V.Malinauskas visada jautė potraukį kelionėms vandeniu, todėl ilgai nesvarstė, kokios veiklos imsis. Druskininkuose poilsiautojų ir pramogautojų netrūksta ištisus metus, o vasarą jų itin gausu.

Vilnietis neabejojo, kad jo siūlomos kelionės kateriais bus populiarios. V.Malinauskas prieš keletą metų gavo vidaus vandenų transporto specialisto diplomą, jam buvo suteiktas I grupės kapitono rangas, suteikiantis teisę plukdyti keleivius laivais, kurių variklis neviršija 330 kilovatų galingumo. Vyras jau turėjo laivybos vidaus vandenyse patirties - trejus metus šioje srityje dirbo Vilniuje, turėjo du katerius. "Įsigijau vieną lėtą katerį, tinkantį apžvalginėms, pažintinėms kelionėms, kitą - greitaeigį, skirtą mėgstantiems ekstremalius pasiplaukiojimams", - prisiminė V.Malinauskas.

Investiciniai siūlymai

Upeivis pasakojo, kad Nemunu jam priklausančiais kateriais keleivius pradėjo plukdyti 2007 metų vidurvasarį. "Tada viskas vyko sklandžiai, be trikdžių. Prieplauka nebuvo registruota, bet turėjau verslo liudijimą ir jo pakako. Manau, problemų nekilo dėl to, kad mano įsteigtos bendrovės "Halso uostas" direktorius Saulius Zakaras pažinojo įtakingų asmenų savivaldybės administracijoje", - pasakojo V.Malinauskas.

Kelis mėnesius vyrai dirbo kartu, tačiau vėliau tarp jų perbėgo juoda katė, tad draugiški santykiai nutrūko. Praėjusių metų lapkritį S.Zakaro sūnus Andrius įregistravo bendrovę "Easy 2 invest".

Šių metų pavasarį V.Malinauskas ir A.Zakaras informavo savivaldybę apie savo ketinimus rengti pramogines keliones Nemunu. Savivaldybės atstovai raštu paprašė abiejų pretendentų išsamiau išdėstyti, kaip jie įsivaizduoja būsimą veiklą, nurodyti investicijas į laivus, prieplaukų ir šalia jų esančių teritorijų sutvarkymą, turimus ar pageidautinus nuomoti savivaldybei nuosavybės teise priklausančius pastatus.

Balandžio 22 dieną Druskininkų taryba nusprendė ne konkurso tvarka dešimčiai metų išnuomoti mineralinio vandens biuvetę bendrovei "Easy 2 invest". Įmonė įsipareigojo per pirmus šešis nuomos mėnesius į biuvetės pastatą, jo aplinkos ir numatomos įrengti mobilios prieplaukos Nemune prieigų sutvarkymą investuoti ne mažiau kaip 150 tūkst. litų, dar 100 tūkst. litų skirti būsimos kavinės biuvetėje įrangai įsigyti. V.Malinausko pasiūlytos investicijos buvo kuklesnės - 153 tūkst. litų.

Neįvertino patirties

"Mūsų prašė pateikti investicinius siūlymus dėl pramoginio plaukiojimo laivais ir keleivių plukdymo, todėl visas investicijas paskirsčiau būtent šiam tikslui. Norėjau garsinti Dzūkiją - dėl kelionių įvairovės buvau susitaręs su Marcinkonių lankytojų centru, Panaros "Pilnų namų" bendruomene. Nė neįtariau, kad krante esančios kavinės įranga gali būti susijusi su laivyba ir net lemti investuotojo pasirinkimą. Pats meras Ričardas Malinauskas sakė, jog laimės didesnį paslaugų paketą pasiūlęs investuotojas, bet įvyko kitaip", - piktinosi V.Malinauskas.

Vilnietis įsitikinęs, kad jo pranašumas bendrovės "Easy 2 invest" atžvilgiu buvo akivaizdus: daugiau patirties vidaus vandenų laivybos srityje (tai pripažino ir komisijos nariai), V.Malinauskui priklausė du kateriai, o jo konkurentai tuo metu, kai buvo pasirašoma nuomos sutartis, neturėjo nė vieno laivo. Be to, V.Malinauskas pats teisėtai galėjo plukdyti laivus.

"Bendrovė pateikė tik savo veiklos planą, bet savivaldybės valdžiai jos siūlymai pasirodė priimtinesni nei mano jau pasiekti rezultatai", - sakė vilnietis, kuris jaučiasi buvęs neįvertintas. Nesutikdamas su Druskininkų tarybos sprendimu, priimtu bendrovės "Easy 2 invest" naudai, V.Malinauskas jį apskundė.

Svarbiausia - biuvetė

Druskininkų savivaldybės administracijos direktoriaus Lino Urmanavičiaus teigimu, tarybos nariai pasirinko įmonę, įsipareigojusią kurorte daugiau investuoti. "Savivaldybės prioritetas buvo investicijos į biuvetę. Laivyba - ne pagrindinis dalykas, todėl nuomos sutartis pasirašyta su bendrovė "Easy 2 invest", - tvirtino jis.

