„Valstybė šiuo metu yra tokioje finansinėje situacijoje, kai nėra resursų tokiems sprendimams priimti. („flyLAL" akcininkai – DELFI) gali ieškoti kitų privačių investuotojų, kurie tas akcijas paimtų už 1 Lt", – DELFI sakė ekonomistas.

„Matote, Lietuvoje susigalvojo verslininkai tokį būdvardį „nacionalinė bendrovė", turime nacionalinį investuotoją energetikoje, kai kas nori turėti nacionalinius oro vežėjus, bet eiliniam žmogui yra nesvarbu, su kuo skristi, ar su „flyLAL", ar su „Lufthansa", ar su SAS. Nieko nekainuoja užsiimti lobizmu, kai gerais laikais pelnai privatizuojami, o blogais laikais nuostoliai socializuojami. Aš nematau reikalo turėti nacionalinį vežėją", – tvirtino R. Kuodis.

Jis kritikuoja ir bendrovės akcininkų sprendimą valstybei siūlyti tik „flyLAL" akcijas, nors bendrovė neturi jokio ilgalaikio turto. Tiems patiems akcininkams priklauso ir septynias bendroves valdanti „flyLAL Group Services", turinti ir orlaivių, ir nekilnojamojo turto.

„Tai labai primena amerikietišką istoriją, kai buvo sugalvota išpirkti prastus vertybinius popierius, žodžiu, šlamštą. Tada amerikiečiai sukilo ir pasakė, kad mūsų garažuose taip pat yra daug šlamšto, kodėl jo neišperka, bet išperka iš finansų sistemos? Natūralu, kai iš pradžių norima iškišti prasčiausią gabalą, o geresnius pasilikti sau. Tai yra elementarus noras, tik nereikia užkibti už tokių dalykų", – kalbėjo pašnekovas.

A. Degutis netiki planu

„flyLAL" siūlymą kritikuoja ir europarlamentaras, lakūnas Arūnas Degutis.

Jis DELFI sakė, kad „flyLAL" savininkai, siūlydami valstybei už 1 Lt nupirkti 51 proc. bendrovės akcijų, siekia valstybei užkrauti milijoninius įsipareigojimus, kai kreditoriai yra tie patys avialinijų akcininkai ir valstybės įmonės.

„Vieną biznį jie jau padarė, dabar nori padaryti kitą. Jeigu valstybė prisiims įsipareigojimus, prapuls galimybė skelbti „flyLAL" bankrotą ir susigrąžinti buvusį turtą", - teigė A. Degutis.

Jis priminė, kad privatizavę avialinijas jų šeimininkai iš karto perkėlė įmonės turtą - patalpas Tarptautiniame Vilniaus oro uoste, Vilniaus centre, Palangoje – į dukterines kompanijas.

Europarlamentaras netiki ir „flyLAL" akcininkų parengtu restruktūrizacijos veiksmų planu, pagal kurį 2010 m. bendrovė jau turėtų dirbti pelningai: „Jeigu jau jie turi tokį stebuklingą planą, įdomu kodėl nesiūlo kontrolinį akcijų paketą įsigyti užsienio kompanijoms? Tokią įmonę turėtų kontroliuoti tik patirties aviacijoje turintys šeimininkai, o dabar, jeigu perims valstybė, kas bus įmonės vadovas? Gal Jurgis Razma?"

Ankščiau žiniasklaida skelbė, jog Arūnas Degutis turi interesų Vilniaus oro uoste - su juo siejama bendrovė "RSS Motors" kovojo su oro uosto administracija dėl teisės teikti orlaivių aptarnavimo paslaugas, o "flyLAL" yra apskundusi parlamentarą ES parlamento prezidentui dėl veiklos aviacijos versle ir painiojamų privačių ir viešų interesų.

Susisiekimo ministerijoje sudaryta speciali darbo grupė savo išvadas dėl „flyLAL" siūlymo turėtų pateikti ateinančią savaitę.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją