49,3 proc. apklaustųjų pasisakė už 60 km per valandą greitį, dar 3,3 proc. apklaustųjų pasisakė už leistino greičio padidinimą iki 70 km per valandą.

Apklausa atlikta gruodžio 5-8 dienomis Vilniaus miesto tarybos nario, verslininko Vidmanto Martikonio užsakymu.

Spaudos konferencijoje pirmadienį jis tvirtino, jog Vyriausybės sprendimas apriboti didžiausią leistiną greitį miestuose iki 50 km per valandą yra "neracionalus", nes apklausos rezultatai parodė, kad visuomenės nuomonė šiuo klausimu pasiskirstė beveik po lygiai.

"Tie, kurie yra prieš 50 km per valandą greitį, yra jaunesni ir automobilius vairuojantys žmonės. Už apribojimą yra nevairuojantys automobilio", - apibendrino tyrimo rezultatus "Vilmorus" direktorius Vladas Gaidys.

Apklausa parodė, kad 60 km per valandą greičio ribojimo išsaugojimui pritaria 54,4 proc. Vilniaus, 56,8 proc. Kauno, Klaipėdos, Šiaulių ir Panevėžio miestuose gyvenančių respondentų.

Tuo tarpu 52 proc. kitų miestų ir 54,8 proc. kaimo gyventojų pasisakė už 50 km per valandą maksimalų leistiną greitį miestuose.

V.Gaidžio nuomone, tokį nuomonės pasiskirstymą lėmė tai, kad kaimuose gyvena daugiau senyvo amžiaus žmonių, kurie yra labiau linkę palaikyti Vyriausybės sprendimą apriboti greiti iki 50 km per valandą.

Respondentų taip pat buvo klausiama, ar jie pritaria, kad sprendimus dėl greičio ribojimo priimtų savivaldybių tarybos, bet ne Vyriausybė.

Apklausa parodė, kad 61 proc. jos dalyvių šiai nuostatai pritarė, 25 proc. buvo prieš. Kaip atsakyti į klausimą nežinojo 13,9 proc. apklaustųjų.

V.Martikonis, tvirtino, jog ne Vyriausybė, bet miesto taryba "geriausiai žino savo miesto situaciją" ir kritikavo didesnio greičio ribojimo šalininkų argumentus.

Anot verslininko, jam teko kalbėtis su Vilniaus Gedimino technikos universiteto specialistais, kurių nuomone, sumažinus greitį iki 50 km per valandą, padidėtų kuro sunaudojimas ir oro tarša, nes jis lengviesiems automobiliams yra per didelis važiuoti trečiu bėgiu ir per lėtas - ketvirtu.

Apklausos užsakovo įsitikinimu, neetiška greičio sumažinimą grįsti didesnių išsaugotų gyvybių skaičiumi.

"Kaip matą naudoti gyvybę yra neetiškas dalykas, nes tada galime sakyti, kodėl ne 40, 30 kilometrų per valandą, kodėl ne pėstute vaikščioti?" - tvirtino V.Martikonis.

Vyriausybė lapkričio pabaigoje patvirtino daug visuomenės bei politikų diskusijų sukėlusias naująsias Kelių eismo taisykles, pagal kurias bus įvesta nemažai naujovių, tarp jų - nuo 60 iki 50 km per valandą sumažintas automobilių greitis miestuose.

Greičio sumažinimas įsigalios nuo kitų metų rugsėjo 1 dienos, tuo tarpu kitos naujųjų Kelių eismo taisyklių nuostatos įsigalios kitų metų balandžio 1 dieną.

Galutinai apsispręsti sumažinti miestuose saugų greitį Vyriausybę paskatino Susisiekimo ministerijos spalio pabaigoje inicijuotos sociologinės apklausos rezultatai, kurie parodė, jog dauguma Lietuvos gyventojų mano, kad važiavimo greitis turi būti apribotas iki 50 km per valandą.

52 proc. respondentų buvo už tai, kad miestuose ir gyvenvietėse važiavimo greitis būtų apribotas iki 50 kilometrų per valandą, išskyrus tuos ruožus, kur eismo sąlygos leidžia važiuoti saugiai ir greičiau.

Už šiuo metu leidžiamo 60 km per valandą maksimalaus greičio išsaugojimą pasisakė 45 proc. tyrimo dalyvių.

Šaltinis
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
BNS
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją