Politiniams vadovams skirtų automobilių gamybos pradininke visiškai pagrįstai galime vadinti Jungtines Valstijas. Vienas pirmųjų pasaulio vadovų, turėjęs specialiai jam sukonstruotą automobilį, buvo JAV prezidentas Theodore’as Rooseveltas. Jis važinėjo prabangiu „Lincoln Sunshine Special“. Automobilis buvo tikrai tobulas tam laikmečiui. Specialiai prezidento pageidavimu jis buvo sukonstruotas be stogo – kaip kabrioletas, kad politikas galėtų mėgautis saule.

Ypatingi buvo ir automobilio patobulinimai. Jis ne tik buvo šarvuotas, bet ir turėjo specialią radijo aparatūrą, naujovišką variklį, patobulintas padangas. Reikia pasakyti, kad šis automobilis JAV prezidentui tarnavo ir tarptautiniuose susitikimuose. Juo T. Rooseveltas naudojosi netgi Krymo (Jaltos) susitikime Antrojo pasaulinio karo metu.

Kiti JAV vadovai laikėsi tokio paties požiūrio į reprezentacinį autotransportą kaip ir jų pirmtakas. Prezidentas Harry’is Trumanas buvo pamėgęs „Lincoln“ automobilius – Baltieji rūmai užsakė net 18 limuzinų „Cosmopolitan“, kuriuose buvo V8 5,5 l 145 AG varikliai su „Hydra-Matic“ automatinėmis greičių dėžėmis. Laikui bėgant ir keičiantis Baltųjų rūmų vadovams, prezidentinį garažą papildydavo vis nauji modeliai.

Dabartinis JAV prezidentas George’as W. Bushas naująjį „Cadillac“ gavo antros kadencijos pradžioje. Šis DTS modelis atrodo panašus į „Cadillac De Ville“, bet jis su standartine versija turi nedaug bendra, todėl paprastiems amerikiečių pirkėjams yra tik svajonė.

G. W. Busho limuzinas pailgintas iki daugiau nei 6 metrų. Prezidentas gali tvarkyti valstybės reikalus ir būdamas kelyje, naudodamasis išlankstomu rašomuoju stalu bei valdymo bei ryšių centru. Patogios odinės sėdynės prisitaiko prie keleivio ir atsilošia, kad jis galėtų atsipalaiduoti. Automobilis turi ir pramogų centrą. Sakoma, kad automobilis turi 12 cm storio titano ir keramikos sluoksnį, kuris gali atlaikyti raketos ataką. Be to, šio automobilio padangų neperšautų net kulkosvaidis, o DTS, naudojant palydovą, gali pasiekti saugią vietą. Todėl JAV prezidento automobilis pagrįstai laikomas saugiausiu pasaulyje.

Kitų pasaulio šalių vadovai G. W. Bushui nusileisti neketina. Didžiosios Britanijos karalienė Elžbieta II keliauja „Bentley“. Šį prekės ženklą dabar kontroliuoja „Volkswagen“. Automobilis pagamintas „Bentley Arnage“ pagrindu, bet jo važiuoklė visiškai perdirbta. Karalienės automobilis, po kurio antvožu – 6,7 litro darbinio tūrio variklis, gale turi tik dvi sėdynes – jai ir jos vyrui princui Phillipui.

Sėdynių aukštį galima keisti, kad iš lauko žiūrint jie abu nuolatos būtų vienodame aukštyje. Be to, automobilis pasižymi pačiu subtiliausiu komfortu, pradedant egzotiško medžio apdaila, švelniausia oda ir baigiant įvairiausiomis ryšio priemonėmis bei garso ir vaizdo aparatūra, taip pat turi daugybę saugiklių, pavyzdžiui, neperšaunamas padangas. Kaip ir kiti Elžbietos II tarnybiniai automobiliai, naujasis „Bentley“ yra juodos ir tamsiai raudonos spalvos.

Šventasis Sostas taip pat senokai naudoja specialius automobilius. Pirmą kartą automobilis „Mercedes“ popiežiui (papamobilis) buvo sukurtas dar 1930 m. Tai buvo limuzinas „Nurburg 460 Pullman“, kuris atiteko popiežiui Pijui XI. Popiežius Jonas Paulius II turėjo keletą automobilių. Pats garsiausias papamobilis – pailginta „Mercedes G“ modelio versija su neperšaunamu stiklu.

