„airBaltic“ tvirtina, kad šis teismo sprendimas neturi teisinio pagrįstumo Latvijoje.

Apie „flyLAL" prašymo patenkinimą DELFI patvirtino Vilniaus apygardos teisme.

Antradienio pavakarę išplatintame „airBaltic“ prezidento Bertolto Flicko komentare tvirtinama, kad teismo nutartis prieš „airBaltic“ ir Rygos tarptautinį oro uostą negali būti taikoma Latvijoje.

„Prieš priimant tokį nutarimą, teismas būtinai privalo gauti „airBaltic“ ir oro uosto poziciją. Atsižvelgiant į Europos Bendrijos Teisingumo teismo nutarimą, teismo nutartis negali būti taikoma kitoje Europos Sąjungos šalyje, jei susijusios šalys nėra išklausytos. Toks atvejis taikytinas ir „airBaltic“ bei Rygos tarptautinio oro uosto situacijai, taigi Lietuvoje priimta nutartis neturi teisinio pagrįstumo Latvijoje“, - cituojamas B. Flickas.

Be to, anot pranešimo, turto areštas taikomas tuo atveju, kai teismas mano, kad atsakovas gali vengti nuosprendžio.

„Vilniuje priimta nutartis rodo galimą teismo manymą, jog Latvijos Vyriausybė nėra pajėgi surinkti reikiamą sumą tokiu atveju, jei teismas nuspręstų, kad bauda turi būti sumokėta. (...) Regis, kompanijos „airBaltic“ ir Rygos tarptautinio oro uosto reputacijos puolimą „flyLAL“ laiko verslo norma. Tačiau tokiais veiksmais „flyLAL“ sutepė ne tik savo, bet ir Lietuvos Respublikos vardą. Tai gali turėti neatitaisomų pasekmių investicijoms, nukreiptoms į Lietuvą. Esame sunerimę, jei smulkios verslo įmonės iniciatyva tarptautinis oro uostas kaimyninėje valstybėje gali būti patrauktas į baudžiamąją atsakomybę“, - cituojamas „airBaltic“ prezidentas.

Planuoja ieškinį dar pildyti

„Iki šiol „airBaltic" nėra gavusi jokių oficialių dokumentų iš teismo. Šiandien žiniasklaidoje pasirodžiusi informacija apie neva areštuotą „airBaltic" turtą yra nepagrįsta. „airBaltic" ir toliau vykdo įprastinę veiklą. Sulaukę oficialių dokumentų iš teisėsaugos institucijų, pateiksime savo poziciją. Tikimės, kad šios bylos iniciatoriai supranta situacijos rimtumą ir yra pasirengę prisiimti atsakomybę už savo veiksmus", - DELFI sakė „airBaltic" viceprezidentas ir generalinis direktorius Lietuvoje Tadas Vizgirda.

„flyLAL" ieškiniu reikalaujama „airBaltic" susitarimus su Rygos oro uostu pripažinti neteisėtais ir prieštaraujančiais Europos Bendrijos steigimo sutartims.

Ieškinio suma viršija 300 mln. Lt, tačiau „flyLAL Group" valdybos pirmininkas Gediminas Žiemelis DELFI sakė, kad artimiausiomis savaitėmis teismą gali pasiekti keliais šimtais milijonų litų papildytas ieškinys.

„Maždaug ketverius metus „airBaltic" darė tam tikrus kryptingus veiksmus, kurie, mano manymu, atspindi Rygos oro uosto ir Latvijos Susisiekimo ministerijos planus, kad Rygos oro uostas taptų centriniu oro uostu Baltijos šalyse, todėl „airBaltic" buvo suteiktos visos įmanomos valstybinės lengvatos, nuolaidos", - sakė G. Žiemelis.

Jo teigimu, šiomis dotacijomis buvo dengiama nuostolinga „airBaltic" veikla Lietuvoje. „Nuo aštuonių iki dešimties krypčių jie skraidydavo identiškais laikais kaip mes siūlydami mažesnes kainas ir iš to neturėdami finansinės grąžos. Tai reiškia, kad jie pretendavo paimti dalį mūsų keleivių siūlydami jiems mažesnę kainą", - teigė jis.

Situacija, anot pašnekovo, iškreipia rinką, nes „flyLAL" dotacijų negauna iš niekur.

G. Žiemelio duomenimis, dar viena aviakompanija Rygos oro uostą yra apskundusi Europos Komisijai.

Tuo tarpu Rygos oro uosto atstovai DELFI.lv sakė neturį informacijos apie šį teismo sprendimą.

52,6 proc. „airBaltic" akcijų valdo Latvijos Vyriausybė. Jai taip pat priklauso ir Rygos oro uostas. „flyLAL" priklauso bendrovėms „ŽIA valda", „Sanitex" ir „Indeco". „flyLAL" įkurta 2005 m. privatizavus „Lietuvos avialinijas".

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją