Tarnybos nuomone, sąlyga, kad konkurse gali dalyvauti tik tos bendrovės, kurios jau stačiusios objektą už mažiausiai 87,7 mln. litų, galbūt diskriminuoja kitas Lietuvos statybų bendroves.

Konkurse negalėjo dalyvauti nė viena Lietuvos įmonė, kurios specializacija – kelių ir tiltų statyba. Pagrindiniais pretendentais įvardyti du stambiausi žaidėjai: "Panevėžio keliai", įgyvendinę projektų už ne vieną dešimtį milijonų, ir "Fegda", lapkritį ketinanti užbaigti beveik 270 mln. vertės pietinį aplinkkelį. Tačiau net ir šios, norėdamos varžytis dėl teisės statyti vakarinį ruožą, turėtų jungtis su kitomis bendrovėmis į konsorciumus. Atsižvelgdama į šias aplinkybes, VPT rekomendavo minėtą sąlygą išbraukti.

Pataisos sužlugdys statybas?

Vakar posėdžiavusi savivaldybės Viešųjų pirkimų komisija, vadovaujama mero patarėjo Remigijaus Žemaitaičio, nusprendė patenkinti VPT rekomendaciją. Artimiausiu metu žadama pakeisti konkurso sąlygas. Bus atvertas kelias konkurse dalyvauti visoms bendrovėms, turinčioms bent menkiausią sąsają su kelių ar tiltų statyba.

Anot R.Žemaitaičio, taip bus apgintas viešasis interesas, kurio įsikibusi laikosi VPT. Tačiau jis pabrėžė įžvelgiantis ir grėsmę, jog pasikeitus sąlygoms vakarinio aplinkkelio pirmasis ruožas gali laiku neiškilti.

"Gali kilti labai didelė problema. Projektas gali būti laiku neįvykdytas, nes gali ateiti smulki įmonė, siūlanti žemiausią kainą, tačiau nepajėgi įgyvendinti projektą", – įspėjo komisijos pirmininkas.

Jo baimė pagrįsta, nes aplinkkelio statyba finansuojama ne tik iš valstybės ir savivaldybės biudžetų. Didžiąją dalį lėšų projektui įgyvendinti skiria ES. Jeigu aplinkkelis nebus laiku pastatytas, Vilnius gali prarasti europinius pinigus. R.Žemaitaičio nuomone, būtų teisinga, jeigu už katastrofiškus padarinius vėliau atsakomybę prisiimtų VPT ir tos politinės partijos, kurios prieš Seimo rinkimus inicijavo ažiotažą.

A.Vakarinas: "Aš nekaltas"

Prieš du mėnesius VPT buvo patvirtinusi pirmines konkurso sąlygas kaip tinkamas. Jos buvo išplatintos VPT interneto svetainėje, paskelbtos ne tik Lietuvoje, bet ir ES. Esą tik kilus politiniam ažiotažui suskubta sąlygas kritikuoti.

Ažiotažo iniciatoriai – Liberalų ir centro sąjunga. Jos narys Algimantas Vakarinas, vadovaujantis savivaldybės Miesto plėtros komitetui, liepos pabaigoje paviešino, esą konkurso sąlygos sukurtos tik vienai bendrovei – "Panevėžio keliams". Ši bendrovė esą siejama su Vilnių valdančia "Tvarkos ir teisingumo" partija. Ši informacija davė peno žiniasklaidos priemonėms, į jų pranešimus staiga ir sureagavo tarnyba. Tačiau savivaldybės primetamos atsakomybės A.Vakarinas prisiimti nenori.

"Kuo čia mes dėti? Mes tik pasidalijome įtarimais, kad pagal senas sąlygas konkurencijos nebuvo. Dabar konkurse dalyvaus ne viena bendrovė, o penkios, šešios ir daugiau. Atsakomybė dėl to, kas laimės konkursą ir kaip vykdys jo sąlygas, guls ant Viešųjų pirkimų komisijos pečių. Jie organizuoja konkursą, vykdo bendrovių atranką, o mes tik dalyvavome pačiame politiniame procese. Kai pamatėme, kad vyksta neskaidrūs, ne visai švarūs dalykai, tik išsakėme savo nuomonę", – gynėsi A.Vakarinas.

Vakarinis aplinkkelis

Vakarinio aplinkkelio pirmas ruožas prasidės nuo Olso gatvės ir baigsis ties L.Asanavičiūtės gatve. Darbai turėtų būti pradėti 2008–2009 m., baigti – apie 2010–2011 m. Visas vakarinis aplinkkelis tęsis nuo Oslo ir Erfurto gatvių sankirtos (Lazdynų tiltas) iki Ukmergės gatvės (Pašilaičiai). Aplinkkelio ilgis – apie 9,5 km.

„Vilniaus dienoje“ taip pat skaitykite:

Tarnybinių romanų pinklės

Neramios sostinės dienos

Pažintis su kontrolieriais