„Bayerische Motoren Werke Aktiengesellschaft“ (BMW AG, liet. „Bavarijos motorų gamykla“) – toks tikrasis šios kompanijos pavadinimas – per beveik šimtametę savo istoriją pergyveno tris krizes. Pirmasis ir Antrasis pasauliniai karai bei pasiūlymas parduoti akcijas „Daimler Benz“ grėsė žlugimu, bet galiausiai, palikę skaudžius sunkmečio randus, kompaniją tik sustiprino.

BMW istorija prasidėjo 1913 m., kai Karlas Rappas įkūrė „Rapp Motorenwerke GmbH“ (vėliau pavadinimas buvo pakeistas į „BMW GmbH“. Iš pradžių įmonė gamino lėktuvų variklius, todėl teigiama, kad logotipe vaizduojamos baltos propelerio, besisukančio melsvo dangaus fone, mentės.

Tačiau tokia interpretacija gimė praėjus keliolikai metų po ženklo sukūrimo. Iš tiesų tai tebuvo modifikuotas „Rapp Motorenwerke“ logotipas, kuriame panaudotos Bavarijos vėliavos spalvos – melsva ir balta.

Pirmojo pasaulinio karo metais, kai vyravo valstybės kontroliuojama karinė ekonomika, nedidelė kompanija sparčiai stiprėjo. Nors turėjo menkus gamybinius pajėgumus, BMW sulaukdavo valstybės pareigūnų paramos ir užsakymų.

Karo pabaiga buvo nemažas smūgis Vokietijos lėktuvų pramonei – karinių lėktuvų, taigi ir jų variklių nebereikėjo, o civilinė aviacija išgyveno kūdikystę. Trūkstant žaliavos – anglies ir metalo, BMW buvo atsidūrusi ant žlugimo slenksčio, bet ilgainiui atsitiesė. Iki kito karo.

1919 m. kompanija nustojo gaminti variklius, tačiau suprojektavo pirmą motociklo variklį, o 1923 m. – motociklą. Po kelerių metų BMW įsigijo automobilių gamintoją „Dixi“ ir išleido pirmą savo automobilį – „BMW 3/15“.

Prasidėjus Antrajam pasauliniam karui daugybė įmonių buvo priverstos imtis ginkluotės gamybos. Nors BMW vadovybė to nenorėjo, ilgainiui teko pasiduoti valdžios spaudimui. Kompanija buvo priversta iškelti motociklų gamybą iš Miuncheno, gaminti variklius karo aviacijai, atsisakyti automobilių gamybos ir užsiimti nebent jų remontu. Keletą metų BMW netgi dirbo belaisviai iš koncentracijos stovyklų.

Per karą buvo subombarduota nemažai kompanijos statinių, pavyzdžiui, gamykla Miunchene. Sąjungininkai keletui metų jai uždraudė tęsti gamybą. Vakarų Vokietijoje pirmasis pokarinis BMW motociklas pasirodė 1948 m., o automobilis – 1952 m. Gamyklą Rytų Vokietijos mieste Aizenache perėmė sovietai.

BMW gaminami brangūs automobiliai tuomet nebuvo komerciškai sėkmingi.

1959 m. pasigirdo siūlymas parduoti BMW akcijas kitam koncernui „Daimler-Benz“. Pagrindinis akcininkas Herbertas Quandtas jau buvo besutinkąs, bet paskutinę minutę apsigalvojo, atsižvelgdamas į darbuotojų bei profsąjungų pasipriešinimą ir tarybos direktoriaus Kurto Goldos patarimą. Vietoj to H. Quandtas padidino turimų akcijų dalį iki 50 proc., nors jo bankininkai tam prieštaravo.

1967 m. buvo išleistas 2 serijos automobilis – 3 serijos BMW pradininkas. 1972 m. pasirodė pirmas 5 serijos automobilis, 1977 m. – pirmas 7 serijos automobilis.

Nuo 1970 m. iki 1993 m. koncerno apyvarta padidėjo 18 kartų, pagaminamų automobilių skaičius – keturis kartus, o motociklų – patrigubėjo.

1994 m. BMW įsigijo britų „Rover“. Po ilgų bandymų įsitvirtinti Didžiosios Britanijos rinkoje ir didžiulių nuostolių kompanija 2000 m. buvo parduota „Ford Motor Company“.

2009-uosius koncernas pasitinka pristatydamas naujos kartos rodsterį BMW Z4.

Pagrindinė BMW būstinė įsikūrusi Miunchene, tačiau koncernas turi gamyklų įvairiose šalyse. Visame pasaulyje jame dirba maždaug 100 tūkst. žmonių.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją