Šiuo laikinu mokesčiu lengviesiems automobiliams Vyriausybė biudžetą tikisi papildyti 300 mln. Lt per metus. Lietuvos taksi asociacija trečiadienį išsiuntė oficialius raštus Vyriausybei ir Seimui, kuriuose prašoma atsisakyti naujojo mokesčio idėjos.

Asociacijos vadovas Ričardas Kriukovas DELFI sakė, kad dėl sumenkusio klientų skaičiaus dalis vežėjų vegetuoja, o nuo Naujųjų metų padidėjus pridėtinės vertės mokesčiui, degalų akcizui ir įvedus papildomą 150 Lt mokestį už kiekvieną automobilį jie bus priversti bankrutuoti, nes kainų didinti esą jau nebeįmanoma.

Jis pateikia pavyzdį: „Martono taksi" turi 140 automobilių, už kuriuos per mėnesį reikėtų papildomai sumokėti 21 tūkst. Lt.

R. Kriukovas tvirtina nesuprantantis, kodėl reikia apmokestinti darbo įrankį. Toks mokestis, anot jo, turėtų tikslą, jei būtų siekiama apmokestinti prabangius įmonėms priklausančius automobilius.

„Blogai, – trumpai ateitį apibūdina pašnekovas. – Šiuo metu situacija rinkoje labai prastėja, nes taksi nėra pirmojo būtinumo paslauga, todėl ne tik gyventojai, bet ir įmonės mažiau naudojasi mūsų paslaugomis".

Mokesčiai padidėtų 15 tūkst. Lt

Bendrovės „Patikimi automobiliai", valdančios automobilių prekybos centrą „Autopark", direktorius Vismantas Baršys DELFI skaičiavo, kad, remiantis dabartine situacija, jo vadovaujamai bendrovei per mėnesį tektų sumokėti apie 15 tūkst. Lt šio mokesčio. „Autopark" planuoja ieškoti būdų išregistruoti parduodamus automobilius.

„Liūdniausia bus toms įmonėms, kurios turi senų automobilių parką. Visi bandys perregistruoti fizinių asmenų vardu ir to mokesčio nemokėti, nes jeigu tas automobilis kainuoja 5 tūkst. Lt, tai už jį sumokėti 1800 Lt per metus labai jau liūdnai atrodys", – sakė jis.

„Perkėlė viską ant verslo pečių, tik neaišku, ar bus tų mokančių mokesčius po tokių įstatymų. Automobiliais prekiaujančios įmonės turi prisiregistravusios daug automobilių, tačiau jie stovi nenaudojami, o pagal „Regitroje" egzistuojančią tvarką nelabai galima jas išregistruoti", – tęsė pašnekovas.

V. Baršys mano, kad naujasis mokestis nebūtų toks skausmingas, jei būtų galima įtraukti pridėtinės vertės mokestį (PVM) į PVM atskaitą.

Kai kurios bendrovės, anot pašnekovo, mokės dvigubus mokesčius už vieną automobilį, nes šiuo metu už komercinius automobilius įmonės moka kelių mokestį. Be to esą nuo 2009 m. didėja akcizas kurui.

Laikinojo mokesčio už juridinių asmenų valdomus automobilius įstatymo projekte numatyta, kad visi juridiniai asmenys nuo 2009 m. turėtų mokėti 150 Lt mėnesio mokestį už kiekvieną ne sunkesnį nei 3500 kg automobilį. Šį įstatymo projektą tikimasi priimti ateinančią savaitę.

Koalicijos partneriai prieštarauja

Vos spėjus pateikti kitų metų biudžeto projektą kartu su lydinčiais įstatymų projektais valdančiosios koalicijos liberalioji dalis siūlo arba apskritai atsisakyti sumanymo, arba mokesčio įvedimą atidėti pusmečiui.

„Taip mes pailginsime eiles prie Darbo biržos. Lazda turi du galus, tiesiog jos negalima perlenkti. Suprantame, kad solidariai reikia lipti iš šios krizės, bet negalima perlenkti, nes tada rezultatas bus neigiamas", – DELFI sakė atitinkamas pataisas Seime įregistravęs Liberalų sąjūdžio frakcijos seniūnas Audrius Endzinas.

Tuo tarpu finansų ministras Algirdas Šemeta Seimo įregistruoto įstatymo projekto aiškinamajame rašte tvirtina, kad mokestis yra būtinas siekiant užtikrinti papildomas Lietuvos valstybės biudžeto pajamas, kurios būtinos fiskaliniam deficitui mažinti ir valstybės finansų stabilumui užtikrinti.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją