Šiemet tarp iš JAV įvežtų ir Lietuvoje registruotų naudotų lengvųjų automobilių didžiausią dalį – 10 proc. – sudarė „Chrysler“, 9 proc. – „Toyota“, 8 proc. – „Mazda“ markių lengvieji automobiliai. Iš JAV įvežti ir Lietuvoje registruoti naudoti lengvieji automobiliai yra vidutiniškai penkerių metų, o įvežtieji iš Vokietijos, kurių registruojama daugiausia, vidutiniškai 11 metų.
Reikalauja dokumentų
Atsižvelgdama į padidėjusį gyventojų susidomėjimą naudotų kelių transporto priemonių iš JAV registravimo galimybėmis Lietuvoje, valstybės įmonė „Regitra“ informuoja, jog, registruojant iš trečiųjų šalių, tarp jų – ir iš JAV įvežtas kelių transporto priemones, be kitų privalomų dokumentų reikalaujama pateikti ir pažymą apie atliktą transporto priemonės atitikties įvertinimą. Jį pagal Valstybinės kelių transporto priemonių inspekcijos nustatytą tvarką atlieka oficialūs automobilių gamintojų atstovai ir ekspertizių įmonės.
Norėdama apsaugoti savo vidaus rinką, Europos Sąjunga (ES) yra nustačiusi reikalavimus įvežamoms prekėms, taip pat ir automobiliams. Net 56 ES direktyvos nustato reikalavimus į ES rinką įvežamoms transporto priemonėms.
„Be to, gyventojai, norintys Lietuvoje registruoti iš JAV įvežtus naudotus automobilius, turėtų atkreipti dėmesį ir į tai, kad tokių dokumentų, kaip automobilio sunaikinimo pažymėjimas (angl. „Certificate of destruction“) ar neremontuojamo automobilio pažymėjimas (angl. „Nonrepairable Certificate“) pagrindu transporto priemonės Lietuvoje negali būti registruojamos. Būtina reikalauti, kad pardavėjas pirkėjui pateiktų originalų ankstesnį transporto priemonės registravimą patvirtinantį dokumentą. Šio dokumento reikės automobilį registruojant „Regitroje“, - sakė VĮ „Regitra“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Leonardas Kęstutis Jasūdis.