Lietuvos automobilių kelių direkcijos skelbtą konkursą laimėjusios bendrovės „Kauno tiltai” darbininkai čia pradėjo statyti dviejų lygių sankryžą.

„Kol kas viskas vyksta pagal planą. Jei taip bus ir toliau, darbus baigsime šių metų lapkritį. Vienu metu teks šiek tiek riboti eismą, tačiau vairuotojai to beveik nepajus”, - tikino AB „Kauno tiltai” Techninio direktoriaus pavaduotojas Vitalijus Popovas.

Dviejų lygių sankryžos įrengimas kainuos apie 16 mln. litų. Šios lėšos bus gautos iš Europos sąjungos fondų. Baigus statybos darbus, iš Kauno pusės atvažiuojantiems vairuotojams, norintiems sukti į kairę, nebereikės kirsti „Via Balticos“. Į greitkelį bus galima patekti pralindus po viaduku.

Jau kelerius metus minėta sankryža kiekvienam vairuotojui yra tikras iššūkis. Žmonėms, norintiems piko metu iš Marvelės gatvės pasukti į kairę, spūstyse tenka lūkuriuoti po keliasdešimt minučių. Ši sankryža itin didelį galvos skausmą kelia mikroautobusų ir ypač - autobusų vairuotojams. Bendrovės „Kauno autobusai“ vadovai guodėsi, kad vairuotojai vengia dirbti 18-o maršruto autobusuose, kurie pro šią sankryžą vyksta į Ringaudus.

„Mirties sankryža“ pramintoje vietoje neretai liejasi keliaujančiųjų automobiliais kraujas.

„Per pirmus šių metų mėnesius toje vietoje įvyko 12 techninių eismo įvykių. Tuo tarpu dar keturiose avarijose buvo sužeisti 5 žmonės“, - pasakojo Kauno policijos Eismo priežiūros tarnybos specialistas Algis Barauskas.

Dar nuo tų laikų, kai Kauno meru buvo Arvydas Garbaravičius, miesto politikai rūpinosi, kaip šioje sankryžoje sumažinti avarijų skaičių. Situaciją sunkino tai, jog „Via Baltica“ yra valstybinės reikšmės kelias, tad sprendimus, susijusius su eismo sąlygų magistralėje keitimu, galėjo priimti tik Lietuvos automobilių kelių direkcija.

Praėjusių metų pabaigoje miesto savivaldybės Saugaus eismo komisija surengė išvažiuojamąjį posėdį, į kurį pakvietė ir direkcijos atstovus. Posėdžiavę specialistai surado tris būdus, kaip būtų galima laikinai spręsti eismo saugumo sankryžoje klausimą.

Buvo pasiūlyta vairuotojams, atvažiuojantiems iš Klaipėdos pusės, uždrausti sukti į kairę. Antruoju atveju būtų uždraustas kairysis posūkis atvažiuojantiems iš Marvelės pusės. Trečiu problemos sprendimo būdu tapo laikino šviesoforo įrengimas. Automobilių kelių direkcijos specialistai nusprendė magistrale iš Klaipėdos pusės atvažiuojantiems vairuotojams uždrausti sukti į Marvelės gatvę. Įsigaliojus šiam sprendimui, norint patekti į Marvelės gatvę, reikia važiuoti iki šalia Lietuvos žemės ūkio akademijos esančio viaduko ir, ten apsisukus, tokį patį atstumą nuvažiuoti atgal. „Net pats savo akimis ne kartą mačiau, jog vairuotojai šio draudimo nesilaiko ir piktavališkai suka į kairę“, - teigė savivaldybės Komunalinio ūkio skyriaus vedėjo pavaduotojas Algirdas Vyšniauskas.

Visai neseniai Lietuvos automobilių kelių direkcija paskelbė laikino šviesoforo įrengimo darbų konkursą, su kurio nugalėtoju jau pasirašyta sutartis. „Šiuo metu jau pasirašyta sutartis ir nuo birželio pirmos sankryžoje pradės veikti laikinas šviesoforas”, - sakė direkcijos Eismo saugumo skyriaus vedėjo pavaduotojas Povilas Narbutas.

„Tokio lygio kelyje šviesoforas nėra normalu. Tačiau kaip laikina išeitis siekiant sumažinti avaringumą, tai gana logiškas sprendimas, - teigė savivaldybės Transporto skyriaus vedėjas Paulius Keras. - Šviesoforas pasitarnaus ir reguliuojant papildomus automobilių srautus, atsiradusius uždarius Vilijampolės tiltą. Nes rytinio piko metu ties Žemės ūkio akademijos viaduku susidaro nemažos spūstys”.