Tuo tarpu draudikai pastebi, kad vairuotojai, pildydami eismo įvykių deklaracijas, neišvengia smulkių klaidų.

Didmiesčių pareigūnai atsikvėpė

Kauno eismo priežiūros tarnybos viršininkas Alfonsas Tarasevičius atvirai džiaugėsi Kelių eismo taisyklių pataisomis. „Į eismo įvykio vietas policininkai vyksta bene tris kartus rečiau: anksčiau per parą sulaukdavome iki 40 iškvietimų, dabar - tik 10“, - aiškino jis.

Patruliams dabar daugiau laiko lieka prevenciniam darbui. „Taip pat sumažėjo spūsčių, nes vairuotojams nereikia apie valandą gatvėje laukti pareigūnų, bijant pajudinti truputį nukentėjusius, bet eismą trikdančius automobilius“, - sakė A.Tarasevičius.

Sumažėjusiu krūviu džiaugiasi ir sostinės patruliai. „Policijai gerokai sumažėjo darbo, žmonės noriai naudojasi naujosios tvarkos privalumais“, - teigė Lietuvos policijos Eismo priežiūros tarnybos Administracinės veiklos skyriaus viršininkas Renatas Požėla.

Eismo įvykio dalyviai policijos gali nekviesti, jei avarijoje nėra nukentėjusių žmonių, susiduria ne daugiau kaip du automobiliai ir tarp vairuotojų nekyla ginčų. Užpildę deklaracijas, jie gali važiuoti į draudimo bendrovę ir išvengti 100–200 Lt baudos, kuri būdavo skiriama įvykio kaltininkui.

Pareigūnai pastebi, kad vienintelis minusas – galimybė išsisukti nuo bausmės neblaiviems įvykio dalyviams. „To, deja, neįmanoma kontroliuoti, viskas priklauso nuo pačių žmonių pilietiškumo, kaip ir kitose gyvenimo srityse“, - sakė A.Tarasevičius.

Provincijoje žmonės dar atsargūs

Kazlų Rūdos policijos komisariato viršininko pavaduotojas Remigijus Uckus mano, kad rajonuose turės praeiti daugiau laiko, kol žmonės pripras prie naujosios tvarkos. „Kol kas vis dar esame dažnai kviečiami į smulkius įvykius ir nepastebėjome, kad policijai būtų mažiau darbo registruojant avarijas“, - teigė pareigūnas.

Pasak R.Uckaus, daugelis vairuotojų dar neturi deklaracijų blankų. „Nors ir pasiūlome atvykti į komisariatą jų pasiimti, o mūsų budėtojai būna pasirengę pakonsultuoti, kaip juos užpildyti, dauguma linkę, kaip ir anksčiau, viską patikėti policininkui, net ir tada, kai tarp eismo įvykio dalyvių nekyla ginčų“, - pasakojo viršininko pavaduotojas.

Daugelis nesiryžta braižyti įvykio schemų ir ant tuščių lapų, nors juos draudimo bendrovės taip pat pripažįsta. „Matyt, priprasti prie naujosios tvarkos reikia daugiau laiko“, - mano R.Uckus.

Draudimo bendrovės „Lietuvos draudimas“ Privačios rizikos skyriaus vadovas Vaidotas Krencius taip pat mano, kad nereikia tikėtis greitų rezultatų. „Latvijoje tokia tvarka įdiegta 2004 metais. Kol ten gyventojai įprato pildyti eismo įvykių deklaracijas be policijos pagalbos ir dėl žalos atlyginimo skambinti tik savo draudikams, praėjo beveik metai“, - teigė vadovas.

Didelių klaidų nepasitaiko

Draudikai pastebi, kad didelių nesusipratimų kol kas išvengiama. „Suprantama, stresas daro savo: žmonės deklaracijoje daug pribrauko, neaiškiai ją užpildo, tada tenka iš naujo aiškintis situaciją, abiem pusėms rašyti atskirus paaiškinimus, bet visos iškilusios problemos nesunkiai išsprendžiamos, tik sugaištama daugiau laiko draudimo bendrovėje“, - pasakojo įmonės „Ergo Lietuva“ Transporto priemonių draudimo grupės vadovas Rimvydas Pocius.

Pasak draudimo įmonės atstovų, dažnai eismo įvykio dalyviai per neapsižiūrėjimą abu pasirašo, kad pripažįsta savo kaltę dėl avarijos. „Gerai, kad į draudimo bendrovę paprastai atvyksta abu dalyviai, tada greitai viskas išsiaiškinama, - sakė R.Pocius.

Bendrovė, atsižvelgdama į naująją tvarką, įsteigė specialų skambučių centrą, kur operatoriai telefonu konsultuoja, kaip pildyti deklaracijas.

Reikia daugiau drąsos

Draudikai siūlo atidžiai perskaityti deklaracijos pildymo instrukciją. Būtina įsitikinti, kad kita pusė turi civilinės atsakomybės draudimo polisą, nurodyti jį suteikusią bendrovę, įsitikinti, kad nėra jokių papildomų pretenzijų, nukentėjusių asmenų. „Bet kokiu atveju nereikia bijoti savarankiškai pildyti deklaracijos, nes jei įvykio dalyviai neturi vienas kitam pretenzijų, kartu atvyksta į bendrovę, formalūs dalykai nesunkiai pataisomi“, - tikino R.Pocius.

R.Požėla pridūrė, kad šalies policijos padaliniai įpareigoti suteikti vairuotojams visą informaciją telefonu. „Blogiausiu atveju pareigūnai gali atvykti į įvykio vietą ir pagelbėti užpildyti deklaraciją neregistruodami įvykio ir neskirdami baudos kaltininkui“, - tvirtino policijos pareigūnas.

Dar vienas privalumas vairuotojams – susitarus su nukentėjusiuoju, galima išsaugoti gero vairuotojo statusą. Tada nebrangsta draudimas, o kitu atveju kiekviena, netgi smulkiausia, policijos registruojama avarija lemia poliso kainą.