyje arba apžiūrėti variklį, - teigia "Ferrari" direktorius ryšiams su visuomene Matejas Bončianis (Matteo Bonciani). - Galiausiai, tai automobilių paroda, mes atvykome čia, norėdami parodyti mūsų automobilius. Tačiau kiekviena apžiūra bus itin atsargi".

Prie kelių modelių nebus leista net prisiliesti. Tarp "neliečiamųjų" yra ir "Formulės 1" bolidas - toks pat, su kuriuo eilinę pergalę iškovojo Michaelis Schumacheris (Michaelis Šumacheris).

Negalima liesti ir naujojo "Pagani Zonda Roadster", kurio kaina be mokesčių sudaro 525 tūkstančius JAV dolerių. Šis automobilis jau turi naują savininką vokietį, kuris "paskolino" jį bendrovei parodos metu. Šis modelis yra absoliutus raritetas. Praėjusiais metais buvo pagaminta tiktai 17 šio modelio mašinų. "Mums teks saugoti jį nuo smūgių ir įbrėžimų", - teigia bendrovės atstovė Roberta Biocchi (Roberta Bioki).

Nuo lankytojų bus saugomas ir "šviesaus rūko" spalvos "Bugatti 16.4 Veyron", kurio kaina viršija milijoną JAV dolerių, - modelis kainuoja 1 milijoną 89 tūkstančius 600 JAV dolerių. Tokių automobilių su 1001 AG varikliu planuojama pagaminti tiktai 300 vienetų.

Tačiau laimingieji galės atsisėsti į "360 Challenge Stradale" su 400 AG varikliu; šio modelio kaina su mokesčiais sudaro 186 tūkstančius JAV dolerių. Maloni staigmena laukia ir tų, kurie visą gyvenimą svajojo pasėdėti "Rolls Royce" modelyje, - šioje parodoje pristatomas "Rolls Royce Phantom" gali būti apžiūrimas ir viduje. Pirmą kartą visuomenei pristatomas koncepcinis modelis "Chrysler Airflite", kurio kūrėjai priskiria modelį prie "funkcionalaus meno" srities.

Salone pristatomi ir prieinamesni modeliai, - pavyzdžiui, žydros spalvos "Volkswagen" stende, "Peugeot" stende, kuris apipavidalintas kaip gėlėmis nusėta pieva, taip pat lakoniškiau įrengtuose bendrovių "Skoda", "Toyota", "Renault" ir "Ford" stenduose. Tarp įdomesnių naujovių šių metų parodoje yra "Opel" populiaraus rodsterio modifikacija "Speedster Turbo" su 2 litrų 200 AG turbo varikliu "Ecotec", kuris pavertė lengvą automobilį tikru sportiniu modeliu, galinčiu nuo 0 iki 100 kilometrų per valandą įsibėgėti per 4,9 sekundės. Didžiausias šio modelio greitis - 243 kilometrai per valandą.

Pagrindinis "Alfa Romeo" koziris - sportiniai automobiliai. Tarp šios gamintojos naujovių - atviras dvivietis "Spider" ir kupė GTV. Automobiliai išsiskiria nauju dizainu, taip pat atnaujintu įrangos ir variklių sąrašu. Tačiau pagrindinė premjera - kupė "Alfa GT Coupe", sukurtas "Alfa 156" važiuoklės pagrindu, bet išore labiau primenantis 147 modelį. "Kiečiausiame" kupė bus įrengtas V6 250 AG 3,2 litro variklis, kuris montuojamas "Alfa Romeo 147" ir "Alfa Romeo 156" lenktyninėse modifikacijose.

Japonijos "Mazda" pristato "Mazda RX8" - vienintelį pasaulyje serijinį automobilį su rotoriniu Vankelio varikliu. Japonams pavyko susidoroti su tradicinėmis šio variklio problemomis - vibracija ir išmetamosiomis dujomis su itin dideliu teršalų kiekiu - ir išsaugoti įspūdingą šio variklio dinamiką. Variklis, kurio galingumas sudaro 192 AG arba 240 AG, įsisuka praktiškai akimirksniu. Dizainas atitinka geriausias RX serijos tradicijas. Be serijinės RX8, "Mazda" stende pristatoma ir speciali populiaraus "RX8 X-men series" versija.

Pagrindinė "Daimler" stendo puošmena - įspūdingasis "Mercedes-Benz CL 65 AMG", kupė su daugiau nei 600 AG varikliu. "Kompanija" šiame stende atitinka šį modelį: šalia įsikūrė prašmatnus kabrioletas CLk, taip pat išskirtinės komplektacijos rodsteris SLK.

"Volkswagen" Ženevoje pristato ilgai lauktą naująją "Audi A3" kartą. Automobilis sukurtas penktosios kartos "Golf" platformoje. Stebėtojai pažymi, jog naujosios kartos dizaineriams pavyko atsiriboti nuo ankstesnio vidaus apdailos šaltumo ir įkvėpti šiek tiek gyvybės į vidaus apdailą. Sportinio stiliaus mėgėjus neabejotinai sudomins žemesnė važiuoklė, kitos vidaus įrangos ypatybės. Iš pradžių "Audi A3" bus įmanoma parinkti vieną iš penkių variklių, tarp kurių yra ir trys nauji: 2 litrų 150 AG benzininis FSI variklis su tiesioginiu įpurškimu, 2 litrų 140AG turbo dyzelinis variklis ir "Volkswagen" pasididžiavimas - V6 241 AG variklis.

Vokietijos gamintoja Ženevoje pristatys mini veną "Touran", su kuriuo VW tikisi įsiveržti į naujo bendrovei rinkos segmento lyderius. "VW Touran" telpa septyni keleiviai, be to, modelis pasižymi išskirtinėmis salono transformacijos galimybėmis.

Ženevoje pristatoma nemažai "transformerių" - viena iš pastebimiausių naujovių - didysis "Opel Signum". Šis modelis neturi analogų visame pasaulyje, nes tai gana savotiškas verslo klasės sedano ir sportinio kupė junginys. Savo mini veną pristatys ir "Ford" - tai "C-Max", sukurtas itin sėkmingo modelio "Focus" pagrindu.

Ekologinių naujovių nėra itin daug, tačiau jos traukte traukia ypatumu ir išskirtinumu. Vieną iš modelių, jau priskirtų prie "revoliucinių", pristato šios srities lyderis - JAV koncernas "General Motors". "Hy-Wire" yra tolesnis praėjusiais metais pristatytos platformos "Autonomy" plėtros etapas. Mašinoje nėra mechaninio ryšio tarp stabdžių, ratų, variklio ir atitinkamų valdymo prietaisų. Pavyzdžiui, sukdamas vairą, vairuotojas duoda komandą kompiuteriui, kuris tiesiogiai valdo ratus pasukančius mechanizmus. Pedalų nėra, taip pat nėra ir bėgių perjungimo svirties. Pavarų dėžė nereikalinga - elektrinis variklis pasiekia didžiausią sukimo momentą iš karto, kai tik pradeda veikti. Tuo tarpu likusius valdymo prietaisus - vairą su greičio rankena ir stabdžiais - galima perkelti iš kairės į dešinę ir atvirkščiai.

"Toyota" hibridines technologijas diegia ne tik palyginti prieinamuose modeliuose, bet ir brangiuose. Ženevoje Japonijos gamintoja pristato hibridinį visureigio "Lexus RX330" variantą su kompleksu "Hybrid Sinergy Drive". Šiame automobilyje yra net penki varikliai: tradicinis benzininis V6 ir po vieną elektrinį variklį kiekvienam ratui. Japonai aiškina, jog penkių variklių reikia tam, kad automobilis, kaip ir anksčiau, turėtų keturis varančiuosius ratus. Paprastai pereidami "prie elektros" visureigiai praranda dalį įprastinių visureigių savybių.

Ženevoje Europoje debiutuos ir koncepcinis modelis "Ford Model U". Automobilyje sujungiamos iš karto dvi technologijos: visų pirma, jis pagamintas iš biomedžiagų, antra, modelyje įrengtas hibridinis vandenilinis variklis. Be to, automobilis išsiskiria ir ilgu saugumo sistemų sąrašu. Kelią vairuotojui apšviečia specialūs žibintai, kurie automatiškai prisiderina prie važiavimo sąlygų.

Jei žibintų nepakaks, vairuotojas gali pasinaudoti aktyvia naktinio matymo sistema ir keliomis vaizdo kameromis. Automobilio salonas gali būti lengvai transformuojamas, be to, didžioji dalis sistemų valdoma balsu. Modelyje panaudota ir bevielio ryšio "Bluetooth" technologija, užtikrinanti suderinamumą su bet kokiais papildomais elektroniniais prietaisais.

Šaltinis
Kopijuoti, platinti, skelbti agentūros ELTA informacijas ir fotoinformacijas be raštiško agentūros ELTA sutikimo draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją