Individualioms savybėms, į kurias turėtų atsižvelgti draudikas, siūloma priskirti vairavimo stažą, charakterio ypatumus, laisvalaikio praleidimo būdus, pomėgius, sveikatos būklę, profesinę veiklą ir panašias savybes.
„Vienodą vairavimo patirtį turintiems ir vienodas transporto priemones draudžiantiems žmonėms transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės privalomasis draudimas kainuoja skirtingai, priklausomai nuo jų amžiaus. Įkainiai, taikomi asmenims iki 25 metų ir virš 25 metų, gerokai skiriasi", – rašo pataisų autorė Seimo narė, Seimo Peticijų komisijos pirmininkė Milda Petrauskienė.
Dėl šių pataisų turės apsispręsti Seimas, tačiau aiškinamajame rašte primenama, kad lygių galimybių kontrolierė Aušrinė Burneikienė nusprendė, jog tik pagal amžių nustatoma įmoka diskriminuoja vairuotojus, turinčius tokią pačią vairavimo patirtį, todėl draudimo įmokos dydis turi būti nustatomas kiekvienam individualiai.
DELFI primena, kad skundą lygių galimybių kontrolierė buvo gavusi iš Lietuvos jaunimo organizacijų taryba (LiJOT).
Kaip DELFI anksčiau sakė Draudimo priežiūros komisijos pirmininkas Mindaugas Šalčius, nėra jokių tarptautinių taisyklių, nurodančių jaunesniems vairuotojams taikyti didesnes draudimo įmokas. Privačios bendrovės jų dydžius nustato pačios, o jokios priežiūros komisijos jų reguliuoti negali.
Tačiau, anot komisijos vadovo, draudimo rinkoje tradiciškai susiklostė, kad draudėjai tam tikrais atvejais segmentuojami dėl amžiaus ar lyties.