Tai, kad "Easy 2 invest" dalyvavo atrankoje neturėdama nei laivų, nei licencijų, anot L.Urmanavičiaus, nebuvo vertinama kaip reikšminga aplinkybė. Esą pakako įsipareigojimo įsigyti laivus ir sutvarkyti būtinus dokumentus.

Pajuto spaudimą

"Būdamas įsitikinęs, kad kurorto taryba priėmė neteisingą sprendimą ir remia savo proteguojamą įmonę "Easy 2 invest", apskundžiau jos veiksmus Druskininkų ir Vilniaus teismams. Neabejoju, jog būtent tai paskatino savivaldybę susidoroti su bendrove "Halsas", išvyti mane, III grupės invalidą, iš Druskininkų ir atimti galimybę užsidirbti duonos kąsnį, - tvirtino V.Malinauskas.

Rugpjūčio 12-oji verslininko kalendoriuje pažymėta kaip karo su savivaldybe pradžia. Pirmas išpuolis esą prasidėjo šios dienos išvakarėse, kai prieš pat plaukimą, numatytą grafike, prie V.Malinausko prisistatė du policijos pareigūnai ir paprašė parodyti verslo patentą. Po pusvalandį trukusių ginčų prieita prie išvados, kad V.Malinauskas turi teisę plukdyti keleivius. Tuomet pareigūnai pasišalino. Tačiau nesulaukę kapitono išsiskirstė keleiviai. Upeivis tvirtino, jog dėl to jis patyrė ir moralinę, ir materialinę žalą. Netrukus V.Malinausko veikla susidomėjo Druskininkų aplinkos apsaugos agentūros darbuotojai. Jie surašė aktą, bet upeivis jį apskundė prokurorams.

Po savaitės vilniečio veiklą tikrino keleiviais apsimetę Alytaus policijos komisariato Ekonominių nusikaltimų tyrimo skyriaus tyrėjai. Vėl buvo surašyti patikrinimo dokumentai. "Akte yra įrašas, kad pažeidimai nustatyti, bet jie neišvardyti, užpildytos ne visos patikrinimo akto grafos, trūksta jame dalyvavusių tyrėjų parašų. Manau, toks dokumentas neteisėtas. Pastarąjį patikrinimą, trukusį pusantros valandos, stebėjo ir Lenkijos pilietis Czeslawas Chorazy su žmona. Neapsikentę tyrėjų šiurkštumo jie taip pat parašė skundus prokuratūrai", - aiškino vilnietis.

Veikla neteisėta

Savivaldybės administracijos direktorius L.Urmanavičius neigia, jog kurorto valdžia, dirbtinai sudarydama nelygios konkurencijos sąlygas, proteguoja bendrovę "Easy 2 invest" ir siekia iš Druskininkų išstumti V. Malinauską. "Džiaugiamės, kad atsiranda daugiau verslininkų, norinčių investuoti Druskininkuose, - konkurencija tik skatina paslaugų kokybę, tačiau jų veikla privalo būti teisėta. Mes iš V.Malinausko nereikalaujame ir nereikalausime daugiau negu iš kitų", - dėstė jis.

Pasak L.Urmanavičiaus, V.Malinauskas vykdė neteisėtą veiklą. Keleivius plukdė ir praėjusią vasarą, nors prieplauka nebuvo įregistruota Valstybinėje vidaus vandenų inspekcijoje (VVVI), neturėjo savivaldybės leidimų. Šių metų gegužės viduryje upeivis įregistravo nekomercinę prieplauką, tačiau vykdė komercinę veiklą - už keleivių plukdymą kateriais ėmė pinigus.

"Paskambinau į VVVI ir telefonu atsiliepęs darbuotojas paaiškino, kad jei neimu mokesčio už kitų laivų švartavimąsi savo prieplaukoje, nors pats plukdau keleivius už pinigus, prieplaukos statusas yra nekomercinis. Vėliau paaiškėjo, jog mano prieplauka - komercinės paskirties. Tada kreipiausi į inspekciją, kad būtų panaikintas nekomercinės prieplaukos "Halso uostas" pažymėjimo galiojimas, ir paprašiau savivaldybės leidimo prieplaukai įrengti. Dabar jokios veiklos nevykdau", - pasakojo apie nesusipratimą V.Malinauskas.

Įtardama, jog vilnietis gali užsiimti neteisėta komercine veikla, savivaldybė kreipėsi į Druskininkų policijos komisariatą, kad šis pradėtų ikiteisminį tyrimą.

Skriaudžiami poilsiautojai

"Halso uostui" sustabdžius veiklą, Druskininkuose paplaukioti Nemunu galima vieninteliu garlaiviu, kursuojančiu iki Liškiavos. Bendrovė "Easy 2 invest" tokių paslaugų neteikia ir veikiausiai kurį laiką dar neteiks.

Nors Druskininkų valdžios ir V.Malinausko požiūris į verslo galimybes kurorte skiriasi, tiek administracijos direktorius, tiek verslininkas sutaria, kad erdvės pakaktų abiem bendrovėms. Tik ar gerų ketinimų nesužlugdys nepagrįstos ir užgautos ambicijos?