Iki vasario pabaigos Kauno taryba turi patvirtinti 2009 m. biudžetą. Planuojama, kad šiais metais laikinosios sostinės ižde bus 780 mln. Lt.

„Kad ir kaip optimistiškai žiūrėsime į šių metų biudžetą, kurį mes turime patvirtinti iki vasario 28-tosios dienos, dabartinėmis sąlygomis biudžetas sieks 780 mln. Lt. Tai yra realistinis biudžetas. Tikėkimės, kad ekonominės sąlygos dar labiau neblogės. Iki vasario 16-tosios dar tampysime biudžeto paklodę į vieną ir kitą pusę ir prioritetai bus skiriami tik svarbiausiems dalykams", - sakė A. Kupčinskas.

Svarbiausiu 2009 m. darbu Kauno valdžia vadina Nemuno salos arenos statybas. Taip pat tikimasi pradėti Vienybės aikštės požeminės automobilių stovėjimo aikštelės statybos darbus. Vasario pradžioje planuojama skelbti koncesijos konkursą.

Kauno savivaldybės jau turi keletą stambių įsipareigojimų koncesininkams, tačiau tikisi, kad dar viena koncesija miestui nebus per sunki užduotis.

„Paleisti daug ir didelių koncesijų nedidėjant biudžetui neišgalėsime", - sakė Kauno savivaldybės administracijos direktorius Vygantas Gudėnas.

Neišvengiamai išlaidos mažėja kitiems, Kauno valdžios teigimu, „neprioritetiniams" projektams. Nors duobėtos Kauno gatvės jau seniai tapo didžiausiu vairuotojų galvos skausmu, A, Kupčinskas pripažino, kad bus mažinamos gatvių tvarkymui skirtos lėšos.

Taip pat planuojama atsisakyti ir kitų infrastruktūros projektų.

„Galiu pasakyti, kad yra gatvių tvarkymo programa (kam bus mažinamos lėšos – DELFI). Į taryba keliauja šaligatvių tvarkymo programa. Tos programos yra labai optimistinės. Pavyzdžiui, planuota, kad kiekvienais metais šaligatvių tvarkymui turi būti skirta 4-5 mln. Lt. Tuo tarpu dabar matome, kad galime skirti iki 2 mln. Lt. Bus realizuojami tie darbai, kurie yra pirmose eilutėse. Tas pats yra su gatvių priežiūros programa – mes galime įvardinti didelius užmojus, bet galimybės yra tokios kokios yra", - sakė A. Kupčinskas.

„Koncesijos mokesčių daugėja, o skolinimosi limitas, biudžetui neaugant, nedidės ir jis mus pradės varžyti. Infrastruktūros objektų tvarkymui lėšos būdavo daugiausiai skolintos. Žinant, kad reikia skolintis arenai, reikia sumokėti koncesijos mokesčius, investicijos į kai kuriuos infrastruktūros objektus iš skolintų lėšų mažės", - sakė Kauno vicemeras Rimantas Mikaitis.

Tiesa, šiais metais planuojama pradėti Juozapavičiaus gatvės rekonstrukciją bei antrojo tilto į Nemuno salą statybas.