Nors daugumoje didžiųjų pasaulio šalių, tokių kaip Jungtinės Amerikos Valstijos, Didžioji Britanija, prekybininkai gali džiaugtis, jog motorolerių pardavimas kyla dešimtimis procentų, Panevėžio prekybininkai tuo pasigirti negali. Tačiau didžiųjų šalies motoroleriais prekiaujančių įmonių vadovų teigimu, pabrangus kurui šių transporto priemonių parduota net 30–50 procentų daugiau.

Pavasarinis bumas

Panevėžyje dviračiais ir motoroleriais prekiaujama ne vienoje individualioje įmonėje ar bendrovėje. Šiomis transporto priemonėmis prekiaujančios parduotuvės „Marijonas“ savininkas Jonas Burkus PB sakė, jog motorolerių pirkimo bumas prasideda pavasarį. „Pavasarį per savaitę pardavėme po du nuo 2,5 iki 4 tūkstančių litų kainuojančius motorolerius. Dabar tokį kiekį nuperka tik per mėnesį. Sakyčiau, rudeniop prekyba sumažėjo, galbūt žmonės taupo pinigus būsimam šildymo sezonui“, – svarstė verslininkas.

Pasak J.Burkaus, motoroleris yra ekonomiška transporto priemonė. Šiuo metu jų parduotuvėse pardavinėjamiems Taivanio gamybos motoroleriams su 50 ir 125 kubinių centimetrų darbinio tūrio varikliais šimtui kilometrų reikia tik 2 litrų kuro. Tai keliskart mažiau nei reikia vidutinės galios automobiliui.

Problemos su „Regitra“

Prekybos įmonės „Prospera“ vadybininkas Edgaras Mikalauskas teigė, jog motorolerių pardavimas dar priklauso ir nuo regiono bei prekybininko sugebėjimų. Tačiau, pasak jo, pardavimu skųstis negalima. „Nusiskundimų, kad pardavimas vangus, iš mūsų prekybininkų nėra. Didžiausia problema dabar iškyla su šių transporto priemonių sertifikatais. Prekybininkai privalo „Regitrai“ pateikti tos šalies, kurioje gaminamas motoroleris, dokumentus, kad turimas sertifikatas būtų patvirtintas ir mūsų šalyje. Tai užima daug laiko, ypač vasarą“, – sakė E.Mikalauskas.

Vadybininkas tikino, jog dėl „Regitros“ darbuotojų kaltės, prieš tris savaites pristatyti dokumentai dar nepatvirtinti ir gautos naujos motorolerių siuntos pardavinėti negalima. „O taip įvyko todėl, kad vasara – atostogų metas. Išėjus atostogauti „Regitroje“ už šį darbą atsakingam žmogui, tenka laukti, kol jis baigs poilsiauti“, – piktinosi vadybininkas E.Mikalauskas.

Motoroleriai perkami vasarą

Beje, „Regitroje“ jau privalu registruoti motorolerį su 50 ir didesnio tūrio varikliu. PB kalbintas Valstybinės įmones „Regitra“ Panevėžio filialo vyresnysis specialistas Egidijus Barzda tikino, jog motorolerių registracija žymiai šoktelėjo pernai, kai buvo priimtos naujos taisyklės, nurodančios šios transporto priemonės registravimo būtinumą. Tuomet motoroleriai buvo registruojami lengvatinėmis sąlygomis, nereikalaujant pirkimo dokumentų.

„Šiemet šių transporto priemonių registracija gerokai sumažėjo, – sakė vyresnysis specialistas. – Paprastai žmonės nusipirktą motorolerį naudoja ilgai ir jo neperregistruoja. Tad ir kurui pabrangus masiško šių transporto priemonių registravimo nejaučiama. Jis išauga tik vasarą. Tuomet kas mėnesį išduodami numeriai 20–25 šioms transporto priemonėms. Liepą buvo registruoti 26 motoroleriai.“

Sunkumai dėl reikalingų dokumentų

Pasak E.Barzdos, Panevėžyje yra keletas įmonių, prekiaujančių motoroleriais. Tačiau jų vadovai dar nesuvokė, jog motoroleris – ne dviratis. Šiai transporto priemonei būtini visi dokumentai, kaip ir parduodant automobilį. „Pasitaiko, kad motorolerio registruoti ateina asmuo, neturintis visų reikiamų dokumentų, nors jį pirko parduotuvėje, – teigė specialistas. – Tai muitinės dokumentų nėra, tai šios transporto priemonės modelis nesertifikuotas Lietuvoje.“

„Regitros“ darbuotojai pastebi, jog daugiau motorolerių ėmė registruoti kaimo vietovėse gyvenantys asmenys.

Avaringumas

Padaugėjus motorolerių mieste ir užmiesčio keliuose neišvengiamai kyla avaringumo augimo pavojus. Vyriausiojo policijos komisariato Eismo priežiūros skyriaus viršininko pavaduotojas Einius Kudžma PB sakė, jog avarijų dėl šių transporto priemonių vairuotojų kaltės ne tik kad nepadaugėjo, bet sumažėjo. „Motorolerius vairuojantys asmenys mums rūpesčių nekelia, – teigė pavaduotojas. – Jei prieš porą metų vos ne kasdien gaudavome nusiskundimų apie Rožyne ar Laisvės aikštėje motoroleriais lakstančius asmenis, šiemet jų visai nebeliko.“ Kiek dažniau į eismo nelaimes patenka rajono keliuose ar kaimuose motorolerius vairuojantys asmenys. Dažniausia jų transporto priemonės būna neregistruotos.

Štai ir šią savaitę, Upytės kaime V.J. vairuodamas nenustatytos markės, neregistruotą motorolerį nepasirinko saugaus greičio, posūkyje išvažiavo į priešpriešinę eismo juostą ir susidūrė su priešpriešiais važiavusiu automobiliu. Per avariją nukentėjo motorolerio vairuotojas. Jis gydomas ligoninėje.