Iniciatyvos neatsisako

"Taip vieną kartą jau atsitiko. Dar praėjusios kadencijos taryboje siūliau didinti lengvatas pensininkams. Pirmasis Lietuvoje pradėjau kalbėti apie nuolaidas viešuoju transportu besinaudojančioms mažamečius auginančioms šeimoms, besilaukiančioms moterims", - sakė Kauno miesto tarybos narys Kęstutis Mikėnas. Jis nuogąstavo, kad jo parengto tarybos sprendimo projekto kolegos politikai nepalaikė.

Tačiau, K.Mikėno teigimu, rugsėjį vėl bus mėginama patvirtinti naujus viešojo transporto lengvatų tarifus. Sprendimo projekte nurodoma, kad 80 proc. nuolaida turėtų būti taikoma asmenims nuo 70 metų, vaikus iki trejų metų auginančioms šeimoms ir besilaukiančioms moterims. Kompensuoti dalį išlaidų norima ir sulaukusiems 65 metų kauniečiams, kurie važinėja troleibusais ar autobusais.

Per didelė našta

Kauno miesto savivaldybės administracijos Socialinių, šeimos ir jaunimo reikalų komiteto pirmininkė Loreta Kudarienė įsitikinusi, kad į pensiją išėję asmenys turėtų mažiau mokėti už talonus. Tačiau šiuo metu 65-mečiai teisės į mažesnį mokestį už viešojo transporto paslaugas neturi. Tokia "privilegija" suteikiama tik po septyniasdešimtojo gimtadienio.

"Mėginime taisyti šią padėtį, tačiau sulaukėme pasipriešinimo. Jei būtų nutarta, kad kauniečiai nuo 65-erių už pusę kainos galėtų naudotis troleibusais ir autobusais, miesto biudžetui kasmet tai papildomai kainuotų pusketvirto milijono litų. Tiek pinigų biudžete nėra", - tikino L.Kudarienė.

Anot jos, lengvatos pirmiausia reikalingos pensininkams. Valdančioji dauguma į biudžetą neįtraukė ir lėšų, skirtų bent minimalioms garbingo amžiaus kauniečių išlaidoms už naudojimąsi viešuoju transportu padengti. "Sakyta, kad 20 proc. nuolaida talonams miesto biudžetui per daug atsieis", - teigė L.Kudarienė.

Nebuvo įstatymo

Kauno miesto savivaldybės administracijos Transporto skyriaus vedėjas Paulius Keras prisiminė prieš trejus metus bandytą patvirtinti K.Mikėno parengtą sprendimo projektą: "Tada lėšų kompensacijoms irgi neužteko. Suma, reikalinga, kad asmenys nuo septyniasdešimties ir besilaukiančios moterys viešuoju transportu važinėtų nemokamai, siekė apie 5 mln. litų." Sprendimo projektas buvo atidėtas pusmečiui, tačiau pakartotinai nepateiktas.

Savivaldybės administracijos teisininkai išaiškino, kad dalis projekto punktų neatitinka Lietuvos įstatymų, mat šimtaprocentinė lengvata neįmanoma.

"Nebuvo įstatymo, kuriuo būtų leista tam tikrai asmenų grupei suteikti galimybę viešuoju transportu naudotis nemokamai. Todėl dabartinis projektas patobulintas ir jame nurodytos didžiausios nuolaidos siekia 80 procentų", - pabrėžė K.Mikėnas.

Šių metų birželį Vyriausybė patvirtino didesnius viešojo transporto lengvatų tarifus. Tačiau Seimas tokiai iniciatyvai nepritarė.