Ne taip seniai popiežiui Benediktui XVI buvo padovanotas naujas „Mercedes“,kurtas dvejus metus G klasės visureigio pagrindu. Jame įmontuotas penkių litrų, aštuonių cilindrų ir 296 arklio galių variklis. Nuo bazinio visureigio modelio naujasis papamobilis skiriasi tuo, kad jame yra atlenkiamas priekinis stiklas ir turėklai, taip pat salono galinėje dalyje yra laipteliai. Kabrioletas tapo dar viena kompanijos „Daimler AG“ dovana Šventajam Tėvui (mat tautiečiai Benediktui XVI įteikė ir tradicinį šarvuotą limuziną „S-Klasse“). Benedikto XVI papamobilis nudažytas ir specialia balta su sidabriniu atspalviu spalva, pavadinta „Vaticanmystic“.

Rusijos vadovai taip pat garsėjo specialiai sukomplektuotais ir patobulintais automobiliais. Už 600 tūkst. JAV dolerių buvo galima nusipirkti ir TSRS pagamintą automobilį „ZIL 41052“, kuriuo važinėjo Michailas Gorbačiovas ir Borisas Jelcinas. Automobilis buvo pristatomas Maskvoje. Šis automobilis sveria daugiau kaip 5,5 tonos, yra šarvuotas, su neperšaunamais langų stiklais. Jis gali atlaikyti granatos F-1 sprogimą. Sovietų Sąjungoje buvo pagaminti 22 tokie automobiliai. Vieną jau M. Gorbačiovo valdymo laikotarpiu nusipirko amerikiečiai – anksčiau rusai nenorėjo atskleisti gamybos paslapčių.

Kitų Europos šalių vadovai taip pat skiria dėmesio savo transporto priemonėms. Vokietijos ir Suomijos prezidentai važinėja „Mercedes Benz“. Vienas populiariausių valstybių lyderių automobilių yra „Lexus LS 600h“. Juo pasitiki Monako, Honkongo ir Islandijos vadovai. Šis automobilis yra, ko gero, vienas moderniausių ir novatoriškiausių pastarojo meto vadovų automobilių.

Niujorke vykusioje automobilių parodoje „Lexus“ pristatytas benzinu ir elektra varomas „LS 600h“ limuzinas politikams turbūt išties paliko gerą įspūdį. Visus keturis naujojo hibrido ratus varo 8 cilindrų, 5,0 litrų darbinio tūrio benzininis variklis, kartu su elektriniu pagaminantis net 435 AG. „LS 600h“ yra 5030 mm ilgio, 1875 mm pločio ir 1475 mm aukščio. Automobilis turi neįtikėtiną – net 2970 mm ratų bazę. Gamintojai teigia, kad hibridinis „Lexus LS 600h“ važiuoja ypač tyliai, kaip ir dera prabangiam limuzinui.

Lietuvos vadovai taip pat važinėja gana moderniais automobiliais. Brangiausiu iš jų važinėja šalies vadovas Valdas Adamkus. Prezidento automobilis yra „Mercedes Benz“. Tokios pačios markės automobiliu važinėja ir premjeras, tačiau V. Adamkaus automobilis yra keleriais metais naujesnis, o kartu ir kainuoja brangiau. Tačiau nors mūsų šalies aukščiausių politikų automobiliai gana prabangūs, jie neprilygsta prabangiam Vakarų politikų, tokių kaip JAV prezidentas, transportui.

Taigi pasaulio vadovai automobiliams skiria išties nemažą dėmesį. Į serijinius šie automobiliai panašūs tik išore. Dažniausia valstybių politinių lyderių automobiliai yra kelis arba keliolika kartų brangesni už standartinius analogiškus modelius. Be to, juose sumontuotos ir novatoriškos apsaugos sistemos, kiti prietaisai, kurių paskirtis dažnai net nėra skelbiama. Vis dėlto kiekvienas, turintis tokios markės automobilį, kaip prezidentai ar monarchai, pagrįstai gali džiaugtis geru skoniu, nors ir be prezidentinių pranašumų.